Schwalbe vs. Maxxis

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
Jouke74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 489
Lid geworden op: di 21 oktober 2014, 21:23
Mijn mountainbike: Giant XTC advanced

Ik begin onderhand meer en meer waarde te hechten aan de slijtvastheid van banden. Ben wel echt een XC boswielrenner om het zo maar te noemen. Maar ik ben gestopt met de Addix van Schwalbe. De “noppen” van de Rara en Roro zijn bij mij na 2 maanden minimaal gehalveerd qua hoogte achter.

Met Maxxis geen ervaring maar de ikon staat op de lijst om te proberen.
Knakworstkweker

Jouke74 schreef: do 15 oktober 2020, 12:07 Ik begin onderhand meer en meer waarde te hechten aan de slijtvastheid van banden. Ben wel echt een XC boswielrenner om het zo maar te noemen. Maar ik ben gestopt met de Addix van Schwalbe. De “noppen” van de Rara en Roro zijn bij mij na 2 maanden minimaal gehalveerd qua hoogte achter.

Met Maxxis geen ervaring maar de ikon staat op de lijst om te proberen.
geen ikon voorop leggen, dat gaat je qua grip tegenvallen.
ardent, aspen of forekaster voorop leggen.
ook even kijken of je de race variant hebt, de gewone rolt iets zwaarder.

slijtvast zeker, zoals ik eerder al zei, ruim 4000km op gemaakt met veel verhard rijden.

1,7 bar met biba op 80kg over een dt xm421 (30mm)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Jurf schreef: do 15 oktober 2020, 10:13 Ik vind die gekleurde strepen van Schwalbe op het loopvlak pas echt mismatchen met bijna alles.
Wat dat betreft vind ik puur qua looks WTB beschaafder met grijs en MINDER cm2 tekst als een band van poedelpack die leuk zijn voor tour, maar ik in de Bikeparks toch niet helemaal zier zitten.
Die strepen geven de compound aan, net als dat vaak bij autobanden gebeurt.
En net als bij die autobanden slijt de gekleurde streep heel snel weg, is bijna waterverf.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Fan geweest van Schwalbe. Maar nu zeer tevreden over de Maxxis en Vittoria bandjes.
Voor mij voorlopig geen Schwalbe meer.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

ThaSingleTrackMastah schreef: do 15 oktober 2020, 20:51 Die strepen geven de compound aan, net als dat vaak bij autobanden gebeurt.
En net als bij die autobanden slijt de gekleurde streep heel snel weg, is bijna waterverf.
Bij mij bleef het er langer opzitten als wenselijk, maar goed, Schwalbe....net als bij voetbal niet mijn stijl en meer fan van WTB, sommige maxxis, sommige vittoria en voor NL/ trail light poedelpack
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Knakworstkweker

wtb zijn toch meer voor gravel?

althans ik heb ze nog nooit op een mtb gezien in levende lijve, wel op gravelbikes
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Ik heb zowel voor als achter de Ikons liggen.... ben er bij mee. Slechte ervaringen met Schwalbe qua slijten een slappe wangen.
Mocht de Ardent Race er ook in SkinWall komen komt deze er voor op te liggen.... of ik ga terug naar zwarte banden als deze op zijn... dan dus de Ardent Race voor een de Ikon achter.

De Rekon Race zien er ook goed uit maar of dat die voor meer grip geven dan de Ikon......?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Maxxis kan het assortiment nog verder uitbreiden.
Witte én gele decals voor alle modellen.
Skinwall voor alle modellen (uiteraard met gele of witte letters naar keuze)
:winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ja, skinwall met gele letters, dat wordt mooi!
Not :-{ :D

Verder kunnen we hier natuurlijk eindeloos onze eigen voorkeuren delen, maar een echt goede rijder rijdt ons allemaal het snot voor de ogen op een lekke tube die hij ergens uit de kliko gevist heeft.
Dus het maakt geen r**t uit wat je er onder legt, zolang je zelf geen topper bent kan die band meer dan jij... :wink:

Mijn idee is dat ik goed materiaal nodig heb om mijn eigen tekortkomingen qua rijtechniek (en lef) te compenseren...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Kabookie schreef: do 15 oktober 2020, 09:50 Hebben jullie al een stift gevonden die langer dan een paar ritjes en een wasbeurt blijft zitten?
Edding heeft wel wat in hun gamma wat geschikt is.


Deze gebruiken wij om markeringen op testbanden te maken en uit ervaring weet ik dat het zeer kleurvast is.
Alleen in het wit:
https://www.edding.com/products/edding- ... re-marker/



Wil je een andere kleur dan is deze ook geschikt:
https://www.edding.com/products/edding- ... nt-marker/

Uiteraard zijn er nog wel andere merken die tyre markers verkopen, Google is your friend.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Hee cool, daarvan hebben ze ook geel om Schwalbe mee van gele logo,s te voorzien :winkie:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Knakworstkweker

Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat dat gele logo was voor aan te geven of de band TLR was of niet.

Op andere banden gebruiken ze die kleuren trouwens voor de compound aan te geven
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Knakworstkweker schreef: vr 16 oktober 2020, 10:29 Ik ben altijd in de veronderstelling geweest dat dat gele logo was voor aan te geven of de band TLR was of niet.

Op andere banden gebruiken ze die kleuren trouwens voor de compound aan te geven
Bij Maxxis was geel en wit om verschil aan te geven tussen OEM en aftermarket volgens mij
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Klopt. Lekker belangrijk dat wij dat als gebruikers zo goed kunnen zien.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Plaats reactie