Fanny pack / hip pack / heuptasje

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Voor de duidelijkheid Roy, je had er geen drinkreservoir in zitten?

Dat heb ik wel altijd, ik kan geen of niet genoeg bidons kwijt op de fiets (afhankelijk van welke fiets) dus ik moet wel. Maar dat is dan ook meteen 1~1,5kg meer gewicht in dat ding.
Ik vind hem fijner zitten als ik hem iets meer richting onderrug vastsnoer dan wanneer hij half op m'n kont hangt, dan is hij niet stabiel genoeg naar mijn zin.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

kermit schreef: do 18 maart 2021, 15:41 Voor de duidelijkheid Roy, je had er geen drinkreservoir in zitten?

Dat heb ik wel altijd, ik kan geen of niet genoeg bidons kwijt op de fiets (afhankelijk van welke fiets) dus ik moet wel. Maar dat is dan ook meteen 1~1,5kg meer gewicht in dat ding.
Ik vind hem fijner zitten als ik hem iets meer richting onderrug vastsnoer dan wanneer hij half op m'n kont hangt, dan is hij niet stabiel genoeg naar mijn zin.
Zeker wel Kermit. 1.5 liter reservoir. ook geen bidon op de fiets bij mij.
Nou ben ik wel een drinker en iemand die mega zweet. dus zomers is die 1.5 liter te weinig voor me. Me rugzak heeft bv 2.5 liter.
Gelukkig zijn de rondjes die ik het meest rijdt goed voorzien van watertappunten dus dat probleem is gelijk opgelost.

Ik had hem nu bij de 1e rit wat lager zitten net onder me onderrug. Ook omdat ik elke keer last kreeg van die onderrug wilde ik hem bewust wat lager.
Beviel goed zat comfortabel en bleef goed op zijn plek.

Uiteraard nog een paar ritten maken ermee maar tot nu toe precies wat ik ervan gehoopt had.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

kermit schreef: do 18 maart 2021, 15:41 Ik vind hem fijner zitten als ik hem iets meer richting onderrug vastsnoer dan wanneer hij half op m'n kont hangt, dan is hij niet stabiel genoeg naar mijn zin.
Verschil in design, bij jouw pack zit de riem in het midden terwijl bij de Seral de riem aan de bovenkant zit (en dus per definitie lager hangt)
JevL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 299
Lid geworden op: wo 12 september 2012, 22:28

En bevallen de fannypacks nog goed na een aantal weken?
''
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Hier wel.
Ik heb die Evoc Pro en reparatuieset kan mee, 1.5l drinken en een jasje.
Minder plakkerig als mijn rugzak en blijft goed op zijn plek zitten, ook bij springen/drops geen issues.
in het buitenland op ruigere trails rij ik wel met rugzak om meer protectie te hebben, maar voor NL vind ik het top.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Mijn bevindingen na een aantal ritjes. Osprey Seral 7 vs Ergon BE1.

Welke bevalt mij het beste?

Afbeelding

Ik moet nog steeds wennen dat er iets op mijn kont hangt. Heb telkens het gevoel dat hij afzakt maar dat doet hij niet. De Osprey zit heel stabiel en blijft dat ook bij een drop. Nu heb ik het niet kunnen testen op echt serieus terrein maar ik verwacht dat hij ook daar blijft zitten waar die hoort. En misschien is dat dan ook gelijk het probleem bij mij dat hij op een plek zit wat ik niet fijn vind of iig nog aan moet wennen. De Ergon rugzak is ook erg stabiel en omhelst mij perfect. Zelfs beter dan dat mijn vrouw dat doet op de lucky days. Grote voordeel van de Osprey is natuurlijk wel dat je bovenlichaam echt vrij is en dat gevoel krijg je nooit met een rugzak hoe goed hij ook zit.

Ik geef hem sowieso nog een paar ritjes de kans maar als ik dat gevoel blijf houden komt hij in de te koop sectie te staan en moet ik naar een andere kijken die dan wat hoger zit want een vrij bovenlichaam is wel erg fijn tijdens het fietsen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

kermit schreef: do 18 maart 2021, 15:41
Ik vind hem fijner zitten als ik hem iets meer richting onderrug vastsnoer dan wanneer hij half op m'n kont hangt, dan is hij niet stabiel genoeg naar mijn zin.
Dit dus. Welke heb jij Kermit?
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

JevL schreef: za 3 april 2021, 03:58 En bevallen de fannypacks nog goed na een aantal weken?
De Evoc pro met twee bidons bevalt prima. Alle ruimte en ik voel hem niet zitten tijdens het fietsen.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dice Oldskool schreef: za 3 april 2021, 09:36
kermit schreef: do 18 maart 2021, 15:41
Ik vind hem fijner zitten als ik hem iets meer richting onderrug vastsnoer dan wanneer hij half op m'n kont hangt, dan is hij niet stabiel genoeg naar mijn zin.
Dit dus. Welke heb jij Kermit?
Een Rockrider-Decathlon ding. Ik wilde er niet teveel geld aan uitgeven, voor die incidentele keer dat ik 'm gebruik. Maar het is zeker geen verkeerd ding vind ik.

Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Denk dat ik die ook even bestel en dan rustig vergelijken met de Osprey. :-q
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Ik heb een Vaude Big Waterboy. Echt een heul flinke unit. Maar wel een heul fijne unit ook. Beschikt over 2 vakken voor flessen en 2 kleine vakjes met rits op de riem.
Tot afgelopen weekend altijd jasjes, eten, sleutels , telefoon etc er in gehad en de zijvakjes gevuld. Het viel me op hoe weinig je merkt van die hippack. Afgelopen weekend voor het eerst met een kleine bidon extra erin gereden ... en dat voelde ik ook nauwelijks tot niet!

Ondanks dat het mijn sexyness schijnt te verlagen .... blijf ik toch echt mooi met dat ding rijden. :lol:
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

jouw sexyness is met geen 20 heuptasjes omlaag te beuken Marcel !

Niks voor mij maar wel erg blij met mijn rugtas harness.. eigenlijk een tuigje met zakken voor en een zakje achter. 1.5 liter max achterop en 2x tasjes voorop voor telefoon , bankpas, candybar en sleutels enz. achterin regenjasje en binnenband en tools.. dit in vergelijk met een rugzak rijdt enorm prettig en geeft geen enkele bellemeringen..
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

kermit schreef: za 3 april 2021, 19:58
Dice Oldskool schreef: za 3 april 2021, 09:36

Dit dus. Welke heb jij Kermit?
Een Rockrider-Decathlon ding. Ik wilde er niet teveel geld aan uitgeven, voor die incidentele keer dat ik 'm gebruik. Maar het is zeker geen verkeerd ding vind ik.

Afbeelding
Ik heb deze ook en ik vind m prima zitten. Enige kanttekening die ik heb is dat het sluitmechanisme precies in het midden op de buik zit, en dat merk ik na een paar uur wel met mn bierpens. 8)
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik heb ook de Rockrider in huis gehaald, prima ding ziet er goed uit maar ook die gaat het niet worden bij mij. Misschien dat de bouw van mijn Goddelijke lichaam niet geschikt is voor een hip-pack. :winkie: 8) Voor de lokale rondjes zal ik toch wat anders moeten verzinnen, wellicht zo'n bike-vest.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

jeroentune schreef: wo 21 april 2021, 15:06 jouw sexyness is met geen 20 heuptasjes omlaag te beuken Marcel !

Niks voor mij maar wel erg blij met mijn rugtas harness.. eigenlijk een tuigje met zakken voor en een zakje achter. 1.5 liter max achterop en 2x tasjes voorop voor telefoon , bankpas, candybar en sleutels enz. achterin regenjasje en binnenband en tools.. dit in vergelijk met een rugzak rijdt enorm prettig en geeft geen enkele bellemeringen..
:lol: :-q
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Plaats reactie