Fanny pack / hip pack / heuptasje

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

jeroentune schreef: wo 21 april 2021, 15:06

Niks voor mij maar wel erg blij met mijn rugtas harness.. eigenlijk een tuigje met zakken voor en een zakje achter. 1.5 liter max achterop en 2x tasjes voorop voor telefoon , bankpas, candybar en sleutels enz. achterin regenjasje en binnenband en tools.. dit in vergelijk met een rugzak rijdt enorm prettig en geeft geen enkele bellemeringen..

Toevallig de Camelbak Chase?

Afbeelding

Ik heb hem iig wel gekocht en hier wordt ik wel echt vrienden mee. De opbergmogelijkheden voorop zijn echt gemakkelijk, 1,5 liter water is voor mij voldoende, en nog genoeg ruimte voor wat spares en tools. Draagt ook echt als een vest en niet als een rugzak, heel comfortabel.

Voor mij nu dus case closed. :bier:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Zit daar nog mogelijkheid voor rugprotectie in, ook?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: do 29 april 2021, 20:43 Zit daar nog mogelijkheid voor rugprotectie in, ook?
Andere versie
https://www.camelbak.com/recreation/ves ... olor=Black
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Als je rugprotectie wilt kun je ook een body protector met opbergruimte overwegen voor onder je shirt.
(o.a. Scott, Bluegrass, Kenny, ... hebben die in het assortiment)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
hoodoo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: do 8 november 2007, 16:27
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei, Evil Offering, Canyon Grizl, Scott Addict

kermit schreef: za 3 april 2021, 19:58
Dice Oldskool schreef: za 3 april 2021, 09:36

Dit dus. Welke heb jij Kermit?
Een Rockrider-Decathlon ding. Ik wilde er niet teveel geld aan uitgeven, voor die incidentele keer dat ik 'm gebruik. Maar het is zeker geen verkeerd ding vind ik.

Afbeelding
Even over ervaringen, ik heb deze ook maar heb wel gemerkt dat er behoorlijke schaafplekken op mijn kleding is ontstaan.
Beetje jammer want voor de rest wel een fijn ding.
Ik weet niet of dat andere merken anders is.
Remember to do things which are right rather than things that are easy
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Ik heb ook een Decathlon heuptas rond slingeren, maar gebruik hem eigenlijk nooit.
Mijn trail run vest zit veel prettiger!

Kapitein Iglo schreef: do 29 april 2021, 20:43 Zit daar nog mogelijkheid voor rugprotectie in, ook?
Je kan natuurlijk altijd een plaat bij de drinkzak doen, maar zo'n vest bedekt amper je ribben.
Als ik protectie nodig heb draag ik mijn protectie vest (met mogelijkheid voor drinkzak en wat opberg vakjes) of een camelbak met protector.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ik heb vandaag voor het eerst Evoc Hip Pack Pro kunnen proberen en ik ben verkocht.
Daar moet ik wel bij zeggen dat ik er geen drinken in had zitten daar had ik een aparte bidon voor.
Maar ik heb hem totaal niet voelen zitten, Ik vond het ideaal!

Droge rug en wel.alles bij je. Shirtje teveel aan.... in de tas. Bril in de weg .... ook in de tas.

Moet nog wel een drinkblaas aanschaffen. Die zat er niet bij. Maar ik ben voor het moment even uit-aangeschaft :P
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Patrick_V schreef: zo 23 mei 2021, 17:28 Ik heb vandaag voor het eerst Evoc Hip Pack Pro kunnen proberen en ik ben verkocht.
Daar moet ik wel bij zeggen dat ik er geen drinken in had zitten daar had ik een aparte bidon voor.
Maar ik heb hem totaal niet voelen zitten, Ik vond het ideaal!

Droge rug en wel.alles bij je. Shirtje teveel aan.... in de tas. Bril in de weg .... ook in de tas.

Moet nog wel een drinkblaas aanschaffen. Die zat er niet bij. Maar ik ben voor het moment even uit-aangeschaft :P
Ik heb hem ook (zonder waterzak) en gebruik twee bidons, die passen er namelijk ook in. Met een 3e bidon op de fiets prima voor een langere rit.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ik zag bij Decathlon een bladder van q
1.5L voor €14 .... :o
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Die zijn niet verkeerd. Alleen is de slang wat dun waardoor hij makkelijker vouwt en er niks te drinken valt :D
Maar dat is geen probleem als je een beetje oplet met het in de tas stoppen.

Het mondstukje laat iets minder makkelijk drank door dan een van Camelbak, maar is hetzelfde als bijvoorbeeld die van Hydrapak.

Ik gebruik al jaren een Decathlon reservoir in mijn rugzak, met een Camelbak mondstuk eraan.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2919
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

ik heb sinds een aantal weken de offsprey hip pack, overgenomen van Dice. ik vindt het een stuk fijner dan een rugzak. voor de lokale rondjes is de 1,5ltr prima, en het gevoel van een vrije rug vindt ik wel prettig. tevens een stuk minder warm op de rug.
voor de lange ritten en daar waar ik ook enige vorm van bescherming wil hebben doe ik mijn Ergon rugzak wel om. uiteindelijk ben ik blij dat Dice het niet beviel!!!
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

:bier:
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Afbeelding
In de tussentijd heb ik deze gekocht van Patagonia omdat die van Fox die ik eigenlijk wilde overal was uitverkocht. Redelijk klein formaat waar precies m'n telefoon, sleutels, rijbewijs en wat eten in past. Op zich prima tasje en heb er geen last van als ik fiets. Minpunten zijn dat hij van binnen geen vakjes heeft dus oppassen met scherm van de iPhone en sleutels en dat het bandje langzaam steeds een klein beetje losser gaat tijdens het rijden. Geen onoverkomelijke issues wat mij betreft. In de bergen heb ik veel plezier gehad van dat ik snel bij mijn iPhone kon om de route te checken of onderweg foto's te maken. Dat laatste schoot er vaak bij in omdat ik dan geen zin had om die telefoon helemaal te moeten pakken.

Afbeelding
Nu heb ik er ook nog een tasje van de hardloopafdeling van Decathlon bij voor ritjes waar ik alleen het minimale mee wil nemen. Dat ding blijft echt prima zitten en voel ik nauwelijks. Ik had hem alleen niet in de wasmachine moeten doen want daar kunnen ze niet heel goed tegen. Er zitten nu allemaal rafels/pluisjes aan de randen.

Water gaat in een grote bidon en tool+binnenband en CO2 aan het frame. Vooral mijn rug is blij met deze setup en qua bewegingsvrijheid vind ik het ook een plus. Bij langere ritten heb ik wel steeds geprobeerd m'n route zo te plannen dat ik onderweg water kon bijvullen. Een keer ging dat mis en merkte ik gelijk wat het voordeel van een 3L Camelbak geweest was. Uitdroging onderweg terwijl je bij 34°C nog een paar honderd hoogtemeters off-road moet is geen pretje.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Oli4k schreef: di 28 september 2021, 09:39 Nu heb ik er ook nog een tasje van de hardloopafdeling van Decathlon bij voor ritjes waar ik alleen het minimale mee wil nemen. Dat ding blijft echt prima zitten en voel ik nauwelijks. Ik had hem alleen niet in de wasmachine moeten doen want daar kunnen ze niet heel goed tegen. Er zitten nu allemaal rafels/pluisjes aan de randen.
Past daar een telefoon en een autosleutel in? Ziet er klein/plat uit? En is ie water(zweet)dicht?
Stop m'n telefoon en autosleutel meestal in een zak van m'n broek maar daar wordt het zo nat, en mijn autostelutels zijn helaas niet zo subtiel van formaat.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Bram87 schreef: di 28 september 2021, 09:59 Past daar een telefoon en een autosleutel in? Ziet er klein/plat uit? En is ie water(zweet)dicht?
Stop m'n telefoon en autosleutel meestal in een zak van m'n broek maar daar wordt het zo nat, en mijn autostelutels zijn helaas niet zo subtiel van formaat.
Ik heb een oldtimer dus ouderwetse sleutel, die past erin en mijn telefoon is van zichzelf behoorlijk waterdicht. In de zak vind ik hinderlijk dat het zo schud en ik ben bang dat er dan dingen stuk gaan bij een val (m'n telefoon of ik, of allebei). In die Patagonia past veel meer. Daar kan ik ook nog een redelijk aantal energierepen in kwijt en zelfs zo'n heel compact windjasje. Ik heb sowieso liever dat het precies past dan dat alles er los in rondstuitert.
Plaats reactie