Comfortabele handvatten

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Mijn duit in het 35mm verhaal: OneUp heeft een 35mm stuur met de "zachtheid" van een 31.8.... https://eu.oneupcomponents.com/products/carbon-bar

Het comfort is natuurlijk afhankelijk van meer factoren zoals Lars al aangeeft: het verschil tussen mijn Use Nail (180gr) ten opzichte van een carbonnen Nukeproof Horizon (260gr) is enorm. Beide Ø31.8.
Biker_Jesse
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
Mijn mountainbike: Bird Zero TR

Dank allen. Breedte van het stuur (van 72 naar 78 cm) lijkt toch ook veel uit te maken voor de handpositie. Misschien toch eens testen met de grips naar binnen geschoven en kijken of dat verbetering oplevert. Misschien is 78 cm toch gewoon te breed :)
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."

Garage sale: heel veel spullen voor weinig :bier:
Frameset met vork te koop (ook voor weinig) :bier:
Biker_Jesse
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
Mijn mountainbike: Bird Zero TR

baron062 schreef: zo 22 november 2020, 12:26 Mijn duit in het 35mm verhaal: OneUp heeft een 35mm stuur met de "zachtheid" van een 31.8.... https://eu.oneupcomponents.com/products/carbon-bar

Het comfort is natuurlijk afhankelijk van meer factoren zoals Lars al aangeeft: het verschil tussen mijn Use Nail (180gr) ten opzichte van een carbonnen Nukeproof Horizon (260gr) is enorm. Beide Ø31.8.
Die Nukeproof zag ik net in de aanbieding, wel verleidelijk. Maar jij zegt dus dat het comfort van dit carbonnen stuur tegenvalt? Of is het t.o.v. een alu 35mm stuur wel een enorme verbetering?
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."

Garage sale: heel veel spullen voor weinig :bier:
Frameset met vork te koop (ook voor weinig) :bier:
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ten opzichte van de Raceface Atlas in Ø31.8 die het vervangt is het een absolute verslechtering. Comforttechnisch.

Edit: een vriend heeft de OneUp, en de comfortclaim van OneUp lijkt waar te zijn, ten onzichte van het alu Yeti stuur wat ie had. Beide in Ø35
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dat zeg ik: carbon in 35 kan wel werken.


Het hangt bij carbon sterk af van hoe de draden over elkaar kruizen en hoeveel hars er tussen zit en dat soort hocus-pocus wat bij carbon toegepast kan worden.
Nogmaals: het carbon Hope stuur in 31,8 is het minst comfortabele stuur dat ik ooit gereden heb. Dat kan dus ook met carbon!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie