Fox Rhythm 32, 34 of Suntour Axon

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Keuzestress,
Nieuwe Anthem in de schuur met 32 Rhythm 100,
Nieuwe Rhythm 120 34 crown adjust ook in de schuur,
Nieuwe Suntour Axon Elite 120 via een vriend.

Wil er maar 1 vies maken, welke moet dat worden?
Nooit met Rhytm gereden, wel met 32 en 34 SC, Suntour alleen de Aion 35 gereden.

Neig naar 1 vd 120mm vorken, omdat de Anthem nogal 'pedal strike prone' is, zeker op de brabantse bochtenrondjes.

Wie geeft input?
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15560
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Wat wil je ermee gaan doen en wat weeg je? Ik heb op het moment een 130mm 34 Rythm. Prima vork voor mij maar ik ben relatief licht met 72-75kg. Als het echt ruig wordt heb ik wel het gevoel dan ik de grens van wat de demper aan kan bereik maar dan heb ik het over dingen die al in het 'enduro' gebied zitten. Ik heb er wel een aantal extra spacers in zitten anders duikt de vork te veel bij hard aanremmen.

Je geeft zelf al aan dat 120mm de voorkeur geniet dus de 32 zou ik dan gewoon af laten vallen. Met de Suntour heb ik geen ervaring.
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Rhythm+1 prima vorkje hoor
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

George schreef: zo 29 november 2020, 11:00 Wat wil je ermee gaan doen en wat weeg je? Ik heb op het moment een 130mm 34 Rythm. Prima vork voor mij maar ik ben relatief licht met 72-75kg. Als het echt ruig wordt heb ik wel het gevoel dan ik de grens van wat de demper aan kan bereik maar dan heb ik het over dingen die al in het 'enduro' gebied zitten. Ik heb er wel een aantal extra spacers in zitten anders duikt de vork te veel bij hard aanremmen.

Je geeft zelf al aan dat 120mm de voorkeur geniet dus de 32 zou ik dan gewoon af laten vallen. Met de Suntour heb ik geen ervaring.
Ben 85-87kg met kleren en schoenen,
Fiets gaat dienen als marathonbike vr BE en DE,
Daarnaast af en toe een NL rondje, van Zuid LB, tot Drunen, UHR, etc.

Keuze lijkt te gaan naar de Suntour vanwege gewicht, Anthem Advanced is vrij licht met Carbon wielen, vraag me af of 120mm Fox 34 de boel niet uit balans brengt.
Lees wisselende reviews over de Fox, overwegend positieve over de Suntour, maar zoals gezegd ken ik ze beide zelf niet.

Btw: rebas in alle veerwegen en 2021 sid 100 en 120 ken ik, maar die zitten niet in het menu
Laatst gewijzigd door Har77 op zo 29 november 2020, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Ik ben zelf ook rond de 90kg. Die rhythm werkt echt top hoor.. Ik fiets er mee in nl, maar ook tripjes ardennen is ook geen probleem. Ik heb niets met lichte fietsen, wielen en marathon en suntour geen ervaring mee.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15560
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Is die Suntour zoveel lichter dan de Fox? Als je de Fox al hebt zou ik die sowieso monteren en er mee gaan proefrijden.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Uit balans kan ik mij niet voorstellen.
"This species has amused itself to death"
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15560
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ik ook niet, het zal hooguit 2-300 gram schelen en dat ga je echt niet voelen of je moet continu wheelies willen maken :wink: (en dan nog)
Shredwithcare
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 196
Lid geworden op: vr 26 juli 2019, 20:57
Mijn mountainbike: Canyon Spectral Al 6 2022

De fiets is toch pas uit balans als hij uit elkaar valt :~ :bier:
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

34 Rhythm erin gehangen, we gaan het zien van de week.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Plaats reactie