Nieuw setje remmen en testen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Mr X-wing
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: do 11 november 2004, 22:32
Mijn mountainbike: Stumpjumper Marathon 29

Huidige remset MT8 next gaat er uit. Lijkt of er bij achterrem telkens na ontluchten toch weer lucht binnenkomt via de remhendel met als gevolg nul remdruk. Als ze goed werken is het een topsetje, maar laatste jaren teveel gezeur mee gehad.

Heb oog laten vallen op de hope tech 3 E4/X2. Nu is de X2 niet of nauwelijks te leveren, maar neem aan dat de E4 prima volstaat als achterrem. Ik lees verschillende verhalen over het aangrijpen en doseerbaarheid van de Hopes. Zou ze graag eens "voelen". Wellicht iemand in de buurt van Bergen op Zoom / Goes met dit setje waar ik het gevoel van Hope eens op kan doen? Of iemand betere alternatieven?

Met vriendelijke groet,
Dennis
Specialized Stumpjumper Marathon 2015
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je kan ook Shigura proberen.
Google maar eens.
Maar het gevoel van Hope krijg je alleen met Hope. Hoewel de verschillende hendels wel een verschillend gevoel geven.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Mr X-wing
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: do 11 november 2004, 22:32
Mijn mountainbike: Stumpjumper Marathon 29

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 9 juni 2021, 14:26 Je kan ook Shigura proberen.
Google maar eens.
Maar het gevoel van Hope krijg je alleen met Hope. Hoewel de verschillende hendels wel een verschillend gevoel geven.
Dat lijkt de goedkoopste optie om eens te proberen. Maakt het dan nog uit of je SLX of XT remgreep pakt?
Specialized Stumpjumper Marathon 2015
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nee ook Deore kan.
XT heeft 2 stelschroefjes waarvan je er 1 gebruikt.
SLX heeft 1 stelschroefje, precies die ene die je gebruikt.
Deore heeft op die plek een inbus, dus wel verstelbaar, maar niet met de hand.
De Deore grepen heb je ook als naamloze 400 en 500 serie.

Ik weet niet of de Magura wartel in de Shimano greep past, of dat je een Shimano wartel (met magura insert en olijf) nodig hebt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Mr X-wing schreef: wo 9 juni 2021, 10:56 Huidige remset MT8 next gaat er uit. Lijkt of er bij achterrem telkens na ontluchten toch weer lucht binnenkomt via de remhendel met als gevolg nul remdruk. Als ze goed werken is het een topsetje, maar laatste jaren teveel gezeur mee gehad.

Heb oog laten vallen op de hope tech 3 E4/X2. Nu is de X2 niet of nauwelijks te leveren, maar neem aan dat de E4 prima volstaat als achterrem. