Upgrade Rockshox Recon (eigenlijk een Reba/SID?!)

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Linkeballen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: do 4 maart 2021, 00:32

novaterra schreef: zo 15 augustus 2021, 13:44 Het was een factory, maar dat maakt qua gewicht weinig uit.
Als je dan toch wat dikkere poten wilt kun je ook nog een kijken naar een pike, ook weer lichter dan de 34
Ja precies! Zowel de factory als de performance zijn idd een stuk lichter dan de Rhythm.

Ik ga deze vork eerst maar eens lekker aan de tand voelen voordat ik een upgrade ga doen:D
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Linkeballen schreef: zo 15 augustus 2021, 11:16 Het is een stuk zwaarder dan ik had gedacht. De 35mm SID Ultimate is bv maar 1500g.
Ja, maar dan vergelijk je weer een SID uit de hogere klasse met een instaptype van Fox. Wat is nu de instap-SID? De Select? Of is die er niet met 35mm stanchions?

Met een vork van 2.000gr lift je probleemloos je wieltje op/over obstakels. De geometrie van je fiets is daar veel meer van invloed: lange achtervorken en diepe zit, of juist korte achtervorken en je stuur wat hoger, dat maakt wel een aardig verschil. Maar zelfs met die langere achtervorken lukt dat nog best, alleen met wat meer input van de rijder.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Linkeballen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: do 4 maart 2021, 00:32

ThaSingleTrackMastah schreef: di 10 augustus 2021, 10:47 SID is ook een eenvoudige, met alleen RL. Wel Charger, dus met bladder. Maar er "moet" wellicht een remote bij, omdat ie anders in lock blijft staan.
In het kader van het beter begrijpen van de RS line up.. Wat is het verschil tussen de Charger RL demper (waar de nieuwe 2021 SID select mee uitgevoerd is). En de Charger 2 RL?

In de winter wil ik miss een fiets opbouwen (fully) en vraag me af wat de verschillen zijn tussen:

SID Select 35mm 120mm 2021 (blijkbaar met een oude Charger RL demper!?).
En de SID Ultimate 35mm 120mm met de nieuwe kleine lichte Raceday demper?

In de SID Select + (nergens te krijgen) zit blijkbaar wel de Charger 2 RL.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Linkeballen schreef: do 26 augustus 2021, 07:59
In de SID Select + (nergens te krijgen) zit blijkbaar wel de Charger 2 RL.
Select + zijn uitsluitend oem, dus niet gewoon te koop.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Linkeballen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 198
Lid geworden op: do 4 maart 2021, 00:32

En daar zit dus een vernieuwde (version 2 ) demper in?
Plaats reactie