Hope : braided Hose , en verschil tov Sram : Adapter vraagje

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 25 november 2020, 19:55 Hope is tijdens de eerste lockdown in de UK gesloten geweest.
Het gevolg is dat een Hope spullen niet leverbaar zijn, of razend duur.

Ik zou Shimano Saint kiezen.
(maar waarschijnlijk heb ik er dan ergens overheen gelezen dat Shimano geen optie is)

Braided remleidingen zijnhoe dan ook onnodig. Maar ook mijn ervaring is wat dat betreft minstens zo oud als die van Kermit
Saints wel aan gedacht maar niet genomen , Hope is zeker schaars maar met een beetje zoekwerk , toch 2 setjes gevonden , de NON brained versie , ook bij Mantel waren ze vandaag weer op voorraad ...., razend duur?, met de huidige prijzen bij verschillende bike shop's valt het nog wel mee , althans als je rond de 380 euries voor geen deadwish duur vindt :-D
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 692
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Op zich vind ik de schaarsheid van onderdelen van hope nog wel meevallen. Spullen die in bij de fietsenmaker bestel zijn er meestal binnen een week of twee. En dan bundelt hij meestal nog meerdere bestellingen. Soms duurt het wat langer......je moet gewoon geen haast hebben :)

Ik ben iig tevreden met de Hope remmen. Veel plezier er mee!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooie remmen.

Mijn opmerking wat betreft razend duur / telkens uitverkocht was gebaseerd op de naven, niet op de remmen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Het eerste setje is binnen, ziet er goed uit.Happy met de keuze .

Was alleen de matchmaker vergeten te bestellen :-? :oops:

:bier:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Weet iemand antwoord op het volgende ?

Sram adapter 200mm met een 200mm schijf en Hopetech remmen werkt , maar wat als ik nu de hope schijf van 203mm wil gaan gebruiken ivm de Sram 200mm schijf , moet ik dat ook de adapter voor de schijfrem montage voorvork gaan veranderen ?, Dus de Sram adapter vervangen voor een hope 203mm adapter voorvork .

Of kan dat gewoon gebruikt worden?, dus de combi Sram 200mm adapter , Hope 203mm schijf , hopetech remmen.

alvast bedankt
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooie oplossing is de correcte 203mm adapter met een 203mm schijf.

Life Hack is om vulringetjes van 1 a 1,5mm tussen de caliper en de adapter te gebruiken dat heeft hetzelfde effect.
Ik heb vele km probleemloos met deze hack gereden, en ook van 180 naar 183mm trouwens.

Als je IS mount remmen hebt gehad, bij IS worden standaard vulringtjes met verschillende diktes gebruikt om uit te lijnen.

Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Heckler40 schreef: ma 30 november 2020, 13:34 Mooie oplossing is de correcte 203mm adapter met een 203mm schijf.

Life Hack is om vulringetjes van 1 a 1,5mm tussen de caliper en de adapter te gebruiken dat heeft hetzelfde effect.
Ik heb vele km probleemloos met deze hack gereden, en ook van 180 naar 183mm trouwens.

Als je IS mount remmen hebt gehad, bij IS worden standaard vulringtjes met verschillende diktes gebruikt om uit te lijnen.

Enjoy!!
Ik rij gewoon met een paar standaard sluitringetjes M6 ertussen :wink:
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2464
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

same difference :-q
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Goede life hack :-q thnxs :bier:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Plaats reactie