Endura ervaringen met welke maat?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2138
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Ik sta op het punt een Endura lange fietsbroek te kopen maar ik val precies tussen een maat L en een maat XL in...

Mijn heupmaat is 94 cm
Endura maat L is voor 89 tot 94 cm
Endura maat XL is voor 94 tot 99 cm

Ik kan niks vinden over de lengte van de broekspijpen.
Mijn eigen binnenbeenlengte is ongeveer 88 a 89 cm van grond tot kruis (zonder schoenen aan).

Ik heb een Endura jack in maat XL maar mijn bovenlijf is wat forser en kont/benen zijn normaal.

Iemand een idee wat wijsheid is?
Ik ben niet zo van kopen van meerdere maten en terugsturen als het niet nodig is.

Bedankt voor de input :-q
Laatst gewijzigd door Elvander op wo 14 oktober 2020, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Spijkerbroek maat 33 (dus meestal 34) en Endura Humvee XL, MT500 SprayPants maat XXL (viel kleiner dan de Humvee :~ ).
Geen lange Endura broeken, dus over de lengte kan ik niets zeggen, maar met 89 cm bbl zou ik de maat toch naar boven afronden.
Als je bij Weert woont kan je passen (en voordelig kopen) bij Cyclewear.eu. (Endura prijzen in de shop zijn daar lager dan op internet)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Ik draag bij de Endura Hummvee 2 baggy in een maat S terwijl ik eigenlijk M zou moeten hebben. Op eerder advies van hier heb ik dus een maatje kleiner besteld. De binnenbroek is wel te klein maar dit neem ik op de koop toe. Ik wilde liever een baggy die goed aansluit en niet te los zit maar ook zeker niet te strak. Met lange broeken heb ik geen ervaring.
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

DJMARCO schreef: wo 14 oktober 2020, 15:56 Ik wilde liever een baggy die goed aansluit en niet te los zit maar ook zeker niet te strak. Met lange broeken heb ik geen ervaring.
:~ :~ :~
DJMARCO
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: di 23 juni 2020, 18:32

Baron Tankhe schreef: wo 14 oktober 2020, 16:09
DJMARCO schreef: wo 14 oktober 2020, 15:56 Ik wilde liever een baggy die goed aansluit en niet te los zit maar ook zeker niet te strak. Met lange broeken heb ik geen ervaring.
:~ :~ :~
Even uitleggen dan maar?
Je hebt baggy broeken met echt hele wijde pijpen ( model tent) en je hebt baggy die lekker los zitten maar toch iets minder wijde pijpen hebben ( iets minder tent). Snappie? :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik wilde liever een baggy die goed aansluit en niet te los zit maar ook zeker niet te strak.
Decathlon heeft een baggy van strech stof, de ST 900.
Erg fijn, knelt niet terwijl je m toch wat minder "baggy" kunt kiezen, blijft je kruis niet zo snel achter je zadel hangen.

De Humvee liner (binnenbroek) was bij mij ook een maat te klein, terwijl een bib in mn eigen maat er wel onder past.
Dus de liner weggegeven aan iemand die een Humvee had in een kleinere maat. (Zijn eigen liner was dus ook te klein)
Rare maatvoering dus :~
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2138
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 14 oktober 2020, 15:26 Spijkerbroek maat 33 (dus meestal 34) en Endura Humvee XL, MT500 SprayPants maat XXL (viel kleiner dan de Humvee :~ ).
Geen lange Endura broeken, dus over de lengte kan ik niets zeggen, maar met 89 cm bbl zou ik de maat toch naar boven afronden.
Als je bij Weert woont kan je passen (en voordelig kopen) bij Cyclewear.eu. (Endura prijzen in de shop zijn daar lager dan op internet)
Ja passen is natuurlijk altijd het handigste maar dat kan hier niet in de buurt.
Ik onthoud Cyclewear in ieder geval voor een andere keer.

Voor nu een maat L besteld, blijft een beetje een gok maar met normale broekmaat 32 en de genoemde 94 cm zou het moeten passen.
We'll see, ik zal de ervaringen in breedte en lengte hier nog even melden, ter lering.
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Denk dat je met een L wel goed zit.
Ik heb een Endura singletrack broek ook in maat L
1.90 bij 82kg.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2138
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Qua kilo's zit ik wat hoger met 91 maar dat is dalende want ik kwam van ruim 95 af.
Anders even doorzetten met die lijn 8)
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Waarom een lange broek?
Ik zou overwegen om er eentje van driekwart te nemen.
En been stukken voor als het ooit nog echt koud wordt.
Tot een graadje of 5 prima te doen met de knieën bedekt.
Voordeel van die beenstukken is dat ze ook bruikbaar zijn bij een gewone baggy.
En je ze uit kan trekken als het toch warm genoeg is.

Ik heb overigens een lange baggy van Endura. Maar volgens mijn pas 1 of 2 keer gedragen.
Om bovenstaande reden.
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Die driekwart heb ik ook. 87kg, 1,84 met een buikje? Dan moet je XL hebben, zit als gegoten. Die is van nature wel een beetje baggy maar past wel goed rond je kontje of ass.

Met het klittenband onderaan de pijpen kan je ze onder je knieën vast zetten zonder dat het vervelen is bij het trappen. Er zitten twee ritsen met luchtgaten in als het toch te warm is.

Verder wat kleine en grote zakken. De binnenbroek is ook dikker als die van de shorts. Hierdoor kan je ze uitwisselen als je ze alletwee hebt (zoals ik). Zodoende kan je altijd de juist temperatuur creëren.
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

Mijn ervaring is dat Endura kleding maten niet heel erg consistent zijn. Dus bestellen bij een zaak waar je kosteloos kunt retourneren (of in een winkel) en verschillende maten de revu laten passeren.
Royka
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 246
Lid geworden op: vr 29 december 2017, 23:13
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 2023

Ik heb de MT500 ll jas in maat XL meen ik.
De MT500 ll lange broek en korte broek in L.

Kan de maat in de jas nergens vinden maar stond me iets van bij dat ik toen de jas een maatje groter heb gepakt ivm korte mouwen.

1.93 - 86 kg - BBL 91.7
Canyon Neuron 2023
Nukeproof Digger Factory
Bird Aether 9
Bird Zero 29
Trek Fuel EX 8
Bird Zero TR
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2138
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Wederom bedankt voor de info.
We gaan het meemaken, broek is onderweg.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2138
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Om het even netjes af te ronden:

De Endura Singletrack is er inmiddels en de maat L past prima. Overal ruim zat en de heupmaat past precies dus de gemeten 94 cm past in de opgegeven 94 cm als uiterste omtrek.

Prima broek verder.
Plaats reactie