kniebeschermers skate/ mtb

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
HJ12
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: do 11 maart 2021, 13:56

Ha daar, ik ben me aan het oriënteren op een nieuw setje kniebeschermers die ik wil gaan gebruiken om mee te skateboarden en fietsen.

Zijn er hier rijders die met dit bijltje gehakt hebben en me hier wat over kunnen adviseren?

Ik zit nu te kijken naar de TSG Force V, voor een beetje ramp skaten ideaal, maar ik vraag me af of het lekker fietst (en het zou dan gaan om fietsen in bike park / bmx baan achtige omstandigheden, niet voor het ordinaire rondjes op de heuvelrug). Ook voor het skateboarden gaat het om ramp skaten..

https://www.ridetsg.com/shop/kneepad-fo ... 10-50-030/

Afbeelding
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Ik had dat soort beschermers voor kiten met een landboard maar ik zou er niet mee willen fietsen. Veel te lomp en kans dat randjes en naadjes pijn gaan doen tijdens het trappen. Met m’n mtb-kniebeschermers zou ik niet willen skaten. Horses for coarses zouden de Fransen zeggen.
Kaper
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 16:49
Mijn mountainbike: On One Scandal / Radon ZR Race

Misschien kun je voor fietsen een setje volleybal kniebeschermers gebruiken?

Afbeelding

20 eurootjes bij de Decathlon:
https://www.decathlon.nl/p/kniebescherm ... 61&c=ZWART
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Kaper schreef: di 20 april 2021, 16:27 Misschien kun je voor fietsen een setje volleybal kniebeschermers gebruiken?

Afbeelding

20 eurootjes bij de Decathlon:
https://www.decathlon.nl/p/kniebescherm ... 61&c=ZWART
Die grijpen zich waarschijnlijk vast in de ondergrond en glijden vervolgens van je knieën af en de stof gaat snel kapot.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

En ze verdelen de druk niet dus pijnlijker om op te vallen. In de ramp wil je sowieso iets dat slijtvast is omdat je soms niet anders kan dan jezelf naar beneden laten glijden. Ik had ze vroeger met van die verwisselbare kappen erop geklikt om die reden. Dat soort lijkt me wel lomp als je echt moet trappen maar zolang je vooral bergaf gaat is het denk ik prima. En ze niet te breed zijn aan de binnenkant en de hele tijd tegen je frame komen. Dat irriteert.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

2 verschillende sporten dan zou ik ook 2 verschillende beschermers kopen omdat de omstandigheden ook anders zijn waarin ze gebruikt gaan worden.
HJ12
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: do 11 maart 2021, 13:56

ja.. hmm .. de tendens is toch wel, gebruik het gereedschap waarvoor het bedoeld is.. dat gevoel had ik zelf ook al een beetje...

Eerst maar eens de skate beschermers kopen, dan zal ik eens zien hoe lomp ze zijn om er mee te fietsen :)
Janwillembike
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 215
Lid geworden op: zo 22 mei 2016, 20:15

Vroeger🤔 had ik dit soort beschermers voor freestyle bmx en later ook op de dirt mtb in o.a. Winterberg. Gaat prima, zolang je niet te veel hoeft te trappen. Qua bescherming natuurlijk super
Plaats reactie