Dirtsuit.... iemand ervaring mee

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4656
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Vorig jaar in de fiets testte Hans Beckering deze.

Zie ze ook voorbij komen in filmpjes van M.C. trail rider (Schotland)

Ik vraag me serieus af hoe hard, nat en vies het wel niet moet zijn om dit aan te trekken .... :o

Ofwel waarom zou je dit nodig hebben? Met dat soort weer #stay inside #trail ..pect :wink:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Silberbeard
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: ma 3 oktober 2016, 18:39
Mijn mountainbike: 2021 Rocky Mountain Instinct Powerplay C70 | 2013 Rocky Mountain Element | 2017 Stanton Sherpa

Ik ben één van de jongens van Basta 8) . Wij gebruikten de Dirtleys inderdaad de afgelopen twee jaar, maar voornamelijk voor de buitenlandse wedstrijden in het najaar en op hoogte zoals Enduro Team Davos in Zwitserland.

Daar vooral vorig jaar maximaal van kunnen profiteren omdat het daar begin september op 3500mtr waaide, sneeuwde, hagelde, regende en het ontzettend koud was. Dit jaar vooral de eerste dagen vóór de racedagen gebruikt omdat het in de ochtenden nog flink koud was en het erg nat was.

Voor NL enkel handig komende winter als het vriest en/of sneeuwt denk ik. Wel goed te ventileren op diverse plakken op de benen, armen en bovenlichaam als het wat warmer wordt. Maar wanneer we komende winter/voorjaar weer naar B of D mogen, ook daar handig wanneer het koud en nat is.
Basta Enduro Team 'We are Basta'
Basta Bikestore Huissen


Intense Carbine
Rocky Mountain Element
Stanton Sherpa
Rocky Mountain Instinct Powerplay
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Silberbeard schreef: vr 6 november 2020, 14:34... op 3500mtr waaide, sneeuwde, hagelde, regende en het ontzettend koud was.
Vermoedelijk dat je dat soort condities moet hebben meegemaakt om het nut er van in te zien...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

hanjovdberg schreef: vr 6 november 2020, 14:08 Vorig jaar in de fiets testte Hans Beckering deze.

Zie ze ook voorbij komen in filmpjes van M.C. trail rider (Schotland)

Ik vraag me serieus af hoe hard, nat en vies het wel niet moet zijn om dit aan te trekken .... :o

Ofwel waarom zou je dit nodig hebben? Met dat soort weer #stay inside #trail ..pect :wink:
Als je bijv zoals ik drie dagen LHR gepland hebt staan met een groep.
Alles geboekt en voorbereid, en dan zeg je niet zo even af omdat het constant regent.
In NL blijf ik dan uiteraard lekker thuis.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4656
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Snap ik. En ook de omschrijving van de Basta man :wink:

Maar voor de doodnormale recreatieve mtber die geen belang heeft bij wedstrijden en trainingen kan overslaan is het dus imho ‘geldverspilling’ 😊
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Duidelijk verhaal. Het zag er goed uit. Maar je kapot zweten in een half ski-pak is voor mijn doel niet weggelegd inderdaad.

Wel leuk om weer wat te leren :-q
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

hanjovdberg schreef: vr 6 november 2020, 18:25 Maar voor de doodnormale recreatieve mtber die geen belang heeft bij wedstrijden en trainingen kan overslaan is het dus imho ‘geldverspilling’ 😊
tenzij je zoals wij graag in schotland of wales fietst waar het """"""weleens"""""" regent.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je kan natuurlijk ook ergens gaan fietsen waar de zon bijna altijd schijnt.
Voor de prijs van zo'n duikpak kan je een paar dagen extra blijven, of nog eens terug gaan ;)

OK, allemaal erg persoonlijk, maar een algemeen nadeel lijkt mij dat je dit niet in delen aan of uit kunt trekken. Of in je rugzak kunt opbergen. Of kunt wassen en drogen als je op een trektocht bent.
Maar voor een (enduro) wedstrijd, of een ander evenement dat dié dag moet plaatsvinden, lijkt het mij een prima ding.

Zelf sla ik even over. Gisteren 20cm regen, zondag weer 23°C, dus ik wacht gewoon beter weer af.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Ik heb deze voor woon-werk (op de gravelracer):

Afbeelding

Bevalt prima. Maar moet er niet aan dénken in zoiets te MTB’en.
Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Dat je nog steeds nat wordt in zo,n ding.
Afbeelding
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Makkelijk schreef: vr 6 november 2020, 06:33 Over duikpakken gesproken, de onder wielrenners extreem populaire (en goede :-q) Gabba heeft er tegenwoordig een onesie-zusje bij. Dat is pas een duikpak :D

Afbeelding
Castelli mannen mijdt ik.

Als het zo nat is dat ik een ‘duikpak’ aan moet blijf ik een uurtje op het asfalt en zoek daarna een douche op trek een onesie aan :wink:
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Niet natter dan lekker doortrappen bij droog weer. Daarvoor heb ik aan twee kanten van de woon-werk rit een douche. Maar zonder spatborden in de zeikregen over deels onverharde boswegen ben je er blij mee, hoor.
Vorsprung durch Pedantik.
mark m
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 20 oktober 2003, 20:42
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 TR MyO / Mondraker Foxy R

Zooo, de vooroordelen zijn allemaal weer genoemd...


Goed, toch maar even mijn ervaring dan. Vorig jaar heb ik er 1tje gekocht. Ik had een dag bikepark geboekt, het zou droog tot licht wisselvallig weer worden. Maar bij aankomst kwam het met bakken uit de lucht, met een temperatuur van een paar graden boven 0...

Iedereen trok lekker z'n regenkloffie aan, maar die van mij paste niet icm de bodyprotectie.... dus maar even een rondje door de shop. Ik had keuze uit een standaard regenjasje van 5 tientjes, maar die zag ik op diezelfde dag nog kapot gaan, of een Dirtlej pak van het 4-5 voudige....

Toch maar voor die laatste gegaan omdat deze omstandigheden wel vaker voor gingen komen.

Direct het pak aangetrokken en fietsen. Het ding is mij uitermate goed bevallen! Ademt erg goed, is lekker warm en sterk. Die dag door de gladheid toch een paar leuke schuivers (languit over de rotsige ondergrond) gehad en de pak heeft alleen wat schaafplekken en blijft gewoon heel.
Ook de pasvorm van het pak is goed icm protectie, maar ook zonder zit het prima door de elastische vlakken.

Daarna ook op de Nederlandse rondjes het pak nog een paar keer aangehad tijdens regenachtige rondjes en dat ging ook verassend goed. Prima mee te fietsen!


Na de rit stap je lekker droog uit. Tuurlijk zweet je wat meer dan in normale kleding maar vele malen minder dan in een normaal regenpak. Is mij het geld echt wel waard geweest.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Heb er 1 (classic edition). Via lang zoeken niet de hoofdprijs voor betaald bij een zaak in benodigdheden voor hondentraining (Rundog)

Paar keer gebruikt op de grvalracer in hele slechte omstandigheden (als in: harde wind, horizontale regen, laag water zelfs op het asfalt). Werkt goed. Blijf er droger in dan met losse broek/jas van Gore.
Paar nanoflex beenstukken eronder en Grib Grab aquashield shoecovers en ik kwam steeds gewoon droog thuis .Pet met lange klep onder de helm en capuchon erover en de bril kon ook gewoon op blijven. Temperaturen waren toen (vorig najaar/winter) wel below 10. Longsleeve merino van decathlon eronder, was voldoende.

Leukste was het voor de vrouw: die mocht na mijn rit de tuinslang op mij loslaten.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Plaats reactie