Lauf vork

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Noutdefietser
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 1 maart 2021, 10:33

Hallo allemaal,
Heeft iemand ervaring met een lauf voorvork lijkt kwa gewicht heel aantrekkelijk en nog steeds wel die 60mm vering. Rijd alleen best wel vaak op plekken met grote dorps of rockgardens en vroeg me af of ik dan wel genoeg heb aan die 60mm.
Vriendelijke groet Nout
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Vorsprung durch Pedantik.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Nu weet ik niet wat jij verstaat onder grote drops en hoe jij rockgardens rijdt maar de beschrijving van Lauf lijkt me vrij duidelijk:
Lauf Trail Racer
Achterliggende gedachte bij het ontwerp van deze vork was dat de meeste bewegende onderdelen verwijderd zijn uit het ontwerp. Er ontstaat hierdoor geen wrijving en slijtage tussen de poot en de veerweg, zoals bij normale verende voorvorken het geval is.

De Lauf Trail verende carbon voorvork is een unieke voorvork die speciaal ontwikkeld is voor de snelle cross-country rijder. Groot voordeel van de Lauf voorvorken is dat ze lichter zijn dan de reguliere verende voorvorken en dat ze nagenoeg geen onderhoud nodig hebben. De vering gebeurt namelijk niet met olie en/of lucht maar middels progressieve glasfiber veren. Deze Lauf voorvork heeft een veerweg van 60 mm en weegt slechts 990 gram!
De voordelen:
- De vork is erg licht in vergelijking met de gangbare verende voorvorken
- De vork bevat weinig bewegende delen zoals keringen, dempers en veren
- De vork is onderhoudsarm
- Uitermate geschikt voor de Nederlandse bossen en landschappen

De nadelen:
- De Lauf voorvork heeft enkel vering en geen demping
- De Lauf voorvork is niet geschikt voor zwaar rots-achtig terrein

Light of Regular
Lauf maakt onderscheid tussen twee gewichtsklassen waarop de veren zijn afgestemd. Light is voor rijders met een gewicht van minder dan 70kg, Regular is voor rijders met een gewicht van meer dan 65kg.
Plaats reactie