XC MTB opbouw (Carbon uit China)

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het pressfit probleem is niet alleen de diameter, maar ook de plaatsing vd gaten L en R.
Die zitten niet altijd in lijn, waardoor de lagers slijten als een gek.
BSA heeft daar minder last van.
Doordat daar bijna altijd een huls wordt ingelijmd.
En doordat de BSA buitenboord lagers een iets ruimere tolerantie toelaten.

Maar, jij hebt goede ervaringen met de Chinezen en onze vriend Hambini heeft de juist ervaring dat de duurdere merk frames regelmatig een probleem hebben op dit punt.
Blijkbaar hebben bepaalde "A" merken nogal moeite met deze techniek.

Verder, alles komt uit PRC, dus waarom zou een frame rechtstreeks daar kopen slechter zijn dan via Europese importeurs distributeurs?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Matthijs_XtC
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 354
Lid geworden op: ma 14 januari 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 2021

Crapton schreef: zo 4 april 2021, 19:53 Trifox frame staat nu voor € 809,68 op de site incl. "gratis" verzending. Hoe ken dah nou, die was toch ca. 550 €? OG EVKIN kost nog steeds 287 € incl "gratis" verzending, en die Lexon is 268 € + 42 € verzenden.

Ik heb overigens een Trifox carbonnen stuur een paar maanden geleden gekocht, prima kwaliteit prima afgwerkt. Trifox is aan de prijs voor een Chinees carbonnen product.

Ali website Trifox
Ik kwam er vorige week achter dat 'Gratis Verzending' voor een frame vrijwel onmogelijk blijkt tegenwoordig door het volume van de verzenddoos. Frame besteld incl. gratis verzending, kreeg daarna een bericht dat de verzendkosten volgens de Aliexpress voorwaarden 300 tot 500% gestegen waren en dat ze daarom de verzending wilden annuleren. Alternatief werd aangeboden met XPD/DPD shipping, welke ik maar heb genomen. Aangezien de luchtvracht- en containerprijzen geëxplodeerd zijn dankzij Covid snap ik wel dat ze een frame van 250 euro niet meer gratis kunnen verzenden. Dat ze dan ook alle frames in prijs verhogen (incl. gratis verzending) is ook logisch. Waar ik even moeite mee had was dat ik uiteraard een frame besteld had incl. gratis verzenden en dat ze achteraf extra rekenen voor verzending. Maar ja, ik heb ondertussen geleerd dat communiceren en afspraken maken met Aliexpress-aanbieders een kunst apart is waar veel geduld voor nodig is, en dat heb ik niet :winkie:
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

@jeroentune, leuke opbouw van de OGgavin!

Ik vind pressfit ook prima. dan vervang je elke jaar de lagers kost 3 tientjes.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Matthijs_XtC schreef: di 13 april 2021, 12:07 Frame besteld incl. gratis verzending, kreeg daarna een bericht dat de verzendkosten volgens de Aliexpress voorwaarden 300 tot 500% gestegen waren en dat ze daarom de verzending wilden annuleren.
Transportkosten zijn inderdaad fors gestegen, maar geen 300-500%. Voor het versturen van een set velgen betaal ik nu 110 euro (incl. alle kosten/belastingen), een paar maanden geleden 30% minder.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

:o ik twee weken geleden 20 euro voor verzending van 2 velgen.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Cube-Elite schreef: di 13 april 2021, 21:00 :o ik twee weken geleden 20 euro voor verzending van 2 velgen.
inclusief invoerrechten, btw en inklaringskosten?

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Wordt verzonden onder "samples" verstuurd en dan heb je geen extra kosten :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Mario070 schreef: wo 14 april 2021, 10:04 Wordt verzonden onder "samples" verstuurd en dan heb je geen extra kosten :-q
Kan heel soms werken, meestal niet (is mijn ervaring). Douane is erg allert. Ik kreeg bijvoorbeeld iets toegestuurd als relatiegeschenk. Aardige geste, maar de douane vond van niet, zocht de waarde op en kreeg daar ook nog een boete overheen.

Enige optie was weigeren pakket te ontvangen, maar dat is ook zo lomp voor je relatie, dus maar afgetikt.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Flummox schreef: zo 4 april 2021, 18:31 De Trifox store nam contact dat de verzendtermijn naar 20 dagen gaat ivm een verhuizing en bij Hibike is de leveringsdatum van de Rockshox sid van 1e week mei naar 1 augustus versprongen! :o Daar net een mailtje aan gewaagd, ander annuleren en elders bestellen.
Gaat nog niet super snel so far hier :roll:
Wat ik gemerkt heb met de SID SL Ultimate 100mm Remote (zwart) dat men wel datum geeft, maar erg veilig gaat zitten. Zelf heb ik hem uiteindelijk ruim een maand eerder gekregen. Drie weken na bestellen in huis. Besteld bij R2-bike 717,50 inclusief verzenden.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Jan the Man schreef: wo 14 april 2021, 10:07
Mario070 schreef: wo 14 april 2021, 10:04 Wordt verzonden onder "samples" verstuurd en dan heb je geen extra kosten :-q
Kan heel soms werken, meestal niet (is mijn ervaring). Douane is erg allert. Ik kreeg bijvoorbeeld iets toegestuurd als relatiegeschenk. Aardige geste, maar de douane vond van niet, zocht de waarde op en kreeg daar ook nog een boete overheen.

Enige optie was weigeren pakket te ontvangen, maar dat is ook zo lomp voor je relatie, dus maar afgetikt.

Ciao
Jan
Ja....het is idd een gok :D of mss dat de douane een database heeft met de geadresseerde en afzenders :-?
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Mario070 schreef: wo 14 april 2021, 12:24
Jan the Man schreef: wo 14 april 2021, 10:07
Kan heel soms werken, meestal niet (is mijn ervaring). Douane is erg allert. Ik kreeg bijvoorbeeld iets toegestuurd als relatiegeschenk. Aardige geste, maar de douane vond van niet, zocht de waarde op en kreeg daar ook nog een boete overheen.

Enige optie was weigeren pakket te ontvangen, maar dat is ook zo lomp voor je relatie, dus maar afgetikt.

Ciao
Jan
Ja....het is idd een gok :D of mss dat de douane een database heeft met de geadresseerde en afzenders :-?
Of ze lezen gewoon hier mee 🙃
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Ja......of je beste bike maatje :lol: :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4284
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Jan the Man schreef: di 13 april 2021, 23:09
Cube-Elite schreef: di 13 april 2021, 21:00 :o ik twee weken geleden 20 euro voor verzending van 2 velgen.
inclusief invoerrechten, btw en inklaringskosten?

Ciao
Jan
Werd afgeleverd door DPD, na een week nog niets gehoord over extra kosten.
Werd ook aangeboden door de webshop als levering zonder kosten achteraf. Ik hoor dat dit bij bv farsports ook altijd goed gaat.

Nu heb ik wel eens verhalen gehoord dat je die achteraf nog krijgt, maar dat lijkt mij bijzonder.

Deze optie bij de webwinkel
https://nl.aliexpress.com/item/10050013 ... 6697uFrlky
Mtbmouse
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 17 november 2019, 20:11

Toen ik mijn Chinese frame bestelde kreeg ik de vraag of ik verzending wilde met DPD. Dan moest ik extra betalen, maar was het inclusief belasting etc. Levering was snel, en inderdaad geen bijkomende kosten meer.
Bospaadje
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: do 21 augustus 2014, 09:12

Leuk om te volgen, iemand btw bekend met deze crankset?

Afbeelding

ZRAce hardrock. 175mm 34T komt op een +/- 638 als ik de reviews mag geloven.

Mijn slx komt op 525 (zelf gewogen) + XT 32T 115gram = 640gram.

Ontloopt elkaar dus niets.
Plaats reactie