Broek MX / BMX / DH / MTB

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
HJ12
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: do 11 maart 2021, 13:56

Ha, ik ben een beetje op zoek naar een broek om met name te gebruiken bij BMX trainingen en een enkele DH / park sessie (maar niks echt geks, vooral lekker rollen en er moet bescherming onder kunnen).

Nu merk ik dat er best wat merken zijn die zich richten op MX/BMX/ maar ook het Dh mtb-en. In het MX wereldje is veel te koop van ook andere merken en lijkt het allemaal net wat vriendelijker geprijsd dan in het MTB / BMX wereldje.

Iemand die weet of er echt veel verschillen zitten tussen de verschillende broeken? Of is het eigenlijk allemaal hetzelfde met ander marketing sausje?
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Een MX broek is korter, want die gaat in de laars, en veel stugger.
Heel veel ruimte rond de knieën voor een brace.
Daar wil je niet mee gaan fietsen, zijn ze ook echt niet voor ontworpen.

Verschil tussen BMX, MTB of DH is er weinig.
Elk merk heeft daar verschillende uitvoeringen in.
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1547
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Mijn zoon bmx-et met een Troy Lee broek die eigenlijk voor MX is. De pasvorm is niet heel anders maar er zitten wel allemaal stukken die je benen beschermen tegen warmte van het motorblok of uitlaat. Niet echt relevant op een fiets. Ik zie snellere rijders op de baan met DH broeken. Die zijn minder stug, ademen beter en sluiten wat nauwer aan. Zelf heb ik een Ranger lange broek van Fox. Die heeft ook genoeg ruimte bij de knieën om met bescherming nog normaal te kunnen trappen. Tegen vallen op gravel is een DH of MX broek veel beter bestand. Zeker als ze van Cordura of vergelijkbaar nylon zijn gemaakt. Dat ademt alleen voor geen meter dus op de mtb drijf je daar helemaal uit.
HJ12
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: do 11 maart 2021, 13:56

Helder, maar een Kenny broek op de kop getikt :-q
Plaats reactie