shimano 12x cassettes , waar nog te vinden?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Nespresso schreef: za 8 mei 2021, 20:20 De SLX en XT zag ik er gewoon liggen.
Dat is interessant, want de winkelvoorraad is nog 1 voor Utrecht. Maar gezien de prijzen kun je het beste het uit Duitsland halen. Dan ben je gewoon incl verzendkosten nog steeds goedkoper uit
S13
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 4 november 2020, 00:06

Het zal niet helpen dat alle ebikers 1 tot 2 cassettes per jaar verslijten... Die kopen nu razendsnel al het spul op (moi included... :roll: )

Omdat ik zelf vooral de hoogste versnellingen verslijt ben ik voor de losse tandwielen gegaan. Daarmee kan ik in ieder geval 2 cassettes opnieuw leven inblazen. Een aantal tandwielen kun je nog krijgen via bikecomponents, andere heb ik besteld via ali. Met name de 10-12 die alleen als set geleverd wordt is lastig te verkrijgen.

https://nl.aliexpress.com/item/4000767597897.html
https://nl.aliexpress.com/item/4000570830613.html

Ik volg de ali webshops al een tijdje en zie ook daar de voorraden snel teruglopen.

Hopelijk wordt het probleem minder zodra Linkglide van shimano beschikbaar komt voor de ebikes.

Over de 51, ik dacht; die gebruik ik nooit op een ebike! Maar in de bergen is ie toch erg handig. In nederland alleen bij hoge uitzondering.
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Een paar weken geleden was de SLX M7100 10-51 op voorraad bij mantel.com. Opdat ik geen XT cassette kon vinden heb ik die toen voor mezelf besteld.
Inmiddels heeft een vriend van een XT cassette voor me gescoord bij een LBS. Dus SLX cassette van Mantel heb ik nu over.

Is er iemand die interesse heeft in de SLX cassette? De cassette zit nog nieuw in originele opgeopende verpakking. Als ik iemand ermee kan helpen kan hij/zij deze ophalen voor de prijs wat ik er voor betaald hebt bij Mantel. (opsturen kan ook; risico en verzendkosten voor koper).

Bij interesse graag een PB. Als er niemand geïnteresseerd is stuur ik 'm volgende week (gratis) terug naar Mantel. Ik zit namelijk nog in de 30dgn retourperiode.

Edit:
Inmiddels retour naar Mantel.
Laatst gewijzigd door FranX78 op ma 24 mei 2021, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Je zou hier ook een Te Koop topic van kunnen maken. Wel tof dat je hem hier aanbiedt (zelf zou ik ‘m houden).
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik heb nog een 12 speed cassette, maar die heb ik braaf in het 'Te koop' topic gezet, dan vervuil ik het hier niet. Ook al mag dat wel van Iglo...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16706
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

S13 schreef: za 8 mei 2021, 22:17 Het zal niet helpen dat alle ebikers 1 tot 2 cassettes per jaar verslijten... Die kopen nu razendsnel al het spul op (moi included... :roll: )
Nog twee maanden en dan zit mijn cassette er drie jaar op ;-)

Maar zoveel jaar zegt niet zoveel natuurlijk, ik zit nu op ruim 4.000km.
(ik fiets wel meer per jaar, maar die km's maak ik op andere fietsen).

Ik rijd mijn e-mtb echter wel zoals een analoge bike, dat wil zeggen ik schakel als het terrein erom vraagt en ik stoemp niet in een laag traptempo alleen op motorkracht een bult op. Misschien maakt dat nog wat uit in de slijtage, geen idee.

Er zit wel 11-speed op mijn fiets, slijt 12-speed zoveel sneller?
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

Bij Beebikes in Kapelle stond een doos vol met cassettes xt en slx , ze hebben geen webshop maar ze verzenden wel, is ook shimano service center dus die zitten kort bij de uitgifte.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Lars TB schreef: wo 12 mei 2021, 20:41 Ik heb nog een 12 speed cassette, maar die heb ik braaf in het 'Te koop' topic gezet, dan vervuil ik het hier niet. Ook al mag dat wel van Iglo...
Ik probeerde even geen Waldorf of Statler te zijn :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Lars TB schreef: wo 12 mei 2021, 20:41 Ik heb nog een 12 speed cassette, maar die heb ik braaf in het 'Te koop' topic gezet, dan vervuil ik het hier niet. Ook al mag dat wel van Iglo...
Ik vond het prima bij dit topic passen dus heb vond het in dit geval geen vervuiling.
Ik wordt er ook niet beter van als ik het verkoop of niet. Of ik verkoop het hier door tegen kostprijs of ik retourneer het product naar de leverancier (met restitutie aankoopbedrag). Dat laatste is voor mij het éénvoudigste, maar in het kader hulp aan medeforumleden biedt ik 'm hier ter overname aan.

Mocht dat niet goed zijn: verwijder mijn bericht gerust. Dan gaat de cassette "return to sender".
nederbelg2
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:11

Ik ben wel benieuwd naar praktijkervaring / duurtest met de ZTTO cassette.
hallo allemaal
ik wilde even melden dat ik afgelopen week de Zitto cassete (12 sp MS) erop gezet heb;
ik hoefde nauwelijks wat aan te passen (de eindaanslag aan de lage kant, maar dat kan ook omdat ik de derailleur ook uit elkaar gehaald en schoongemaakt had). Ik heb er nu zo'n 60 km opzitten, ook een aantal technisch tracks , hij doet het goed.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Goed te horen. :-q
Laat ons ook even weten hoe het verder gaat.
600km
6000km
:wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

Gebruikersavatar
FranX78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 14:43

Baron Tankhe schreef: ma 17 mei 2021, 15:52 https://www.bikeinn.com/fiets/shimano-s ... 37257608/p

hier hebben ze er nog...
Had je dit ook gelezen:
Nu besteld, tussen di. 21 Sep. en woe. 22 Sep. in huis!
Gebruikersavatar
Baron Tankhe
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: zo 6 november 2016, 11:01
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 6

:o Ok..... Zo kan ik ook zeggen dat iets leverbaar is.
nederbelg2
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 5 november 2019, 17:11

[/quote]
Had je dit ook gelezen:
Nu besteld, tussen di. 21 Sep. en woe. 22 Sep. in huis!
[/quote]

ik had ruim een maand geleden bij R2-bike.de een kettingwiel voor bosch gen4 direct mount besteld, stond toen, en nu nog steeds als 'in voorraad' op de site, maar sindsdien krijg ik elke paar dagen een mail dat de levering weer uitgesteld wordt...
twijfelachtige informatie
Plaats reactie