Ik vraag me af of je de directe bite van een Shimano gaat krijgen door in een Hope E4 andere blokken te gebruiken, het basisgevoel van die remmen is heel anders.
Ik ga ook niet zeggen dat merk A beter is dan B, alleen dat er dus een redelijk verschil in het gevoel kan zitten. Hoogstwaarschijnlijk zul je aan de meeste remmen op een gegeven moment wennen, alleen vond ik het onhandig om twee zo verschillend aanvoelende remmen te hebben op fietsen waar ik vaak tussen wissel.
Omdat ik altijd tevreden was over Shimano heb ik toen de keus gemaakt om de "Hope-fiets" weer terug naar Shimano te brengen. De kosten en minerale olie versus DOT telden ook nog mee voor mij.
@ts, als je snel de remmen in huis wilt hebben zul je moeten bestellen bij een shop waarvan je weet dat ze rap leveren en waar het spul op voorraad is...
Over al dan niet braided leidingen zou ik me iig niet heel druk maken, sterker nog, ik heb liever de standaard leidingen

En Saints ziin een nagenoeg risicoloze keuze als je remmen met serieus power zoekt.