Gevonden! - Uitzoeken 29'' 140mm trail vork -

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

In mijn zoektocht naar een mooie, het liefst outside-the-box, voorvork kwam ik de SR Suntour AURON RC2 PCS tegen.
Naast de gedoodverfde Pike en zijn goedkopere broertje, de Revelation en de Fox 34 zou dit een goede kandidaat zijn voor mijn reeds bestelde Canyon Stoic 2.

Erg veel vind je hier niet over op het web, heeft iemand op ons mooie forum hier misschien ervaring mee. En hoe verhoudt hij zich t.o.v. de gevestigde orde?

Het klinkt in ieder geval als veel vork voor je geld!

Goed... er moeten in ieder geval minimaal 34mm poten aan vast zitten 8)

Edit 6-1:
Hij moet ook boost zijn
offset 42mm (event 44mm)
:-q
Laatst gewijzigd door Patrick_V op zo 7 februari 2021, 20:09, 5 keer totaal gewijzigd.
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

Patrick_V schreef: do 4 februari 2021, 18:04 In mijn zoektocht naar een mooie, het liefst out-of-the-box, voorvork kwam ik de SR Suntour AURON RC2 PCS tegen.
Naast de gedoodverfde Pike en zijn goedkopere broertje, de Revelation en de Fox 34 zou dit een goede kandidaat zijn voor mijn reeds bestelde Canyon Stoic 2.

Erg veel vind je hier niet over op het web, heeft iemand op ons mooie forum hier misschien ervaring mee. En hoe verhoudt hij zich t.o.v. de gevestigde orde?

Het klinkt in ieder geval als veel vork voor je geld!
Lijkt me een goede optie. Houd er even rekening mee dat de Auron waarschijnlijk een grote a-c afstand heeft dan de vergelijkbare vorken met 140mm veerweg, althans dat is bij m'n Durolux het geval.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

Patrick_V schreef: do 4 februari 2021, 18:04 In mijn zoektocht naar een mooie, het liefst out-of-the-box, voorvork kwam ik de SR Suntour AURON RC2 PCS tegen.
Naast de gedoodverfde Pike en zijn goedkopere broertje, de Revelation en de Fox 34 zou dit een goede kandidaat zijn voor mijn reeds bestelde Canyon Stoic 2.

Erg veel vind je hier niet over op het web, heeft iemand op ons mooie forum hier misschien ervaring mee. En hoe verhoudt hij zich t.o.v. de gevestigde orde?

Het klinkt in ieder geval als veel vork voor je geld!
Check ook even bij die shop of het Boost of Non Boost is. Was mij niet helemaal duidelijk namelijk
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29972
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Patrick_V schreef: do 4 februari 2021, 18:04 In mijn zoektocht naar een mooie, het liefst out-of-the-box, voorvork kwam ik de SR Suntour AURON RC2 PCS tegen.
Naast de gedoodverfde Pike en zijn goedkopere broertje, de Revelation en de Fox 34 zou dit een goede kandidaat zijn voor mijn reeds bestelde Canyon Stoic 2.

Erg veel vind je hier niet over op het web, heeft iemand op ons mooie forum hier misschien ervaring mee. En hoe verhoudt hij zich t.o.v. de gevestigde orde?

Het klinkt in ieder geval als veel vork voor je geld!
Outside the box bedoel je?
Beetje zeikerig en zelfs de engelstaligen halen het door elkaar, maar in dit geval wel relevant.
Out of the box is een term voor "kant en klaar","plug and play", oftewel uitpakken en gaan.
Outside de box is buiten de gangbare oplossingen.
Dus out of the box = Pike.
Outside the box = Helm, Ohlins etc.
Gelukkig doet bijna iedereen het fout en begrijpt bijna iedereen je dus goed :D
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Jeetje wat een zeikert :lol:

Geen doorsnee vork dan :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29972
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Patrick_V schreef: do 4 februari 2021, 19:07 Jeetje wat een zeikert :lol:
Ja, zeg ik toch :tong
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 455
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

Marzocchi bomber?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

ThaSingleTrackMastah schreef: do 4 februari 2021, 19:01
Patrick_V schreef: do 4 februari 2021, 18:04 In mijn zoektocht naar een mooie, het liefst out-of-the-box, voorvork kwam ik de SR Suntour AURON RC2 PCS tegen.
Naast de gedoodverfde Pike en zijn goedkopere broertje, de Revelation en de Fox 34 zou dit een goede kandidaat zijn voor mijn reeds bestelde Canyon Stoic 2.

