Is dit wellicht het probleem (loszittende crank bout)?
https://forums.mtbr.com/drivetrain-shif ... 23865.html
Raceface next sl vervangen
-
- Extreme Biker
- Berichten: 501
- Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
- Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)
Mijn laatste BB was de RF met Double Row lagers. Die ging uiteindelijk zo'n 5500 KM mee. Das niet heel slecht toch?Noordwijkerhout schreef: ↑di 27 oktober 2020, 10:32 Verder vind ik dat de bb na 3500 al een krakend geluid maakt. De hele as via de drive site los gemaak en al schoongemaakt en de as gevet. Las op dit forum al meerdere mensen met problemen met een 30mm bb .
Als je overstapt op 24mm verlies je weer wat stijfheid, aldus mijn fietsenmaker. Dus ik ga 1x per jaar braaf retour om een nieuwe Double Row erin te zetten en vind dat voor die paar tientjes best OK.
De speling klint inderdaad alsof die afsluitringen zijn versleten. Schijnt vaker voor te komen. Dus ja, ze zitten er nog maar ze zijn dunner geworden. Je kunt proberen het setje te vervangen, die kosten het geld niet.
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 9
- Lid geworden op: ma 26 oktober 2020, 20:50
Beste ,KILROY schreef: ↑di 27 oktober 2020, 15:50Mijn laatste BB was de RF met Double Row lagers. Die ging uiteindelijk zo'n 5500 KM mee. Das niet heel slecht toch?Noordwijkerhout schreef: ↑di 27 oktober 2020, 10:32 Verder vind ik dat de bb na 3500 al een krakend geluid maakt. De hele as via de drive site los gemaak en al schoongemaakt en de as gevet. Las op dit forum al meerdere mensen met problemen met een 30mm bb .
Als je overstapt op 24mm verlies je weer wat stijfheid, aldus mijn fietsenmaker. Dus ik ga 1x per jaar braaf retour om een nieuwe Double Row erin te zetten en vind dat voor die paar tientjes best OK.
De speling klint inderdaad alsof die afsluitringen zijn versleten. Schijnt vaker voor te komen. Dus ja, ze zitten er nog maar ze zijn dunner geworden. Je kunt proberen het setje te vervangen, die kosten het geld niet.
Over welke afsluitringen heb jij het dan? En waar zijn deze te koop. Groeten
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 9
- Lid geworden op: ma 26 oktober 2020, 20:50
https://youtu.be/7B2V6xzXLCo
Hier een filmpje van het probleem.....
Hier een filmpje van het probleem.....
-
- Extreme Biker
- Berichten: 501
- Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
- Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)
Ai, dat ligt inderdaad niet aan de afsluitringen. Het lijkt wel of de carbon aansluiting op de as is uitgesleten.
Heb wel eerder gelezen over hetzelfde probleem bij de pedaalaansluiting, je zou er een mailtje aan RF aan kunnen wagen.
Heb wel eerder gelezen over hetzelfde probleem bij de pedaalaansluiting, je zou er een mailtje aan RF aan kunnen wagen.
- Elvander
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
- Mijn mountainbike: Spider SL
Dag ziet er precies uit als in de link van waytogo hierboven wordt aangehaald.Noordwijkerhout schreef: ↑di 27 oktober 2020, 17:48 https://youtu.be/7B2V6xzXLCo
Hier een filmpje van het probleem.....
Zelf proberen te lijmen of opgeven en nieuw kopen lijken de enige opties.
-
- Mtb fanaat
- Berichten: 9
- Lid geworden op: ma 26 oktober 2020, 20:50
Is dit probleem toen met hulp van je lbs opgelost, of heb je het setje opgestuurd naar rf?
Ben bang dat ik dan een hele poos niet kan rijden
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29963
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
De bevestiging van een Shimano cranckstel is geniaal eenvoudig, dus ik snap dat je af wilt van dit RF systeem.
Maar Shimano is 24mm, dus je.hebt ook nieuwe lagers nodig.
Keuzes.
Als het is op te lossen met een garantie actie, dan kost het niets, alleen tijd.
Een andere crank bestellen (Shimano of een ander merk) kost een week, en geld.
Maar Shimano is 24mm, dus je.hebt ook nieuwe lagers nodig.
Keuzes.
Als het is op te lossen met een garantie actie, dan kost het niets, alleen tijd.
Een andere crank bestellen (Shimano of een ander merk) kost een week, en geld.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29963
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
ik heb dat topic doorgenomen en werd steeds blijer met mn XT cranks.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Moderator
- Berichten: 16811
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Daar zou ik mij als hobbyist nog geen seconde druk over maken. Tenzij je vermogens trapt waarmee je fluitend rondjes om een topsprinter rijdt is een 24mm as (meer dan) stijf genoeg.
Bovendien hebben de stijfheid van de crank zelf en de bracketstijfheid van je frame minstens zoveel invloed.
Theoretisch gezien heeft die FM gelijk, in de praktijk is het geneuzel om niets.
Maar daar zijn ze in de fietsenbranche heel goed in (zowel producenten als verkopers ).
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Extreme Biker
- Berichten: 501
- Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
- Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)
kermit schreef: ↑vr 30 oktober 2020, 11:22Daar zou ik mij als hobbyist nog geen seconde druk over maken. Tenzij je vermogens trapt waarmee je fluitend rondjes om een topsprinter rijdt is een 24mm as (meer dan) stijf genoeg.
Bovendien hebben de stijfheid van de crank zelf en de bracketstijfheid van je frame minstens zoveel invloed.
Theoretisch gezien heeft die FM gelijk, in de praktijk is het geneuzel om niets.
Maar daar zijn ze in de fietsenbranche heel goed in (zowel producenten als verkopers ).
Geef mij nou gewoon een reden om over die volstrekt overbodige, maar O zo mooie, RF Next Cranks te dromen
-
- Moderator
- Berichten: 16811
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Mooi is toch ook een goede reden?
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2737
- Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
- Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)
Prima opgelost en nieuwe set gekregen.
Heb twee sets in gebruik (binnenkort hoop ik 3 sets) en uitermate tevreden. Wel crank boots gebruiken.
Lichte en vooral erg mooie crank. Ik kan niet zeggen dat de XT’s erg mooi zijn....
Heb twee sets in gebruik (binnenkort hoop ik 3 sets) en uitermate tevreden. Wel crank boots gebruiken.
Lichte en vooral erg mooie crank. Ik kan niet zeggen dat de XT’s erg mooi zijn....
Noordwijkerhout schreef: ↑di 27 oktober 2020, 20:54Is dit probleem toen met hulp van je lbs opgelost, of heb je het setje opgestuurd naar rf?
Ben bang dat ik dan een hele poos niet kan rijden
StAlTiCa