Fietsendrager (trekhaak) 2 of 3?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Ik heb een thule voor 3 fietsen en dat bevalt goed. Gootjes staan wat dicht bij elkaar. 3 mtb's erop is vaak flink puzzelen.

Met 2 gaat prima.
Kinderfiets er tussen gaat nog.
Bij meer fietsen, gaan deze op dak mee.

Ik adviseer om een versie voor 3 te nemen.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Check ook even het gewicht van het hele zaakje en de maximale kogeldruk voor je auto. Het viel mij op dat sommige dragers van zichzelf al zo zwaar zijn dat met vier wat stevigere fietsen erbij je voorwielen bijna van de grond komen. Plus dat een zware drager echt niet fijn is om op de kogel te plaatsen. Ik heb er een van Pro-User (belachelijke merknaam, best prima fietsdragers) voor 3 fietsen die 16,5 kilo weegt en ik kan hem zo met één hand uit de kofferbak pakken en erop zetten. Met een Thule van 25 kg lukt dat dus net niet lekker en sta je net wat meer te klooien. Daarbij vind ik minder gewicht achterop gewoon lekkerder rijden.
nijntje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 24 januari 2011, 13:21
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

Ik gebruik sinds vorige maand een pro user diamond sg3.
Een fietsendrager voor 3 fietsen, opvouwbaar waardoor die opgeborgen niet veel ruimte inneemt.
22cm ruimte tussen de wielgoten.
Maximale wielbasis 1200mm.

3 fietsen passend krijgen is wel even oefenen maar dat is met alle dragers het geval.
Het lukt in ieder geval om 1 dames fiets met krat voorop samen met een mtb en een 24inch fatbike erop te krijgen.
De fatbike staat dan op de gootjes met langere spanbanden vast.

Prijs was €399,- incl opbergtas.
Orbea Laufey
Sensa Livigno (woon/werk bike)
Plaats reactie