Carl'z Carbon wielset

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Kaper schreef: ma 3 mei 2021, 16:41 Ik dacht dat dat voor de Trail wide gold, is de Enduro ook van kaas gemaakt? (om de pinkbike comments te citeren)
Ik zou mensen op Pinkbike niet te serieus nemen. Ik heb een Trail Wide gesloopt, maar dat was een beetje pech in een fase waarin ik 1 bar wel een lekkere druk vond (op trails die voor 100% uit stenen bestaan). De Enduro is niet ontzettend licht, al komt dat deels door de 36/32 spaken (de nieuwe zijn 32/28 en de wielen ongeveer even zwaar dus ze hebben wel iets verstevigd). Mijn andere setje Trail Wide is nog kaarsrecht, evenals de Carbon All Mountain wielen. En als je het spul dan sloopt, krijg je goeie service.

Ik zou alleen wel wat spannendere hubs willen, dus de volgende wielen spaak ik lekker zelf en dan zal het denk ik toch eerder Newmen, RAD15 of DT Swiss (ook al heb ik een keer een XM1501 wiel gesloopt op Zeist) worden dan no-name carbon.
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie