shimano 12x cassettes , waar nog te vinden?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

ik heb laatst een lagerpers set binnen gehad via ali. 50,- was die . en ongv 12 euro bij betalen, daar zaten ook iets van 8 euro "handelingskosten" bij

laatste paar dagen wat actiomcam klein spul besteld, eens kijken of dat ook eruit word geplukt en of die 8 euro "handelingskosten"dan ook tellen
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Weet iemand nog ergens een 12 speed xt of slx cassette te vinden?
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

12 speed 10-45 over 2 weken bezorgen hier.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Klitse schreef: ma 19 juli 2021, 14:20 12 speed 10-45 over 2 weken bezorgen hier.
Moet helaas 10-51 zijn.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Mad Wally schreef: ma 19 juli 2021, 14:44
Klitse schreef: ma 19 juli 2021, 14:20 12 speed 10-45 over 2 weken bezorgen hier.
Moet helaas 10-51 zijn.
Ben bang dat dat nog wel eens een lastig verhaal kan worden. Ik kan die in elk geval nergens meer vinden.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Mad Wally schreef: ma 19 juli 2021, 13:48 Weet iemand nog ergens een 12 speed xt of slx cassette te vinden?
sla je slag. Een XT cassette op voorraad voor een prima prijs.
https://www.vaneycksport.com/nl/fietson ... nding=6474
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

FranX78 schreef: ma 19 juli 2021, 18:41
Mad Wally schreef: ma 19 juli 2021, 13:48 Weet iemand nog ergens een 12 speed xt of slx cassette te vinden?
sla je slag. Een XT cassette op voorraad voor een prima prijs.
https://www.vaneycksport.com/nl/fietson ... nding=6474
Top 👍 en nog een hele scherpe prijs ook. Gelijk besteld.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
nederbelg2
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:11

nick22 schreef: do 15 juli 2021, 19:28 ik heb laatst een lagerpers set binnen gehad via ali. 50,- was die . en ongv 12 euro bij betalen, daar zaten ook iets van 8 euro "handelingskosten" bij

laatste paar dagen wat actiomcam klein spul besteld, eens kijken of dat ook eruit word geplukt en of die 8 euro "handelingskosten"dan ook tellen
bij Ali wordt nu sinds een paar weken inderdaad bij bestelling BTW verrekend, en ze claimen dan je dan bij levering in Europa geen toeslagen meer moet betalen.
Ik heb geëxperimenteerd met wat goedkope dingen (nieuw rolletje tubeless tape en ram mount voor gopro) , ben benieuwd of ik weer een factuur van 20 euro krijg (dan gaan ze terug) of dat het nu werkt.
mijn chinese Shimano cassette bevalt nog steeds goed, en vanwege de regelmatige tekorten bij (europese) webwinkels wil ik dat lijntje graag openhouden.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

nederbelg2 schreef: zo 8 augustus 2021, 10:39
nick22 schreef: do 15 juli 2021, 19:28 ik heb laatst een lagerpers set binnen gehad via ali. 50,- was die . en ongv 12 euro bij betalen, daar zaten ook iets van 8 euro "handelingskosten" bij

laatste paar dagen wat actiomcam klein spul besteld, eens kijken of dat ook eruit word geplukt en of die 8 euro "handelingskosten"dan ook tellen
bij Ali wordt nu sinds een paar weken inderdaad bij bestelling BTW verrekend, en ze claimen dan je dan bij levering in Europa geen toeslagen meer moet betalen.
Ik heb geëxperimenteerd met wat goedkope dingen (nieuw rolletje tubeless tape en ram mount voor gopro) , ben benieuwd of ik weer een factuur van 20 euro krijg (dan gaan ze terug) of dat het nu werkt.
mijn chinese Shimano cassette bevalt nog steeds goed, en vanwege de regelmatige tekorten bij (europese) webwinkels wil ik dat lijntje graag openhouden.
Ik heb ook onlangs bij Ali besteld incl btw. Supersnel en zonder extra kosten geleverd.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Afbeelding

