Canyon Stoic 2 upgrades

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
MagpieManny
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 17 juni 2020, 20:29

Mrfrank schreef: do 25 februari 2021, 15:53
maverick76 schreef: do 25 februari 2021, 12:58 Had je niet beter een andere fiets kunnen bestellen?
Ja dat was een optie geweest. Alleen wanneer ik de onderdelen die ik er zelf op zet mee wil nemen naar weer een nieuwe fiets of ga verkopen kan ik straks nog steeds een complete fiets verkopen tegen een gunstige prijs.

En ik vind mijn wit/rood/goud Stoic 2 straks mooier dan de groene Stoic 4.....

En niet te vergeten, levertijd ... !! Voor de 4 moet je je inschrijven en is er momenteel geen leverdatum bekend
Daar had ik dan weer beetje "geluk" mee. Zat er gewoon paar keer naar te kijken en kwam ineens er tussen te staan. Dus maar snel gedaan. Daarna weer weg. Is nu al een paar weken geleden. Kreeg net een waarschuwings mailtje. Toen ik voor de lol ging kijken waren ze alweer weg.

Het helemaal zelf samenstellen moek dan weer net ff wat beter in worden. Maar ik vond het groen dan weer mooier. Ieder wat wils natuurlijk ;)
Wel erg vet alles beetje zelf samen stellen
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Voor mijn in bestelling staande one up dropper wil ik straks een ZTTO remote gaan gebruiken, is het verstandig de bijgeleverde binnenkabel met versnellings buitenkabel te gebruiken of kan ik beter een JAGWIRE Pro Dropper kit kopen?
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ik vind het een ruk-kabel. De binnenkabel lijkt van erg lage kwaliteit en loopt niet mooi soepel. Heb hem zelf nooit gebruikt. Ik ben fan van jagwire. En ik ben een mierenneuker :bier:

Alhoewel shimano kabels ook gewoon prima zijn.

Voor.mijn stoic heb ik een Jagwire Pro 2x set besteld. Één kabel voor de dropper en één voor de derailleur.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Gewoon een fatsoenlijke versnellingskabel gebruiken, maakt niet uit welke.
Ik rijd ook met die combinatie, werkt prima.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De kabel die bij de ZTTO remote zit was in mijn geval niet bijzonder goed
Vrij ruw. Beter een versnellings binnen en buitenkabel gebruiken.
Standaard Sram of Shimano is prima, hoeft geen speciaal spul te zijn.
Maar Jagwire kan je ook in kleurtjes kopen, misschien is dat belangrijk.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Dan ga ik de bijgeleverde kabel maar niet gebruiken... Ik bestel een zwarte Jagwire kabel, maakt qua prijs weinig uit met Shimano.

Gekleurde kabels laat ik maar aan anderen over... Bedankt weer :-q
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Mrfrank schreef: do 4 maart 2021, 08:58 Dan ga ik de bijgeleverde kabel maar niet gebruiken... Ik bestel een zwarte Jagwire kabel, maakt qua prijs weinig uit met Shimano.

Gekleurde kabels laat ik maar aan anderen over... Bedankt weer :-q
Kan je ook een gewone derrie kabel bestellen van jagwire voor je dropper? Of zit daar een ander tonnetje oid op?

Ik zou graag een rode buitenkabel hebben namelijk en de dropper kit van jagwire is alleen zwart.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Kan misschien per dropper of remote verschillen maar ik gebruik gewoon een versn.kabel. (Thomson en OneUp)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Ik heb ook een one up! Ga ik binnenkort even een kabel bestellen. Dankjewel!
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Cube-Elite schreef: do 25 februari 2021, 14:34 Was ook mijn reactie had ook meteen de 4 kunnen kopen, maar wel 900 duurder.

Maar zelf samenstellen is wel heel leuk en dan weer verkopen. Zal niet veel schelen.
Doe ik zelf ook altijd.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

edkars schreef: do 11 maart 2021, 00:25
Cube-Elite schreef: do 25 februari 2021, 14:34 Was ook mijn reactie had ook meteen de 4 kunnen kopen, maar wel 900 duurder.

Maar zelf samenstellen is wel heel leuk en dan weer verkopen. Zal niet veel schelen.
Doe ik zelf ook altijd.
Geen tekst vergeten erbij te zetten of was dit de bedoeling ;)
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Een slaapdronken scroll ongelukje :roll:
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Tribux schreef: wo 10 maart 2021, 21:02 Ik heb ook een one up! Ga ik binnenkort even een kabel bestellen. Dankjewel!
Volgens mij gebruikt elke dropper een gewone versnellingskabel, dus met zo'n klein nippeltje eraan.
Het enige verschil is dat de nippel bij sommige merken aan de kant van de dropper zit, en bij andere aan de kant van de remote (wat ik persoonlijk handiger vind).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Mrfrank
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 30 mei 2016, 12:41
Mijn mountainbike: Carbonda FM936

Ik ben voorzichtig mijn zomervakantie in Oostenrijk al aan het bekijken en wil de Stoic dan uiteraard daar uitlaten.

Mijn voorgevoel zegt dat ik daar met de 2 zuiger MT200 remmen wel een beetje tekort ga komen. Mijn voorkeur gaat nu uit naar de remmen van Magura onder andere vanwege de prijs (€ 150,-)

Moet ik gaan voor de MT Trail Sport combi 4 zuiger voor 2 zuiger achter remmen (1 vinger remhendel waar ik heel blij van wordt!)
of zal ik voor de Magura MT5 gaan, 4 zuiger remmen voor + achter en waarom?

Levertijd van de remmen is wel een dingetje vandaar dat ik niet wil wachten tot de bike er is over 6/7 weken ...
My Canyon Stoic VERKOCHT !
My Carbonda FM 936
Canyon Torque AL 2022
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik zou beginnen met v+a 203 schijven.
Pure remkracht is niet het grootste probleem van de standaard remmen, hooguit moet je wat harder knijpen.
Uithoudingsvermogen is iets heel anders,.
De hoogteverschillen zijn in de Alpen 10x zo groot als in NL. Waar in NL je 180-160 schijven nauwelijks warm worden, kan je ze in de Alpen paars laten verkleuren.
Wat zit er standaard op die Stoic ?

Voor is een 4-zuigerrem een goede update
Achter heb je zeker genoeg remkracht met 2 zuigers.
Maar 4 zuige.rremmen hebben ook weer grotsre blokjes, duz ook weer wat meer uithoudings vermogen.

Dus eerst v en a 203mm
Dan voor 4 zuigers
Als laatste achger ook 4 zuigers.

Maar er is natuurlijk niets op tegen om gelijk v en 203 en 4 zuigers te monteren ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie