Gebruikte droppers op MP

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2175
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik heb een Bikeyoke Revive 160mm en zodra er voldoende gespaard is komt er een 213 voor in de plaats...Ik snap echt niet dat er mensen nog zonder rijden.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Van 125 naar 210mm.
Maar met de 210 in de onderste stand is meetrappen niet echt effectief :o
Naar beneden daarentegen... :-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Of men wisselt van frame met bijbehorende natuurlijk altijd ellendige verkeerde diameter om de dropper mee te nemen :~
Gebruikersavatar
Misfiets
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: di 24 augustus 2010, 14:35

Nou, van mij mogen er nog wel meer op marktplaats komen te staan. Ik heb namelijk een nieuwe Cube Acid en heb hèt nadeel gevonden van deze fiets: er is bijna geen geschikte dropper voor te vinden:
- diameter 27,2 mm
- drop langer dan 90 mm is te hoog vanwege hoge insteek
- Interne bekabeling is niet mogelijk, niet stealth ready (of ik moet gaten gaan boren)

Dus als iemand een betaalbare dropper weet van 27,2 mm, 40-90mm drop en externe bekabeling, dan hoor ik het graag :winkie:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Externe bekabeling is al snel lastig, dat kost namelijk NOG meer ruimte boven de zadelbuis, dus een 90mm brand-x met externe kabels heeft al een hogere stack dan de meeste 125mm droppers. Rekening mee gehouden?

Eventueel zelf een gat boren in je seattube hoeft geen groot probleem te zijn bij een alu frame, al klinkt het natuurlijk erg spannend :tong
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Misfiets schreef: di 9 februari 2021, 13:30 Nou, van mij mogen er nog wel meer op marktplaats komen te staan. Ik heb namelijk een nieuwe Cube Acid en heb hèt nadeel gevonden van deze fiets: er is bijna geen geschikte dropper voor te vinden:
- diameter 27,2 mm
- drop langer dan 90 mm is te hoog vanwege hoge insteek
- Interne bekabeling is niet mogelijk, niet stealth ready (of ik moet gaten gaan boren)

Dus als iemand een betaalbare dropper weet van 27,2 mm, 40-90mm drop en externe bekabeling, dan hoor ik het graag :winkie:
Veel keuze heb je dan inderdaad niet. Deze kon ik zo gauw vinden.

https://www.bike24.com/p2290388.html?menu=1000,2,110

Je zou nog zoiets kunnen overwegen al heb ik geen idee hoe goed die werken:
https://www.bike-components.de/en/XLC/S ... st-p63448/
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Misfiets
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: di 24 augustus 2010, 14:35

Klitse schreef: di 9 februari 2021, 13:41
Misfiets schreef: di 9 februari 2021, 13:30
Dus als iemand een betaalbare dropper weet van 27,2 mm, 40-90mm drop en externe bekabeling, dan hoor ik het graag :winkie:
Veel keuze heb je dan inderdaad niet. Deze kon ik zo gauw vinden.

https://www.bike24.com/p2290388.html?menu=1000,2,110

Je zou nog zoiets kunnen overwegen al heb ik geen idee hoe goed die werken:
https://www.bike-components.de/en/XLC/S ... st-p63448/
Goeie tips. Bedankt!

@Makkelijk: inderdaad dat over het hoofd gezien. Verder een fijne fiets. Vreemd waarom Cube kiest voor 27,2 mm.
Gebruikersavatar
Nijkerkbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: wo 4 oktober 2017, 11:56

Michel.nl schreef: ma 8 februari 2021, 09:08 Vooral de korte 60mm DT swiss droppers die van snelle XC fietsen af gehaald wordt. Alleen die is dan weer minder interessant voor de meeste trail rijders.
Ik heb inderdaad op deze manier mijn DT dropper bemachtigt voor een heel net prijsje. Voor mijn gebruik meer dan voldoende.

Vrijwel alle DT dropper die worden aangeboden komen van nieuwe Canyon fietsen. Er lijkt iets geks aan de hand te zijn met de frame maten bij Canyon icm deze droppers waardoor het zadel niet hoog genoeg kan worden ingesteld. Veel aanbieders vervingen de DT voor een langere dropper zodat het zadel hoger kon begreep ik tijdens mijn zoektocht.
SantaCruz Tallboy V2 CC '16 / Ritchey SwissCross Disc ‘19
Plaats reactie