Carbon Wielen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
dekster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 175
Lid geworden op: wo 8 februari 2012, 13:17
Mijn mountainbike: Cannondale flash carbon

Cube-Elite schreef: wo 24 maart 2021, 12:04 Weet ik, ik heb Yishun (voor de racer) dat is vrijwel gelijk qua specs gewichten en maten.
Maar daar betaal je in NL 300 euro per velg.

Ik zit net even te kijken, de nextie velgen hebben exact dezelfde maten als degene die ik nu besteld heb. offset, hoogte, breedte extern, breedte intern, bijna dezelfde artikelcode. Maargoed ik besef me ook wel dat het boren van gaten heel belangrijk :D

Ik ga het zien en zal uiteraard mijn bevindingen laten weten.

Hope is ook duur geworden en ik vind het te zwaar voor XC gebruik, heb ook twee sets, super hoor. Maar ik vind iets lichts leuk!
Zitten nu op de fiets van mijn zoon van 12, die is er blij mee, niemand heeft dat geluid papa :bier:
Dan ben ik ook nog een kind denk ik..... :o :D Lekker geluidje....en lekker licht is leuk. Ik heb een trail bike en val zelf wel een kilootje af. :-q
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Ik ga zeker niet proberen te verklaren dat het logisch of goed is dat ik naven van 100 gram lichter ga kopen. Denk niet dat het geloofwaardig overkomt. Maar ik ga het wel doen :lol:
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4322
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Cube-Elite schreef: di 23 maart 2021, 09:48
Ik heb gisteren 2 carbon velgen bij ali besteld 27mm inter. voor 270 euro voor 2 stuks, ben benieuwd! Gewoon een keer proberen.
Ik kan me niet voorstellen dat er veel verschil zit een bv 9th wave of wat dan ook velg is.
Deze zijn dus zojuist binnengekomen exact 2 weken na bestelling. Best vlot!
Ik hoefde niets aan extra kosten te betalen.

Zien er netjes uit!
Gewicht is 315gram +/-20 gram ze wegen 316 gram en 320 gram, dat is dus netjes

Van de week even langs mijn wielbouwer om hem even een ordeel te laten vellen!
EXWK
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: za 13 juli 2019, 09:21

Ben ik weer.. na even geen tijd gehad te hebben voor mijn research, deze week weer opgestart.

De SC Reserve die ik zou moeten hebben heeft interne breedte van 25mm.
Gezien de trend richting 30mm gaat ook voor XC vind ik dit een beetje jammer (helaas zelf het verschil niet kunnen proberen, dus ik moet maar aannemen dat de 'trend' niet voor niets is)..
Om dan de Reserve 30 op mijn Blur te leggen is ook overkill + qua gewicht niet ideaal.

Over de 9th wave lees ik hier gemixte reacties als ik het goed interpreteer.
Daarnaast (helemaal met bijv. DT naven) zijn de prijzen ook niet echt aantrekkelijk vergeleken met meer bewezen wielen.

Dan de DT Swiss XRC 1501.
Prima prijs voor een set, maar gewicht iets aan de hoge kant.

Kom ik op Duke Lucky Jack SLS3 6ters.
Met veel lof wordt er op het internet geschreven over dit merk.
Ook het gewicht lijkt meer dan prima.
Als ik bij bijvoorbeeld WheelTec op de prijslijst kijk, zijn ze vergelijkbaar in prijs (1269EUR) met de DT Swiss / 9th Wave en iets goedkoper dan de SC Reserves.

Oftewel, de Dukes lijken toch het meest logisch.
Mis ik iets in mijn redenering?
En, iemand ervaring met WheelTec?

De ervaringen met bijv. Nextie zoals hier gedeeld neem ik ook mee natuurlijk, maar mijn budget zouden bijv. de Dukes toelaten..
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

EXWK schreef: zo 2 mei 2021, 11:10 Ben ik weer.. na even geen tijd gehad te hebben voor mijn research, deze week weer opgestart.

De SC Reserve die ik zou moeten hebben heeft interne breedte van 25mm.
Gezien de trend richting 30mm gaat ook voor XC vind ik dit een beetje jammer (helaas zelf het verschil niet kunnen proberen, dus ik moet maar aannemen dat de 'trend' niet voor niets is)..
Om dan de Reserve 30 op mijn Blur te leggen is ook overkill + qua gewicht niet ideaal.

Over de 9th wave lees ik hier gemixte reacties als ik het goed interpreteer.
Daarnaast (helemaal met bijv. DT naven) zijn de prijzen ook niet echt aantrekkelijk vergeleken met meer bewezen wielen.

Dan de DT Swiss XRC 1501.
Prima prijs voor een set, maar gewicht iets aan de hoge kant.

Kom ik op Duke Lucky Jack SLS3 6ters.
Met veel lof wordt er op het internet geschreven over dit merk.
Ook het gewicht lijkt meer dan prima.
Als ik bij bijvoorbeeld WheelTec op de prijslijst kijk, zijn ze vergelijkbaar in prijs (1269EUR) met de DT Swiss / 9th Wave en iets goedkoper dan de SC Reserves.

Oftewel, de Dukes lijken toch het meest logisch.
Mis ik iets in mijn redenering?
En, iemand ervaring met WheelTec?

De ervaringen met bijv. Nextie zoals hier gedeeld neem ik ook mee natuurlijk, maar mijn budget zouden bijv. de Dukes toelaten..
Heb zowel wielen van Wheel-tec (Duke Lucky Jack) als Nextie‘s NXT29UL32 gespaakt door de LBS met 27mm binnenbreedte. Zijn allebei top wielsets. Ik merk daar niet echt verschil tussen.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1123
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Mijn ervaring met Wheel-tec is prima service. Gekozen voor versturen in deze tijden van Corona en alles was netjes verpakt. Ook prima advies gehad, maar dit van alle wielbouwers wel gehad. En ook van Jan erg veel waardevolle tips gehad!

Je zou ook kunnen overwegen om achter 25mm en voor 28mm. Zelf gekozen voor FliteX-SLS velgen en 240 EXP SP naven. 25mm achter en 28mm voor. En erg content mee.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Plaats reactie