Schrijfrem adapter Magura welke nodig voor Neuron

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

De MT7 raceline paste op de 180mm adapter van de Canyon, maar bleef trillingen houden. Dacht eerst aan:
* schijf niet gecentreerd
* kromme remschijf
* remblokken niet goed ingeremd
* Center lock adapter van de remschijf. Getest met Magura centerlock remschijf
* spelling balhoofd

Vandaag nog eens gecontroleerd en lijkt erop dat remklauw iets te ver over de remschijf komt. Waardoor die ook aangrijpt op de uitsparingen. Gezien de slijtage. En dit de trillingen veroorzaakte.

Magura adapter QM40 besteld. En gelijk een 203mm center lock schijf en adapter QM42. Van de week eerst testen met de nieuwe adapter. En daarna van 180mm naar 203mm.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Of het bij Magura ook zo is weet ik niet, maar bijvoorbeeld bij Shimano heb je remschijven met een breder of juist een smaller remvlak. Kan me voorstellen dat een "smalle" remschijf icm een rem die een breed remvlak vereist zo'n probleem kan geven.

Beiden zijn Shimano schijven:

Afbeelding

Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Ben zelf nog niet helemaal thuis in de verschillende remschijven van Magura. Zie nu voor remklauw iets te ver op de schijf zitten. Achter ook een 180mm en daar zie ik dat niet. (hier zit geen adapter) Laatste waar ik aan kon denken dat het te maken heeft met de AVID/SRAM adapter. Dat deze de remklauw toch net iets te ver over de remschijf zet.

Als alles goed gaat worden de remklauw adapters en 203mm remschijf eind van de dag bezorgd. Idee was om eerst eens te testen met de nieuwe Magura adapter en 180mm remschijf. Dan is alles van Magura en volgens Magura ook compatible met elkaar. Is dan nog niet weg. Dan mag ik verder op onderzoek uit ;-)

Pas als probleem gevonden is de 180mm voor vervangen voor 203mm.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Sram heeft 200, geen 203 schijven.
Dus ja, je Sram adapter zou wel eens te klein kunnen zijn...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

[
Laatst gewijzigd door Koban op vr 31 maart 2023, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als alles goed gaat worden de remklauw adapters en 203mm remschijf eind van de dag bezorgd. Idee was om eerst eens te testen met de nieuwe Magura adapter en 180mm remschijf. Dan is alles van Magura en volgens Magura ook compatible met elkaar. Is dan nog niet weg. Dan mag ik verder op onderzoek uit ;-)
Je bracht me in de war.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Weer stap verder.

SRAM adapter 180mm omgewisseld voor de Magura 180mm. —> niet gewenste effect
203mm adapter en rotor geinstalleerd —> niet gewenste effect.

Nog eens mijn gemak Magura website doorgenomen. En daar zag ik iets staan over een spacers. Na wat puzzelen 2mm spacer geplaatst tussen de adapter en remklauw. Geen geratel meer. Zo simpel kon het zijn :-q

De 180mm rotor voor vervangen voor 203mm.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Plaats reactie