Rugzak met drink reservoir

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
mfacey
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)

E10 schreef: za 29 mei 2021, 16:14 Ik heb een evoc stage 12l. Hoog draagcomfort. Blijft goed zitten en goede beluchting aan de rugzijde.
Dit icm met een 3l platypus big zip. Zoals al eerder vermeldt, geldt voor zowel waterzak als rugzak, hij hoeft niet helemaal vol.
+1 voor de Evoc. Echt een zeer mooi afgewerkte tas. Zit als gegoten en beweegt nauwelijks. Ik heb nooit een bidon en altijd deze tas. Top ding!
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

E10 schreef: za 29 mei 2021, 16:14 Ik heb een evoc stage 12l. Hoog draagcomfort. Blijft goed zitten en goede beluchting aan de rugzijde.
Dit icm met een 3l platypus big zip. Zoals al eerder vermeldt, geldt voor zowel waterzak als rugzak, hij hoeft niet helemaal vol.
+1 , met de 3 liter decathlon waterzak en camelbak drinktuitje ...., na jaren Camelbak vindt ik toch wel een heerlijke rugtas , zit goed op mn rug en verschuift niet , maar waarschijnlijk met heel veel dingen is het weer persoonlijk ...
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Koban schreef: za 29 mei 2021, 11:05 Gebruik zelf de Chase Vest van Camelbak. 1,5L. Niet te groot. Gebruik hem zelf ook veel voor korte ritten. Neem nog zelden tot nooit meer bidon mee.
https://www.camelbak.com/CB-1477.html#
Ik heb deze ook en bevalt ontzettend goed. Heb als rugzak een Ergon BE1, zit ook perfect maar kan niet op tegen het bike-vest.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

mfacey schreef: za 29 mei 2021, 17:38
E10 schreef: za 29 mei 2021, 16:14 Ik heb een evoc stage 12l. Hoog draagcomfort. Blijft goed zitten en goede beluchting aan de rugzijde.
Dit icm met een 3l platypus big zip. Zoals al eerder vermeldt, geldt voor zowel waterzak als rugzak, hij hoeft niet helemaal vol.
+1 voor de Evoc. Echt een zeer mooi afgewerkte tas. Zit als gegoten en beweegt nauwelijks. Ik heb nooit een bidon en altijd deze tas. Top ding!
Zo zie je maar weer dat het van persoon tot persoon verschilt...Mijn Evoc CC 16L (mooie tas hoor) zit minder lekker en is net ff wat minder praktisch in gebruik dan m`n Osprey Viper 13.
Mathijs_7
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 497
Lid geworden op: vr 7 juni 2019, 18:55
Mijn mountainbike: Canyon lux 7.0, ragley marley LTHT

Is idd heel persoonlijk maar zou er in ieder geval 1 kiezen met een heupgordel zoals al diverse keren aangegeven. Heb zelf enkel Osprey, raptor en oude viper voor op de MTB en een switch om te snowboarden. Zou niets anders willen :-q
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

uswe patriot 15 incl rugplaat en 3l reservoir voor zelfde geld als die camelback
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Torsten schreef: za 29 mei 2021, 10:26Gisteren moest ik aan het einde van mijn 60km MTB trip op het Utrechts heuvelrug afstappen vanwege kramp die in mijn beide benen schoot. Ik denk te weinig water gedronken.
Dat kan bijna niet kloppen en kan bijna niet aan een vochttekort liggen.
We hebben ook een watertap geplaatst. Speciaal voor jou
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Torsten
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 13:39

bert l. schreef: zo 30 mei 2021, 11:56
Torsten schreef: za 29 mei 2021, 10:26Gisteren moest ik aan het einde van mijn 60km MTB trip op het Utrechts heuvelrug afstappen vanwege kramp die in mijn beide benen schoot. Ik denk te weinig water gedronken.
Dat kan bijna niet kloppen en kan bijna niet aan een vochttekort liggen.
We hebben ook een watertap geplaatst. Speciaal voor jou
Haha, super bedankt :-q
De beentjes van Enrique Mas, que?'
Gebruikersavatar
Torsten
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 13:39

Een aantal van jullie tippen de Evoc Stage 12 Liter. Mooie rugzak. Wat ik mij afvraag, is deze niet erg groot? Zou natuurlijk het liefst zo klein mogelijk gaan zodat het niet in de weg zit.
De beentjes van Enrique Mas, que?'
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik zal het nog 1x zeggen
...
Je bent uiteraard geneigd om iets kleins te kiezen, maar ervaring leert dat grotere rugzakken beter zitten dan kleine.
...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Verder heeft Bert een punt.
Waarschijnlijk heb je te veel in je anaerobe zone gefietst, waardoor verzuring optrad.

