Meest zachte / verende handvatten MTB

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
nederbelg2
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:11

kermit schreef: za 8 mei 2021, 20:35 Misschien denk ik te simpel, maar als de Ergons goed bevallen en het enige "probleem" is dat er barends aan zitten zou ik gewoon dezelfde grips maar dan zonder barends kopen. Risicoloos, want je weet dat die het goed doen.

correct Kermit, en de GP1's zijn ook minder duur dan ik bij voorbaat dacht.
maar de zilveren lockring staat me tegen. puur 'esthetisch. De GP4's met barend zijn zwart. vandaar mijn interesse voor ervaringen met de GS1/GA die er mooier uitzien.
of ik moet een zwarte sprayverf loslaten op de lockrings :-)
nederbelg2
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:11

wel ik heb de ERGON GP1's besteld en maandag al aangekomen. Volledig identiek aan de GP4. jammer dat het niet simpeler met een aparte lockring opgelost kon worden (in de GP4 is de bar-end geintegreerd met de lockring).
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Ik heb wel last van slapende handen. Met name de duimen zijn er gevoelig voor.
Nog wel eens aan het proberen met de verschillende grips.
Op zich bevallen de dikke Esi's wel goed. Beter in ieder geval dan de Ritchey's, die ik nu probeer, die van een soort anatomisch schuim voorzien zijn.
Maar de Esi's zijn wel gevoelig voor beschadigingen (want geen ring aan het eind) én ze zouden net nog iets dikker mogen.
Daarom nu aan het experimenteren met de Esi's over de binnenbuis van de Ritchey's. Resultaat: dikkere grip en een lockring aan beide zijden, waardoor het uiteinde beschermt is. Door de buis van de Ritchey grips wordt het schuim van de Esi's wel iets dunner. Wel een heel gemier om ze erop te krijgen. Uiteindelijk is het gelukt.
Testen moet nog gebeuren, maar eerste gevoel is goed.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door erwin.burgers op wo 12 mei 2021, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Creatief met kurk, eh, schuim! :-q
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Vanmorgen een rondje van zo'n 60 km gemaakt.
3 uurtjes afwisselend singletrack en fietspad.
Geen moment het gevoel gehad dat m'n vingers niet goed doorbloed waren.
Wel was het dikke handvat (ca. 40 mm doorsnede) wennen. Met name het schakelen ging nog niet helemaal vanzelf. Door de dikte heb ik mijn duimen in een andere positie. Niet onderlangs zeg maar, maar meer opzij. Hierdoor heb ik vaak het stuur anders vast. Ik knijp minder, dus dat is goed, maar op afdalingen moet ik mijn duimen verplaatsen, naar onderlangs, om een safe gevoel te hebben.
Lastig uitleggen..... maar iig is de eerste test vwb tintelingen voorkomen, geslaagd.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Plaats reactie