Is de FOX 32 Rhythm vork goed genoeg?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Lars TB schreef: zo 15 november 2020, 23:20
Giant-E schreef: zo 15 november 2020, 22:58 TS is momenteel gewend aan een RS Pike (35). Die gaat deze downgrade absoluut merken.
Hmm, dat ligt natuurlijk aan zijn rijstijl of hij het ook echt gaat merken.
Ik ging er gemakshalve van uit dat hij ook Snakerun-achtige afdalingen rijdt.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Giant-E schreef: zo 15 november 2020, 23:26
Lars TB schreef: zo 15 november 2020, 23:20

Hmm, dat ligt natuurlijk aan zijn rijstijl of hij het ook echt gaat merken.
Ik ging er gemakshalve van uit dat hij ook Snakerun-achtige afdalingen rijdt.
The Grim Ripper schreef: do 12 november 2020, 20:57 Geen extreme biker, redelijke techniek, 83kg en al op leeftijd.....
Als ik netjes rijd, dan kom ik een heel eind met een 32 :-q



Maar goed, ik houd niet zo van netjes rijden :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jouke74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 489
Lid geworden op: di 21 oktober 2014, 21:23
Mijn mountainbike: Giant XTC advanced

Ja, zie dus ook de context sectie van TS. Of hij van een Pike terug naar een Fox 32 wil gaan kan alleen hijzelf bepalen. Daar zijn we het allen over eens.

En ja ik heb ook met een Pike gereden; Reba RL, Suntour Aion en Fox 34 op heel verschillende fietsen. Een Fox 32 reageert voelt ook al weer heel anders op een Giant Anthem vs. een XTC.

Ik rijd 27.5 en bedacht dat, misschien omdat de vork dan wat minder lang is, de noodle misschien ook wat minder “wet” is. 😆
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Jouke74 schreef: ma 16 november 2020, 00:21 Ik rijd 27.5 en bedacht dat, misschien omdat de vork dan wat minder lang is, de noodle misschien ook wat minder “wet” is. 😆
En de TS gaat in dit geval ook nog eens van een 650B Pike naar een 29" natte bamisliert :wink:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Jouke74 schreef: zo 15 november 2020, 19:44
ThaSingleTrackMastah schreef: zo 15 november 2020, 19:25 Iemand vraagt of de vork goed genoeg is.
Je kan dan met een simpel Ja of Nee antwoorden, of de voor- en nadelen even nuanceren, zodat die persoon zelf kan inschatten of de vork voor hem goed genoeg is.
Met een roze wolk is hij niet geholpen, dan kan hij net zo goed een "review"lezen of een unboxing video kijken.
Ik mis de roze wolk in mijn post een beetje maar goed. Ik rijd al jaren met een Fox 32, ken de vork onderhand goed genoeg, ook de problemen ermee. Dat jij nu niet kan mountainbiken, nog je aan je fiets aanpassen kan ik niets aan doen...

Maar goed, ik zou ook geen MTB kopen zonder hem te proberen.
Ik zeg ook niet dat jij roze wolken schildert.
Ik zeg dat hij met een roze wolk niet geholpen is. :bier:
Was ook niet mn bedoeling om over jouw tenen te fietsen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
The Grim Ripper
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 263
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 12:22
Mijn mountainbike: Glimmend zilver Devinci Django 29 2018 carbon trail

TS is ff een paar dagen (ok meer dan 2 weken :lol: ) offline geweest.... Interessante discussie om zo achteraf te lezen. Onder zware druk van collega bikers heb ik het uit mijn hoofd gezet om mijn FELT trail bike met Pike 150mm om te ruilen naar een XC met een FOX 32 120mm. Voor mijn leeftijd vinden ze me nog veel te speels en blijkbaar doe ik dingen die ze op een XC bike minder verantwoord vinden. Zelf denk ik dat dit meevalt..... Afijn, ik ga in ieder geval niet de overstap maken. Thanks voor al jullie bezielende input :bier: :-q :winkie:
When my legs hurt, I say: ‘Shut up legs! Do what I tell you to do!
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Dus nu heb je een Honzo gekocht? :-q
SundanceKid
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 8 november 2020, 22:57

:lol:
Plaats reactie