Magnesium schijnt te helpen tegen kramp, hoewel de wetenschappelijke bewijzen daarvoor maar niet willen komen.
De meeste onderzoeken beperken zich ook tot "gewone" mensen en de ADH.
Weinig onderzoek naar zwetende amateur sporters die over de rooie gaan. :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Torsten
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: wo 31 juli 2019, 13:39

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 30 mei 2021, 13:49 Verder heeft Bert een punt.
Waarschijnlijk heb je te veel in je anaerobe zone gefietst, waardoor verzuring optrad.

Magnesium schijnt te helpen tegen kramp, hoewel de wetenschappelijke bewijzen daarvoor maar niet willen komen.
De meeste onderzoeken beperken zich ook tot "gewone" mensen en de ADH.
Weinig onderzoek naar zwetende amateur sporters die over de rooie gaan. :wink:
Na Rhenen, 2x Kwintelooijen en Amerongen gereden te hebben toch ook nog Leersum erbij gepakt. Daar ging het na 10km mis. Dus ik zat al redelijk op m'n limiet. Dus ik reed al een tijdje aardig in het rood. Dacht dus dat het met drinken te maken had, maar misschien toch net effe teveel gedaan. Blijft de discussie over een goede rugzak voor mij overeind, aangezien ik maar één bidon kwijt kan.
De beentjes van Enrique Mas, que?'
E10
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 244
Lid geworden op: do 14 november 2013, 23:14
Mijn mountainbike: Bergamont Trailster EX 7.0

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 30 mei 2021, 13:35 Ik zal het nog 1x zeggen
...
Je bent uiteraard geneigd om iets kleins te kiezen, maar ervaring leert dat grotere rugzakken beter zitten dan kleine.
...
Het zit hem in de kracht van de herhaling toch.......
Dus........

Grootte valt reuze mee, vindt ik. Ruim genoeg voor 3 liter reservoir. Trui of jasje. En toolsetje met pomp, reserve biba voor noodgeval en busje spuitpleister. De Stage heeft diverse compartimenten. Dat maakt dat hij mooi in vorm blijft, alles zijn plekje heeft.

Wat ik ervaren heb is het belangrijker dat je een platte waterzak kiest. Heb ook de 3 liter hydrapack van Evoc zelf gehad. Totdat onze kat het nodig vond deze te bespringen aan de waslijn waar hij hing te drogen. Kunnen ze dus niet tegen......deze was als hij gevuld was te rond. En dat gaat ten koste van het draagcomfort van je rugzak.
Dus weer terug naar mijn oude merk. Nu geweon 3L mee in de zomer en geen ballon op de rug..

En altijd de overtollige lucht eruit. Anders heb je klotsgeluiden in je nek.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Als je Rhenen en Amerongen gefietst hebt, dan ben je drie tappunten van ons tegengekomen.
De prijs is het bewijs: als je te weinig gedronken hebt, kun je niet meer plassen na afloop. En wat er wel uitkomt is bruin. “Hoe bruinerder hoe weiniger je gedronken heb”

Even ter vergelijk. (Het is geen wedstrijd). Ik heb gisteren 220km gefietst op 5 bidons, drie koppen koffie en een blikje cola. Na afloop direct één bidon leeggedronken. Als je plasje dan lichtgeel is, dan is het goed. Althans wat mij betreft.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Blijft de discussie over een goede rugzak voor mij overeind, aangezien ik maar één bidon kwijt kan.
Een rugzak is altijd een goed plan
(of een heuptasje, als dat jouw ding is).
1 bidon is weinig en met een rugzak (of heuptas) kan je meteen je zadeltasje thuislaten, een regenjasje meenemen, en en en.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie