Raceface next sl vervangen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

Is dit wellicht het probleem (loszittende crank bout)?
https://forums.mtbr.com/drivetrain-shif ... 23865.html
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Noordwijkerhout schreef: di 27 oktober 2020, 10:32 Verder vind ik dat de bb na 3500 al een krakend geluid maakt. De hele as via de drive site los gemaak en al schoongemaakt en de as gevet. Las op dit forum al meerdere mensen met problemen met een 30mm bb .
Mijn laatste BB was de RF met Double Row lagers. Die ging uiteindelijk zo'n 5500 KM mee. Das niet heel slecht toch?
Als je overstapt op 24mm verlies je weer wat stijfheid, aldus mijn fietsenmaker. Dus ik ga 1x per jaar braaf retour om een nieuwe Double Row erin te zetten en vind dat voor die paar tientjes best OK.

De speling klint inderdaad alsof die afsluitringen zijn versleten. Schijnt vaker voor te komen. Dus ja, ze zitten er nog maar ze zijn dunner geworden. Je kunt proberen het setje te vervangen, die kosten het geld niet.
Noordwijkerhout
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 26 oktober 2020, 20:50

KILROY schreef: di 27 oktober 2020, 15:50
Noordwijkerhout schreef: di 27 oktober 2020, 10:32 Verder vind ik dat de bb na 3500 al een krakend geluid maakt. De hele as via de drive site los gemaak en al schoongemaakt en de as gevet. Las op dit forum al meerdere mensen met problemen met een 30mm bb .
Mijn laatste BB was de RF met Double Row lagers. Die ging uiteindelijk zo'n 5500 KM mee. Das niet heel slecht toch?
Als je overstapt op 24mm verlies je weer wat stijfheid, aldus mijn fietsenmaker. Dus ik ga 1x per jaar braaf retour om een nieuwe Double Row erin te zetten en vind dat voor die paar tientjes best OK.

De speling klint inderdaad alsof die afsluitringen zijn versleten. Schijnt vaker voor te komen. Dus ja, ze zitten er nog maar ze zijn dunner geworden. Je kunt proberen het setje te vervangen, die kosten het geld niet.
Beste ,
Over welke afsluitringen heb jij het dan? En waar zijn deze te koop. Groeten
Noordwijkerhout
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 26 oktober 2020, 20:50

https://youtu.be/7B2V6xzXLCo
Hier een filmpje van het probleem.....
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Ai, dat ligt inderdaad niet aan de afsluitringen. Het lijkt wel of de carbon aansluiting op de as is uitgesleten.

Heb wel eerder gelezen over hetzelfde probleem bij de pedaalaansluiting, je zou er een mailtje aan RF aan kunnen wagen.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Noordwijkerhout schreef: di 27 oktober 2020, 17:48 https://youtu.be/7B2V6xzXLCo
Hier een filmpje van het probleem.....
Dag ziet er precies uit als in de link van waytogo hierboven wordt aangehaald.
Zelf proberen te lijmen of opgeven en nieuw kopen lijken de enige opties.
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Ik zou gewoon eens even een mailtje sturen aan RaceFace. Heb zelf ook NextSL’s waarbij de bus voor de pedaalas ook eruit was gebroken. Is onder garantie vervangen.
StAlTiCa
Noordwijkerhout
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 26 oktober 2020, 20:50

owwwwk schreef: di 27 oktober 2020, 20:38 Ik zou gewoon eens even een mailtje sturen aan RaceFace. Heb zelf ook NextSL’s waarbij de bus voor de pedaalas ook eruit was gebroken. Is onder garantie vervangen.
Is dit probleem toen met hulp van je lbs opgelost, of heb je het setje opgestuurd naar rf?
Ben bang dat ik dan een hele poos niet kan rijden :roll:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De bevestiging van een Shimano cranckstel is geniaal eenvoudig, dus ik snap dat je af wilt van dit RF systeem.
Maar Shimano is 24mm, dus je.hebt ook nieuwe lagers nodig.
Keuzes.
Als het is op te lossen met een garantie actie, dan kost het niets, alleen tijd.
Een andere crank bestellen (Shimano of een ander merk) kost een week, en geld.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Gaatjes boren en volstouwen met epoxy of superglue kost je een dag en geen geld.
Is het proberen waard als ik die reacties in de link van way2go mag geloven.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Elvander schreef: wo 28 oktober 2020, 09:10 Gaatjes boren en volstouwen met epoxy of superglue kost je een dag en geen geld.
Is het proberen waard als ik die reacties in de link van way2go mag geloven.
ik heb dat topic doorgenomen en werd steeds blijer met mn XT cranks.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

KILROY schreef: di 27 oktober 2020, 15:50 Als je overstapt op 24mm verlies je weer wat stijfheid, aldus mijn fietsenmaker.
Daar zou ik mij als hobbyist nog geen seconde druk over maken. Tenzij je vermogens trapt waarmee je fluitend rondjes om een topsprinter rijdt is een 24mm as (meer dan) stijf genoeg.
Bovendien hebben de stijfheid van de crank zelf en de bracketstijfheid van je frame minstens zoveel invloed.

Theoretisch gezien heeft die FM gelijk, in de praktijk is het geneuzel om niets.
Maar daar zijn ze in de fietsenbranche heel goed in (zowel producenten als verkopers :D ).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

kermit schreef: vr 30 oktober 2020, 11:22
KILROY schreef: di 27 oktober 2020, 15:50 Als je overstapt op 24mm verlies je weer wat stijfheid, aldus mijn fietsenmaker.
Daar zou ik mij als hobbyist nog geen seconde druk over maken. Tenzij je vermogens trapt waarmee je fluitend rondjes om een topsprinter rijdt is een 24mm as (meer dan) stijf genoeg.
Bovendien hebben de stijfheid van de crank zelf en de bracketstijfheid van je frame minstens zoveel invloed.

Theoretisch gezien heeft die FM gelijk, in de praktijk is het geneuzel om niets.
Maar daar zijn ze in de fietsenbranche heel goed in (zowel producenten als verkopers :D ).

Geef mij nou gewoon een reden om over die volstrekt overbodige, maar O zo mooie, RF Next Cranks te dromen 😉
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16811
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mooi is toch ook een goede reden? ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Prima opgelost en nieuwe set gekregen.

Heb twee sets in gebruik (binnenkort hoop ik 3 sets) en uitermate tevreden. Wel crank boots gebruiken.

Lichte en vooral erg mooie crank. Ik kan niet zeggen dat de XT’s erg mooi zijn....
Noordwijkerhout schreef: di 27 oktober 2020, 20:54
owwwwk schreef: di 27 oktober 2020, 20:38 Ik zou gewoon eens even een mailtje sturen aan RaceFace. Heb zelf ook NextSL’s waarbij de bus voor de pedaalas ook eruit was gebroken. Is onder garantie vervangen.
Is dit probleem toen met hulp van je lbs opgelost, of heb je het setje opgestuurd naar rf?
Ben bang dat ik dan een hele poos niet kan rijden :roll:
StAlTiCa
Plaats reactie