KNWU verzekering fiets met upgrades

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ik zit eraan te denken om mijn fiets te verzekeren bij racefiets verzekering.nl maar vroeg me af hoe dat zit met upgrade, of je die ook kan meeverzekeren.

Mijn fiets was €800 maar met alle upgrades erbij komt die makkelijk aan de 1700.
Je moet de aankoopbon namelijk uploaden maar die representeert de nieuwprijs niet echt :winkie:

Weet iemand toevallig hoe dit zit?
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

De verzekeraar? Misschien kun je de fiets laten taxeren, of de bonnen van de upgrades bijvoegen en optellen bij de waarde maar uiteindelijk zijn de voorwaarden van de verzekeraar doorslaggevend.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Patrick_V schreef: zo 28 maart 2021, 16:58 Ik zit eraan te denken om mijn fiets te verzekeren bij racefiets verzekering.nl maar vroeg me af hoe dat zit met upgrade, of je die ook kan meeverzekeren.

Mijn fiets was €800 maar met alle upgrades erbij komt die makkelijk aan de 1700.
Je moet de aankoopbon namelijk uploaden maar die representeert de nieuwprijs niet echt :winkie:

Weet iemand toevallig hoe dit zit?
Heb mijn fietsen (zelf opgebouwd vanaf frame only) vaak bij VKG verzekerd gehad. Misschien een belletje aan wagen :-q
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Ga ik doen.

Heb net ook contact gehad met King/KNWU verzekeringen en inderdaad zou ik mijn fiets moeten laten taxeren bij een rijwielhandel.

Ik zal.maar eens gaan rondbellen lokaal :-q
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Check wel of de gevonden Winkelier wordt " erkend" door de KNWU , en er blijft altijd een " grijs" gebied van echte waarde en het taxatie rapport . Vaak worden " upgrade's " voor een bepaald percentage mee verzekerd . ..

:-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Klopt. Die gast van de KNWU had het inderdaad over aftrek van de ge-upgrade delen die er origineel wel op zaten, alleen kon hij me geen percentage of iets dergelijks geven.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Uit interesse: wil je 'm verzekeren vanwege kans op diefstal of vanwege kans op schade rijden?

Ik heb hier ook over getwijfeld maar kreeg nooit een bevredigende situatie bij een verzekeraar.
Bij mij ging het om kans op diefstal en schade bij transport door derden.
Ik ben uiteindelijk voor een hufterproof slot gegaan en zet de fiets nu vast in de schuur.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Goeie vraag.
Voor wat betreft diefstal hanteer ik het principe: Voorkomen is beter dan genezen. Dus achter slot en grendel, en evt met een heel goed slot en een vloeranker aan terra firma.
Alarmsysteem, cameras en waakhonden.

En schade, tja, shit happens.
Ik vind het belangrijker dat de berijder goed verzekerd is, zeker bij tripjes over de grens.
De dokter is duurder dan de fietsenmaker ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 29 maart 2021, 20:55 En schade, tja, shit happens.
Ik vind het belangrijker dat de berijder goed verzekerd is, zeker bij tripjes over de grens.
De dokter is duurder dan de fietsenmaker ;)
Natuurlijk maar dat is allemaal al goed geregeld via de verzekering van de auto en de ziektekostenverzekering.
Ik had graag ook de fiets goed verzekerd bij schade na een ongeluk.
Na het lezen van Kermit z'n treurige verhaal leek me dat een goede optie maar met een 2ehands frame en eigen opbouw blijkt dat niet te doen.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet alles op alles gezet heb.
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Check even of je inboedelverzekering ook buitenshuisdekking heeft. Steeds meer betere verzekeringsmaatschappijen hebben dit
StAlTiCa
bob.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol

In mijn geval dekt de (doorlopende) reisverzekering ook de schade aan de fiets. Uiteraard zit hier wel een bepaald plafond ingebouwd. In Nederland (en andere weekend rondjes) ben ik namelijk niet zo bang voor schade aan 't materiaal. De ervaring leert dat een week in de Alpen wel eens anders wil aflopen.
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Nee, het gaat in mijn geval hoofdzakelijk over diefstal. Uit de schuur, danwel uit de tuin of buiten.
Schade is bij bij een ingecalculeerd risico van de sport, als het meeverzekerd is is het wel mooi meegenomen natuurlijk.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

De schuur, mits op slot valt over het algemeen onder je inboedelverzekering maar ook dan kan het nuttig zijn even te checken wat er vergoed wordt en of taxatie zin heeft.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Inderdaad even checken to be sure, maar bij mijn inboedelverzekering zijn de fietsen die in de schuur staan meeverzekerd. Daarvoor hoeven ze niet eens op slot te staan (specifiek nagevraagd bij mijn verzekeringsagent).

Een motor is dan weer niet meeverzekerd onder de inboedelverzekering, als je die tegen diefstal wilt verzekeren (oa uit je eigen schuur) moet je dat in de motorverzekering meenemen. En dan worden er wel eisen aan sloten (en alarm) gesteld...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

kermit schreef: di 30 maart 2021, 09:07Daarvoor hoeven ze niet eens op slot te staan (specifiek nagevraagd bij mijn verzekeringsagent).
Klopt, maar de schuur moet wel op slot, daar doelde ik op. Overigens zou ik de fietsen ook op slot zetten, los van of en hoeveel (beter gezegd: hoe weinig) de verzekering uitkeert houd ik mijn fietsen liever zelf nog een tijdje ;)
Plaats reactie