Welke indoor trainer

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4323
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Ik heb in augustus de Tacx neo 2T gekocht. gelukkig want hij is nu vrijwel nergens te krijgen.
was voor mij de eerste trainer.

Sinds 3e kerstdag veelvuldig in gebruik. Wel doe ik vaak 4 of 5 keer per week een uur.
Moet zeggen heel fijn ding. Ik doen ook een trainingsprogramma, hoe je ook niet te schakelen met zwift.

Wat @makkelijk al schreef in het begin moest ik even wennen met een normale route dat je veel minder schakeld dan op de weg en nooit op het lichste verzet komt in de standaard instellingen. Maar als je het even laat wennen is het perfect.

Wat de taxc wel leuk doet is als je op kasseien rijd of off road je dit meteen voelt in weerstand en trainingen.

Ik vond het nooit wat een trainer, maar nu ik een garage heb en hem kan laten staan en nu met veel thuiswerken ff een uurtje voor het eten erop spring heb je toch wat gedaan. Heerlijk. OM bv nu naar buiten te gaan met die storm, het kan, maar dan kies ik nu voor binnen. en je traint echt heel effectief in korte tijd zeker voor MTB gebruik! Ik doe nu het single track slayer programma in zwift

De familie wil ook dus ik ben aan het kijken een oud MTB frame op te bouwen voor de trainer. dan kan ik ook steeds de zadelhoogte verstellen op de racer is dat geen doen en vragen om problemen met een interne klem en je beschadigd de pen.
hetkanun
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 12:57

Marke schreef: do 21 januari 2021, 15:43
hetkanun schreef: do 21 januari 2021, 09:24 Bij Mantel deze of volgende week zowel Tacx als Wahoo (weer) leverbaar...
Dat staat er al een half jaar op :)
klopt ;-)
In december stond het ook vermeld en toen waren ze inderdaad in die bewust week op voorraad. Dag later was het weer voorbij.
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 693
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Super, heb er net een Kickr Core besteld. :D
Kienhu01
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 2 januari 2019, 00:19

In het bezit van een Kickr Core sinds vorig jaar. Bevalt erg goed om in de winterperiode de conditie op pijl te houden. In combinatie met Trainerroad verhoogt het ook mijn conditie. Ik zet mijn MTB op de Core (boost adapter wordt bijgeleverd). De Core is zeer stil, behoudt de weerstand erg goed en geeft een fijn 'fietsgevoel'. Het kost wat, maar is voor mij elke cent waard.

Edit: veel plezier met je aankoop! Mocht iemand nog een maand gratis Trainerroad willen proberen, stuur een PB. Kan als het goed is 2 codes weg geven.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Kienhu01 schreef: do 21 januari 2021, 16:50 In het bezit van een Kickr Core sinds vorig jaar. Bevalt erg goed om in de winterperiode de conditie op pijl te houden. In combinatie met Trainerroad verhoogt het ook mijn conditie. Ik zet mijn MTB op de Core (boost adapter wordt bijgeleverd). De Core is zeer stil, behoudt de weerstand erg goed en geeft een fijn 'fietsgevoel'. Het kost wat, maar is voor mij elke cent waard.

Edit: veel plezier met je aankoop! Mocht iemand nog een maand gratis Trainerroad willen proberen, stuur een PB. Kan als het goed is 2 codes weg geven.
nice :) nog een TR gebruiker
Ik heb ook nog een paar referrals te vergeven
Rsw85
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: vr 3 april 2009, 14:34
Mijn mountainbike: Orbea Alma M50

Elite Direto XR sinds augustus. Bevalt heel goed. Tov vergelijkbare tacx en wahoo aantrekkelijk geprijsd. Kijk voor alle recensies eens op de website van DC Rainmaker.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2638
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Mad Wally schreef: do 21 januari 2021, 09:11
Shredwithcare schreef: wo 20 januari 2021, 22:33 Letterlijk elk financieel passend model welke ook nog op voorraad is! Op dit moment heeft taxc 0,0 voorraad, dus als je iets weet te vinden dan zou ik het daar maar mee doen.
Daar ben ik helaas ook achter. Ook de Kickr is nergens meer te krijgen en woekerprijzen op MP :(
Inmiddels al weer ruim een week in het bezit van een gereviseerde Kickr 2018 via marktplaats met nog 20 maanden garantie en dat voor een redelijke prijs.
Toch de voorkeur gegeven aan de “gewone” boven de core vanwege mijn lengte en gewicht, deze is toch wat stabieler en heeft een zwaarder vliegwiel.

Ik heb inmiddels de eerste workouts met Sufferfest er op zitten en dat bevalt me prima maar ik wil ook Zwift en Trainerroad nog een keer proberen, dus wellicht tot ziens op Zwift😅
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Benieuwd of deze zomer Marktplaats niet wordt overspoeld met nieuwe trainers. Ik heb elk jaar hetzelfde: ik wil wel een smart trainer.

Na deze winter maar eens serieus op de tweedehands markten kijken. De informatie hier is al erg waardevol!
Who needs roads when there's dirt
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

twowheeler schreef: di 2 februari 2021, 10:48 Benieuwd of deze zomer Marktplaats niet wordt overspoeld met nieuwe trainers. Ik heb elk jaar hetzelfde: ik wil wel een smart trainer.

Na deze winter maar eens serieus op de tweedehands markten kijken. De informatie hier is al erg waardevol!
zal een beetje van corona afhangen.. in 2020 zijn ze bijna niet onder de advies prijs geweest en zowel nieuw als 2e hands het hele jaar niet aan te slepen. Als we nog een jaar moeten doorsukkelen met maatregelen zal het nog wat langer duren
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Mad Wally schreef: di 2 februari 2021, 10:03
Mad Wally schreef: do 21 januari 2021, 09:11

Daar ben ik helaas ook achter. Ook de Kickr is nergens meer te krijgen en woekerprijzen op MP :(
Inmiddels al weer ruim een week in het bezit van een gereviseerde Kickr 2018 via marktplaats met nog 20 maanden garantie en dat voor een redelijke prijs.
Toch de voorkeur gegeven aan de “gewone” boven de core vanwege mijn lengte en gewicht, deze is toch wat stabieler en heeft een zwaarder vliegwiel.

Ik heb inmiddels de eerste workouts met Sufferfest er op zitten en dat bevalt me prima maar ik wil ook Zwift en Trainerroad nog een keer proberen, dus wellicht tot ziens op Zwift😅
Bij Wahoo refurbished krijg je ook 1 maand gratis Zwift. Je moet echter Wahoo account aanmaken en Wahoo mailen, je krijgt niet automatisch een code. Ook niet bij een nieuwe btw, je moet altijd mailen voor een promo code Zwift bij Wahoo.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16813
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Kun je op zo'n trainer ook zonder abonnement of aan internet gekoppelde app aan de slag?
Ik heb echt een hekel aan apps en abonnementen voor iets wat ik ook gewoon "zelfstandig" kan doen.

(Het lijkt wel of je tegenwoordig nog geen scheet meer kunt laten zonder dat het aan internet gekoppeld is, tot en met het licht in je woonkamer aandoen toe... :roll: )
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

kermit schreef: vr 5 februari 2021, 17:18 Kun je op zo'n trainer ook zonder abonnement of aan internet gekoppelde app aan de slag?
Ik heb echt een hekel aan apps en abonnementen voor iets wat ik ook gewoon "zelfstandig" kan doen.

(Het lijkt wel of je tegenwoordig nog geen scheet meer kunt laten zonder dat het aan internet gekoppeld is, tot en met het licht in je woonkamer aandoen toe... :roll: )
Ja, wellicht heb je en garmin of een wahoo GPS, die kunnen ook je trainer aansturen, geen ervaring met wahoo, maar met bv een edge 530 kan je al een hoop, je kan workouts, of een GPX "narijden" je volgt dan als het ware het hoogte profiel en daar wordt de weerstand op aangepast.

Met de wahoo app (om bv de firmware van de kickr te updaten), kan je ook de weerstand regelen, dan kan je dus zelf instellen dat je bv 250 watt wilt trappen.

Ik heb in het begin ook een tijdje gezocht naar gratis opties voor goede workouts, en er zijn zeker mogelijkheden om dit (met bv een garmin) voor elkaar te krijgen... maar het is een hoop gedoe. Als je echt een trainingsplan wilt volgen is iets als TrainerRoad (of sufferfest, maar daar heb ik geen ervaring mee) echt wel wat waard. Als je bedenkt hoeveel geld er aan een setje wielen wordt uitgegeven, dan is ben ik met een jaartje TR sneller geworden dan met mijn carbon wielen ;).
ipv elke keer zoeken wat een goede workout is, kies ik nu een tocht of wedstijd en daar werk ik dan naar toe met een uitgebreid plan, nu de cimes de waimes, komende dagen staan dan de volgende workouts op de planning:
Afbeelding

Voor TR moet je wel een beetje datadriven zijn en van cijfertjes houden, verder is het namelijk niet veel.
mijn progressie (in FTP en W/KG) van 2020
Afbeelding
Vooral de initiele gains als je net met structured (power based) workouts aan de slag gaat zijn behoorlijk.
(dit is met 2-5 uur per week op de trainer)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16813
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Het gaat me nog niet eens zozeer om gratis, maar ik vind gewoon dat het niemand wat aangaat wat ik op mijn trainer doe. Met een app of abonnement zit je weer ergens je gegevens aan te koppelen en daar heb ik een hartgrondige hekel aan.

Ik heb nog een wat oudere Tacx trainer waar je zelf de weerstand van kunt instellen, al wel met een digitaal displaytje. Maar dat is doodsaai, dan lijkt een virtuele route "rijden" me wat levendiger en beter vol te houden. Dus ik speel weleens met het idee van een moderne trainer maar dat (en de kosten toch ook) houdt me wel tegen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29969
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik verbaas me ook over het gemak waarmee men denkt dat men overal online is / kan zijn.
In NL misschien geen probleem, maar hier heb ik achter het huis, en bij het zwembad 0,0 gsm bereik. Lekker rustig, maar zo'n app werkt dan niet.
Net als Garmin Connect hierin de bergen.
En zo zijn er buiten het dichtbevolkte NL ontelbare blindspots.
Ik probeer om die reden alle on line toestellen en toepassingen te vermijden.
Het moet gewoon 100% functioneren, ook zonder 4G, 5G of wifi.
Voor de jongere generatie wellicht ondenkbaar, vroeger deden we alles zonder data verbinding.
Het feit dat we er nog zijn bewijst dat het best kan ;)

Verder is jouw wahoo account waarschijnlijk in China belegd, dus voor je het weet hebben ze het gematched met je Ali en Banggood account, met Paypal en nog veel meer digitale voetstappen die je achteloos hebt achtergelaten.

En als ze dat ook nog linken aan je GGD data, of iets uit een ander datalek, dan beginnen ze langzaam aan wel goud in handen te krijgen.
Better safe than sorry ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2638
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

kermit schreef: vr 5 februari 2021, 18:13 Het gaat me nog niet eens zozeer om gratis, maar ik vind gewoon dat het niemand wat aangaat wat ik op mijn trainer doe. Met een app of abonnement zit je weer ergens je gegevens aan te koppelen en daar heb ik een hartgrondige hekel aan.

Ik heb nog een wat oudere Tacx trainer waar je zelf de weerstand van kunt instellen, al wel met een digitaal displaytje. Maar dat is doodsaai, dan lijkt een virtuele route "rijden" me wat levendiger en beter vol te houden. Dus ik speel weleens met het idee van een moderne trainer maar dat (en de kosten toch ook) houdt me wel tegen.
Persoonlijk vind ik de info die je weggeeft heel beperkt en niet veel meer dan dat je sportief bezig bent. Daarnaast verwacht ik ook niet dat ze (Wahoo) die data verkopen aan derden.
Qua kosten denk ik dat als je 5000 euro uitgeeft aan een fiets en 1000 euro aan een trainer dat je niet moeilijk moet doen over 129 dollar per jaar voor een persoonlijk en gevarieerd trainingsplan zoals Sufferfest.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Plaats reactie