Fietsendrager voor 4 MTB's

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Tommie82
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: do 6 juni 2019, 12:08

Hallo,

Even een vraag met betrekking tot een drager voor 4 mtb's. Op dit moment heb ik een Thule euroway 923 voor drie fietsen, deze is niet uit te breiden naar 4. We hebben daarnaast een camper met een drager voor 3 fietsen, echter zijn we met ons vieren. De camper heeft ook een trekhaak, dus het leek mij het handigst om een drager voor op de trekhaak te kopen waarmee ik ook 4 fietsen zou kunnen vervoeren.

De ervaring met de huidige fietsendrager is dat het best een uitdaging is om ze te vervoeren zonder dat sturen en zadels elkaar in de weg zitten en de voorvorken en achtervorken elkaar niet beschadigen.

Thule heeft twee opties, waarvan de thule Velospace XT3 mij het meest geschikt lijkt. Daarnaast las ik op het forum iets over de Atera Strada Evo 3. De Hapro Atlas Active lijkt mij iets minder robuust, heeft iemand hier ervaring mee?

We hebben 4 hardtails die gezamelijk onder de 50 kg wegen.

Wat zouden jullie adviseren?

Alvast bedankt!

Groeten Tom
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Drager achterop inzetten en 1 fiets in de camper geen optie? Lijkt me zo zonde om een drager voor 4 fietsen te moeten aanschaffen terwijl de camper al een drager voor 3 heeft.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, dacht ik ook, fiets(en) in de camper.

Al jaren geen fietsendrager voor 4 gezien (zal iets met EU regelgeving zijn?)
Vroegah waren ze te koop bij Decathlon.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Velospace XT3 inderdaad, kleinste en lichtste fiets op de adapter.

Ik heb zelf de XT2, ruime en degelijke dragers.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ik heb een Italiaanse drager voor vier fietsen gehad toen ons nageslacht nog meeging op vakantie:
https://www.peruzzosrl.com/it-gb/portabici-auto/

Daar was ik erg tevreden over, maar vier fietsen op een drager zetten zonder dat ze tegen elkaar schuren tijdens de reis is wel een secuur werkje,
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Charlie Skeen
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: za 13 juli 2013, 20:49
Mijn mountainbike: Mi-Tech Tyke ROEX 29, Radon Skeen Trail CF 10.0

Je schrijft dat er ook al een fietsendrager op de camper zit. Hoe zit die gemonteerd? Meestal zie ik ze vrij hoog tegen de achterkant van de camper zitten. Kun je die niet combineren met een extra fietsendrager op de trekhaak van de camper, zodat je dan twee fietsendragers boven elkaar hebt?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple and wrong.
Tommie82
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: do 6 juni 2019, 12:08

Eigenlijk is het ook zonde om er een drager voor aan te schaffen. Het is een vrij kleine camper zonder garage. Tot nu toe hebben we de kleinste mtb in de camper gezet, maar dan wordt het te krap omdat deze in het gangpad staat. Deze willen we er dus liever achterop hebben.

De fietsendrager die gemonteerd is staat redelijk hoog, maar wel te laag om er een drager onder te plaatsen. Ik ga nog wel even proberen of het zou kunnen met alleen de kleinste mtb eronder, misschien dat dat net kan.

Verder lees ik in 1 reactie dat de thule een geschikte is, mocht het hierop uitkomen. De Italiaanse ga ik nog even checken.

Bedankt zover voor de reacties.
Plaats reactie