Een nieuwe helm kopen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Dinkietoy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 15 april 2021, 08:54

Ik was een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe helm en ik kwam de rampage helmet tegen van fox. Het is een helm die rond je hoofd gaat, zoals die helmen van crossmotoren.

Heeft er iemand ervaring met zulke helmen? Zoja:
Zitten ze fijn en niet te strak? Is het een beetje luchtig en zo niet heel zweterig? En ben je nog beweeglijk met zo'n helm?

Ik hoor het graag,
Mvg,
Dinkietoy
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Zoiets heet een Fullface. Mooi voor als je bikeparks doet, leert jumpen of hele, hele ruige trails fietst. Voor "normale" rondjes is zo'n ding veel natuurlijk veel te warm. Je zweet je lek in zo'n ding. In de regel wil je met zo'n ding op je bakkes niet al te ver moeten trappen en vooral naar beneden moet gaan.
Ik heb ook een fullface en zet die alleen op als ik ga springen (of in elk geval poging tot) of alleen maar hard naar beneden ga. Anders gaat gewoon mijn TLD A1 op mn hoofd. Eergisteren toevallig nog op gehad in Mook. Het was niet warm (graad of 8) maar ik had serieus een rood hoofd van het omhoog fietsen die bult op. Nu is die van mijn al wat ouder dus minder ventilatie maar het blijft een warm ding.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Bikermarcel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: do 23 april 2020, 11:47
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8 2020

Ik gebruik hem inderdaad ook voor bikeparks en vroeger ook voor bmx. Voor de rondjes in Nederland is het niet nodig en gebruik ik mijn TLD A2. Dus het ligt er ook aan wat jij ermee wilt gaan rijden.

Als je de goeie maat hebt dan zit het fijn en niet te strak (maar ook zeker niet te los). Zweten doe je wel in zo'n ding. Bewegen en zicht is ook gewoon goed, al is dat met de TLD A2 natuurlijk nog wel iets beter.
"We need more roost!"
"Fasteeeerrrrrrr!!"
Dinkietoy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 15 april 2021, 08:54

Klitse schreef: do 15 april 2021, 09:22 Zoiets heet een Fullface. Mooi voor als je bikeparks doet, leert jumpen of hele, hele ruige trails fietst. Voor "normale" rondjes is zo'n ding veel natuurlijk veel te warm. Je zweet je lek in zo'n ding. In de regel wil je met zo'n ding op je bakkes niet al te ver moeten trappen en vooral naar beneden moet gaan.
Ik heb ook een fullface en zet die alleen op als ik ga springen (of in elk geval poging tot) of alleen maar hard naar beneden ga. Anders gaat gewoon mijn TLD A1 op mn hoofd. Eergisteren toevallig nog op gehad in Mook. Het was niet warm (graad of 8) maar ik had serieus een rood hoofd van het omhoog fietsen die bult op. Nu is die van mijn al wat ouder dus minder ventilatie maar het blijft een warm ding.
Oke, dankuwel. Dan ga ik denk ik maar gewoon weer voor een 'normale' mtb helm 😄
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Ik gebruik zelf een Lazer. Gewoon een racefiets helm, maar het valt me op dat hij veel lager doorloopt aan de achterkant dan mijn oude Giro Atmos.

Ik hoor ook veel goede dingen over de Decathlon helmen. Kwastie van smaak natuurlijk.
Who needs roads when there's dirt
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

twowheeler schreef: ma 26 april 2021, 12:18 Ik gebruik zelf een Lazer. Gewoon een racefiets helm, maar het valt me op dat hij veel lager doorloopt aan de achterkant dan mijn oude Giro Atmos.

Ik hoor ook veel goede dingen over de Decathlon helmen. Kwastie van smaak natuurlijk.
Je hebt echt XC helmen, eigenlijk wielrenners helmen met een klein klepje, maar daarnaast heb je ook de trail/enduro helmen die aan de achterkant veel verder omlaag doorlopen en beter aansluiten rondom de oren. Deze beschermen beter maar ventileren minder waardoor je het sneller warm krijgt.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Plaats reactie