Een vriendelijkere ratel? Je wilt toch wel of geen ratel. Als je hem wilt dan moet die hoorbaar zijn , mijn bescheiden mening.Hilhoven schreef: ↑zo 2 mei 2021, 16:11Het is niet het geluidsniveau, maar karakter van het geluid. Een DT klinkt harder, maar vriendelijker. Het is idd een behoorlijk chagrijnig insect.
Ik zal ze zo op pinkbike zetten.
Ik dacht dat dit dmv een veer geregeld werd en dat er niets af te stellen was. Bedankt voor de tip. Ik zal er eens induiken. Al vind ik het geluid wel prima zo. Ik ga ook geen vet oid aanbrengen. Vond alleen dat het wel het vermelden waard was voor andere twijfelende consumenten.Medico schreef: ↑zo 2 mei 2021, 15:46 De mate van ratel ligt ook aan de mate van afstellen van de vrijloop!
En dat is ook gelijk t zwakke punt van t systeem. Ik had in een rit van 100km ineens last van doortrappen... Bleek dat ik net de vrijloop te los had staan zodat de ratchet niet hard genoeg aangedrukt werd en doorslipt. Let hier dus op!
Voor de rest mooi spul idd, maar heeft net wat meer aandacht nodig dan dt.
Naven keuze stress: Erase components vs. Dt Swiss 240
De beentjes van Enrique Mas, que?'
In dit topic lees ik dat de erase naven "goedkoper" zijn als de dt swiss 350.
Maar op de site van erase zelf staat bij een road model, 110 voor het voorwiel en 240 achter.
Bij mtb hetzelfde...
Dat is toch niet goedkoper als dt swiss 350?
Of halen jullie ze ergens anders
Maar op de site van erase zelf staat bij een road model, 110 voor het voorwiel en 240 achter.
Bij mtb hetzelfde...
Dat is toch niet goedkoper als dt swiss 350?
Of halen jullie ze ergens anders
- MarkMeisner
- Pro Biker
- Berichten: 1414
- Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
- Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290
Waar zie jij staan dat ze goedkoper zijn dan de 350-naven? Volgens mij is dat nergens genoemd, enkel goedkoper dan de 240-naven met een prijs van 350 (euro) voor beide naven.
- MarkMeisner
- Pro Biker
- Berichten: 1414
- Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
- Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290
Erase's zijn beter dan de 350 en vergelijkbaar/iets beter dan de 240 serie. Beter is uiteraard relatief, maar als je kijkt naar gewicht en aantal aangrijpingspunten zijn de Erase's daarin beter.
Met de 350's is uiteraard niets mis, dat zijn ook gewoon deftige naven, maar wil je daarin meer aangrijpingspunten dan ben je weer extra geld kwijt om dat om te bouwen.
Met de 350's is uiteraard niets mis, dat zijn ook gewoon deftige naven, maar wil je daarin meer aangrijpingspunten dan ben je weer extra geld kwijt om dat om te bouwen.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29836
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Zowel de Erase als de 240exp hebben wat problemen (inmiddels opgelost?), dus ik zou ze niet beter (definieer beter) willen noemen en lekker voor de 350 kiezen of de Hope Pro4.
De 350 heeft 36 POE en de Pro4 heeft er 44.
Vanaf 36 is voldoende voor op de MTB.
De 54 van de 240 is niet beter, eerder slechter, kwetsbaarder.
Wil je veel POE's (en heb je geen elektromotor op je fiets of turbo dijen), dan is Koozer met z'n 72 klikjes ook een mooie naaf. En nog licht en budget vriendelijk ook.
Het mooie van Erase is natuurlijk dat het bijna lokaal wordt geproduceerd.
Hope heeft dat ook nog een beetje met made in UK.
DT Swiss is wat onduidelijk, komt het nou uit de fabriek in Zwitserland, of uit Taiwan?
Als ik het goed begrepen heb komen de 180 en 240 uit CH, de 350 en 370 uit TW.
De 350 heeft 36 POE en de Pro4 heeft er 44.
Vanaf 36 is voldoende voor op de MTB.
De 54 van de 240 is niet beter, eerder slechter, kwetsbaarder.
Wil je veel POE's (en heb je geen elektromotor op je fiets of turbo dijen), dan is Koozer met z'n 72 klikjes ook een mooie naaf. En nog licht en budget vriendelijk ook.
Het mooie van Erase is natuurlijk dat het bijna lokaal wordt geproduceerd.
Hope heeft dat ook nog een beetje met made in UK.
DT Swiss is wat onduidelijk, komt het nou uit de fabriek in Zwitserland, of uit Taiwan?
Als ik het goed begrepen heb komen de 180 en 240 uit CH, de 350 en 370 uit TW.
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 493
- Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
- Mijn mountainbike: Scott spark
Hoi ik zit te kijken naar nieuwe naven zit te twijfelen tussen Erase. hope pro 4.en duke naven wat zijn jullie ervaringen. Ik rij al jaren met hope pro 4 .als die andere merken beter zijn zou ik het graag horen van jullie.
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29836
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Als ik uit dat rijtje zou moeten kiezen, dan Hope Pro4.
Hope zijn de enige naven waar ik nog geen problemen mee heb gehad.
Onlangs voor het achterwiel van mn e-mtb een DT 350hybrid gekocht.
Dat was omdat mn China naaf het had begeven.
En die Chinees had ik gekocht omdat ik in de coronatijd geen Hope kon bemachtigen.
Had ik toen een Hope Pro4 kunnen kopen, dan was de aanschaf van de DT350hybrid waarschijnlijk niet nodig geweest. Maar dat zullen we nooit weten...
De 350hybrid doet het trouwens prima, heeft net als Hope Pro4 een dikkere as met grotere lagers. En een stalen ratchet, met helaas slechts 24 klikjes.
Maar omdat de e-motor snel oppakt merk ik daar niets van.
Op de analoge fiets wil ik minimaal 36 klikjes anders trap ik in de 1e versnelling te vaak in het niets.
Erase is een mooi Europees product, maar voor de kleine aantallen die verkocht zijn, lees ik best veel problemen.
Duke ken ik niet uit eigen ervaring, maar is het eigen productie, of kopen ze het in?
Als je op Chinese sites kijkt zie je naven die er sterk op lijken.
Maakt de chinees het weer eens schaamteloos na, of koopt Duke bij die Chinees in?
Hope zijn de enige naven waar ik nog geen problemen mee heb gehad.
Onlangs voor het achterwiel van mn e-mtb een DT 350hybrid gekocht.
Dat was omdat mn China naaf het had begeven.
En die Chinees had ik gekocht omdat ik in de coronatijd geen Hope kon bemachtigen.
Had ik toen een Hope Pro4 kunnen kopen, dan was de aanschaf van de DT350hybrid waarschijnlijk niet nodig geweest. Maar dat zullen we nooit weten...
De 350hybrid doet het trouwens prima, heeft net als Hope Pro4 een dikkere as met grotere lagers. En een stalen ratchet, met helaas slechts 24 klikjes.
Maar omdat de e-motor snel oppakt merk ik daar niets van.
Op de analoge fiets wil ik minimaal 36 klikjes anders trap ik in de 1e versnelling te vaak in het niets.
Erase is een mooi Europees product, maar voor de kleine aantallen die verkocht zijn, lees ik best veel problemen.
Duke ken ik niet uit eigen ervaring, maar is het eigen productie, of kopen ze het in?
Als je op Chinese sites kijkt zie je naven die er sterk op lijken.
Maakt de chinees het weer eens schaamteloos na, of koopt Duke bij die Chinees in?
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.