Geheel tegen gewoonte in wat lokale LBS'en afgebeld, en eentje had nog een XT cassette en een SLX 12 51

Gelijk blut, maar je moet wat met deze schaarste :roll:
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8040
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

FranX78 schreef: ma 19 juli 2021, 18:41
Mad Wally schreef: ma 19 juli 2021, 13:48 Weet iemand nog ergens een 12 speed xt of slx cassette te vinden?
sla je slag. Een XT cassette op voorraad voor een prima prijs.
https://www.vaneycksport.com/nl/fietson ... nding=6474
Deze winkel gebruikte ik onlangs ook. Verrast dat ze wel voorraad hadden :-q En levering was ook snel :-q
McLambo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 265
Lid geworden op: vr 30 november 2007, 17:16
Mijn mountainbike: Canyon Neuron

Jurriaan schreef: ma 9 augustus 2021, 19:42
FranX78 schreef: ma 19 juli 2021, 18:41

sla je slag. Een XT cassette op voorraad voor een prima prijs.
https://www.vaneycksport.com/nl/fietson ... nding=6474
Deze winkel gebruikte ik onlangs ook. Verrast dat ze wel voorraad hadden :-q En levering was ook snel :-q
Helaas was de XT variant ook hier weer uitverkocht...
- Canyon Neuron CF (2020 -heden)
- Merida Big Nine XT Editin (2014 - 2021)
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

nederbelg2 schreef: za 15 mei 2021, 16:04
Ik ben wel benieuwd naar praktijkervaring / duurtest met de ZTTO cassette.
hallo allemaal
ik wilde even melden dat ik afgelopen week de Zitto cassete (12 sp MS) erop gezet heb;
ik hoefde nauwelijks wat aan te passen (de eindaanslag aan de lage kant, maar dat kan ook omdat ik de derailleur ook uit elkaar gehaald en schoongemaakt had). Ik heb er nu zo'n 60 km opzitten, ook een aantal technisch tracks , hij doet het goed.
En hoe bevalt het nu de zitto?
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik heb een 10-speed ZTTO (11-46).
die doet het nog steeds goed.
Maar zit op mn "2e fiets", dus heeft het makkelijk (XC).

Bedenk net dat dit dus een vrij zinloos antwoord is. :-{
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
nederbelg2
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:11

hallo
ik heb gemengde gevoelens bij de Ztto 12Sp MS cassette, en eerlijk gezegd zou ik hem nu niet aanbevelen als je ook een Shimano te pakken kan krijgen.

Ik heb er problemen mee gehad, zie dit draadje
viewtopic.php?f=9&t=151930&p=2630830#p2630830

persoonlijk denk ik dat deze Ztto cassette een ontwerpfout heeft;
in tegenstellng tot de Shimano cassettes, waar alle behalve de kleinste tandkransen aan elkaar geklonken zijn op de spider, zijn bij de Ztto alleen de 6 grootste geklonken. Dus de 24 tands krans, die wel al een grote diameter heeft (en een groot moment krijgt) zit alleen vast op de hub. Bij mij is die verbogen geraakt, ik weet nog steeds niet hoe, maar deze grote, losse kransen zijn gevoeliger dan bij shimano waar ze dichter bij de buitendiameter geklonken zijn.
Ik zie ook andere chinese cassette leveranciers dan Ztto, ik ken die constructie niet, maar ze lijken erg vergeljkbaar met de Ztto.
Zouden de losse kransen als spare part te kopen zijn dan is het minder een probleem. Maar tot dusver heb ik geen verkoper (ook niet de officiele ztto shop) gevonden die ze los wil leveren.
dus mijn Ztto is eraf na nog geen 700km, en vervangen door een shimano deore.. Ik heb de verbogen tandkrans zoveel mogelijk recht geperst, maar perfect is het nooit; ik overweeg om in de winter in de modder de Ztto terug er op te zetten om hem 'op' te slijten - als hij wil schakelen rondom de middenbladen uiteraard.
Plaats reactie