Erg veel vind je hier niet over op het web, heeft iemand op ons mooie forum hier misschien ervaring mee. En hoe verhoudt hij zich t.o.v. de gevestigde orde?

Het klinkt in ieder geval als veel vork voor je geld!
Outside the box bedoel je?
Beetje zeikerig en zelfs de engelstaligen halen het door elkaar, maar in dit geval wel relevant.
Out of the box is een term voor "kant en klaar","plug and play", oftewel uitpakken en gaan.
Outside de box is buiten de gangbare oplossingen.
Dus out of the box = Pike.
Outside the box = Helm, Ohlins etc.
Gelukkig doet bijna iedereen het fout en begrijpt bijna iedereen je dus goed :D
We weten waar je woont! Dus pas maar op!



Spanje toch?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

In welke kleur komt je Stoic? Wit? Want dan is een witte vork misschien wel mooier dan een zwarte. (Of de roze CC Helm :bier: )
Kleur moet natuurlijk niet de hoofdreden zijn om een vork te kiezen, maar ja, het oog wil ook wat toch?
Lars TB schreef: do 4 februari 2021, 23:41 Spanje toch?
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Klitse op do 4 februari 2021, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Die huidige SR-Suntour vorken beginnen serieus goed te worden. Op een hardtail meer dan voldoende, op de limiet op een een goede dubbel geveerde bike misschien nog net niet, maar daar is de prijs ook naar.

Dus ja, een heel leuke optie.


Maar oudsite of zee boks is er natuurlijk heel wat meer leuk spul te vinden. X-Fusion is een 'Geheimtip' (om er maar wat fout Duits tegenaan te gooien)(Duits is sowieso fout, daarom).

En dan een hele lijst met vrij superieure producten: DVO (nog betaalbaar), Formula Selva (vrij duur), Öhlins (zeker duur), Intend (doet de rest goedkoop lijken...), BOS, Manitou (zwaar onderschat, bijna 'suntour-goedkoop'!), EXT, MRP, Cane Creek.

Of je maakt een Pike stukken beter met een cartridge van FAST of Push. Dat valt alleen nauwelijks op.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29972
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wel lekker outside the box.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Er komt inderdaad een witte Stoic 8)

Xfusion rij ik momenteel naar grote tevredenheid, maar in 140mm/29'' hebben ze alleen 32mm poten als ik het goed begrijp.

Die Helm heb ik ook naar gekeken! Dat is een coil toch?! Heeeeeeel mooi, maar daar zijn de kosten ook naar.
Eigenlijk mik ik naar een sub 600 euro vork 2e hands of nieuw en ik heb alle tijd om dat tegen het lijf te lopen. Een maand of 4 :winkie:

Minimaal 34mm poten zijn wel vereist, dat was ik toch wel duidelijk in.... oh nee... staat nergens :~
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Nu wordt de stijfheid van de stanchions niet alleen bepaald door de diameter, maar ook door de wanddikte....

Laat ik nu nog een DVO Sapphire hebben liggen, nieuw in doos, met 32mm stanchions, Boost, 140mm veerweg,
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2017
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Een mooie rode RS Lyrik RC2 👌
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Beide mooie vorken! Maar de Lyrik gaat maar tot 150mm en ik vind het zonde om gelijk de geo te veranderen van een nieuw ontworpen fiets. Ik wil eerst ervaren hoe hij is bedoeld natuurlijk.

Een DVO Sapphire is erg aanlokkelijk, waarschijnlijk de prijs ook, maar het oog wil ook wat. 34mm staat al een stuk beter dan 32mm op zo'n trailbike! Dat weet ik nog van mijn Dartmoor Primal 27,5. Daarentegen staat DVO ook wel mooi als outside (*TM) the box fork :-q

Maar ik sluit hem ook zeker niet uit!
Plaats reactie