Efficiënte trailbanden.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Alles lezen ;)
Ik denk dat we hierop reageren
hardtail sucker schreef: ma 12 april 2021, 12:32 Ik ben nu wel van het idee afgestapt om een voor achter band wissel te maken.
Op vakanties ga ik dan rijden met een magic mary voor en iets met een double down achtige casing achter.

mezcal barzo lijkt mij te weinig grip te geven als ik 1 dagje enduro rij tussen al het xc door.
waarom zou bij de puppyclub voor de race trail kombo gaan in plaats van de cross trail?
Ik heb eigenlijk nog steeds geen idee of ik tussen de vittoria kombo of de wolfpack kombo moet gaan.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Als ik alles zou lezen had mijn naam wel groen geweest. :bier:
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
hardtail sucker
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 10 april 2019, 09:20
Mijn mountainbike: Bird aether 9

Kort samengevat ben ik opzoek naar een voor en achterband voor in nl plus soms een dagje zoals drielandenpunt. Iets zoals de wolfpack race trail dus.
Daarnaast zoek ik ook een achterbant voor op de vakanties (trail, enduro, bikepark). Die bant moet echt minstens 1kg wegen.
De suggesties van michelin enzo hoor ik in reviews vaak dat ze toch vrij snel slijten allemaal.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Michelin, Schwalbe, ... hebben ook "bikepark" spec. Komen met gemak aan de kg en zijn doorgaans gemaakt van een mengsel dat minder grip oplevert (of dat echt een probleem is wanneer je bikepark runs doet in plaats van een WorldCup..?) dan de lagere en nog lagere shore banden, maar wel veel langer meegaan in condities waar je competitiespec banden gewoon ziet slijten...

Voorop zou ik ze niet gebruiken (daar is slijtage doorgaans niet zo'n probleem) maar achterop voldoen ze in de regel prima bij de gemiddelde condities...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, goeie aanvulling.
Die Michelims waar ik het over had zijn de standaard compound, dus geen GumX.
Die zachte compounds zijn bij het voorwiel wel fijn tot noodzakelijk. Achter niet. Een standaard (goedkope harde compound) 2.8 met 0,9 bar doet achterop echt geen vervelende dingen. Doorslippen lukt alleen in vette klei en remmen is alsof je een anker uitgooit. Slijtage is niet extreem, terwijl ik alleen maar trails met rotsen en stenen rij.
Ik had in div. reviews gelezen dat Michelin GumX niet erg slijtvast is, dus die bewust niet gekozen.

Deze banden zijn uiteraard niet lichtgewicht, ook met de duurdere compounds zijn ze zwaar. 1kg is geen probleem.
Maar voor zo'n berg rubber rollen ze verrassend licht.
En in de bergen lopen met een kapotte XC band is altijd vermoeiender ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
hardtail sucker
All rounder
All rounder
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 10 april 2019, 09:20
Mijn mountainbike: Bird aether 9

Echt wel jaloers dat jij van een 2.8 kan genieten.
Ik sluit me helemaal aan bij het idee dat de compound achter wat harder mag zijn.

Heb besloten dat ik op vakantie liever wat meer trap en dan meer grip heb, dus een michelin wild am is dan aan de magere kant. Die is nu ook echt slecht beschikbaar in de niet gumX variant zeg.

Mij lijkt de vittoria martello wel wat hebben, die heeft een (relatief) harde compound en gaat ook wat langer mee. 1200 gram in de 29 bij 2.35
Hij zou vergelijkbaar moeten zijn met een hansdapmf word er hier in de comments gesteld.
https://www.mtbr.com/threads/review-vit ... 0.1173347/
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Veetire Flow Snap of Snap Trail wordt mijn buitenland voorband icm Flow C-rp (niet de snap wce die rollen wel heel zwaar schijnbaar)
Plaats reactie