Carbon fiets achterop de aut

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Richard54
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 6 februari 2021, 18:25
Mijn mountainbike: Cube c:62 Reaction

Ik heb voor het eerst een Carbon mountainbike daarvoor altijd aluminium. Die ging altijd achterop de fietsdrager hangend mee zelfs naar Frankrijk nooit een probleem, nu heb ik Carbon is dat geen probleem?

Ik heb geen trekhaak.

Heeft iemand advies hierin?
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Wat voor fiets?
Zit wel verschil in de dikte van het carbon bij een race XC of een enduro frame.
Op welke punten bevestig je de fiets nu?
Richard54
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 6 februari 2021, 18:25
Mijn mountainbike: Cube c:62 Reaction

Hallo, een cube c:62 reaction 2021 hij hangt nu aan de stang.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zal toch wel heel blijven hoor.
Je kan een stukje isolatie schuim tussen de drager en het frame plaatsen, zodat de druk verdeeld wordt.
En goed vastbinden, zodat het niet gaat remmelen en stuiteren.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik heb ook zo'n ding waar je de fiets inhangt en zou mijn fiets (carbon) er gerust in hangen mocht het nodig zijn.
Crasstest
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 593
Lid geworden op: ma 2 april 2012, 20:02
Mijn mountainbike: Canyon; Strive, Nerve, Stiched, Dude, Exceed

je kan ook eens kijken naar de Thule bike frame adapter: https://www.thule.com/nl-nl/bike-rack/t ... r-_-982000.

Gebruik hem zelf zodat ik geen klemmen op mijn carbon frame hoef te plaatsen (heb een fietsendrager waar de fietsen op staan en met een klem op het frame vastgehouden worden (thule easyfold XT 934)). Maar werkt ook voor hangende dragers, al ligt het denk ik een beetje aan de welk exacte drager en frame je hebt. Zoals in dit filmpje te zien: https://www.youtube.com/watch?v=e_C5XHb6j94
(al is de adapter die daar getoond wordt anders dan degene die Thule nu verkoopt onder dezelfde naam/modelnummer, maar het principe is hetzelfde).
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1723
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

materiaal van je fiets maakt daarin niet zoveel uit, maar als je fietsen vaker vervoert zou ik toch eens kijken voor dakdragers of een trekhaak...tenzij je het over een camper hebt. Die dingen die je op de kofferbak klemt beschadigen meer de lak van de auto dan van je fiets, je moet er vaak alsnog een extra kenteken en lichtbalk op hangen enz enz. Ik vind het maar een vreemde en gevaarlijke oplossing.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

En kijk uit waar je uitlaat zit.
Vorsprung durch Pedantik.
Plaats reactie