Remmen upgrade Cube Acid 29

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Fishman
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 26 februari 2021, 18:31

Hoi,
Nieuw hier en in het bezit van een Cube Acid 29 van ongeveer 2016. Ik ben zeer tevreden met de fiets, op de remmen na. Vorig jaar de fiets uitgeleend en deze keurig gepoetst terug gekregen. Helaas waren ook de remmen in de cleaner gespoten. Heb de boel al ontvet en nieuwe blokken geplaatst. Remmen blijven echter vreselijk piepen. Omdat ik er klaar mee ben, ga ik nieuwe schijven en blokken plaatsen. Momenteel zitten er 160mm schijven op. Ik zou graag up willen graden naar 180mm.
Wie kan mij adviseren wat ik hier allemaal voor nodig heb?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik zoek even mn glazen bol.
Of heb je foto's?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Fishman schreef: vr 26 februari 2021, 18:37 Hoi,
Nieuw hier en in het bezit van een Cube Acid 29 van ongeveer 2016. Ik ben zeer tevreden met de fiets, op de remmen na. Vorig jaar de fiets uitgeleend en deze keurig gepoetst terug gekregen. Helaas waren ook de remmen in de cleaner gespoten. Heb de boel al ontvet en nieuwe blokken geplaatst. Remmen blijven echter vreselijk piepen. Omdat ik er klaar mee ben, ga ik nieuwe schijven en blokken plaatsen. Momenteel zitten er 160mm schijven op. Ik zou graag up willen graden naar 180mm.
Wie kan mij adviseren wat ik hier allemaal voor nodig heb?
De Acid van 2016 heeft voor al 180 mm schijven https://www.cube.eu/en/2016/mtb-hardtai ... llow-2016/
Dus dat wisselt makkelijk ( of je hebt een andere fiets....)
Fishman
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 26 februari 2021, 18:31

Mss is hij dan wel ouder. Maakt ook niet uit. Heb er inmiddels een 203mm mt800 opzitten. De 180mm voor achter is onderweg.
Voor remt hij nu super en Onder geluid. Heb Shimano resin blokken geplaatst.
Plaats reactie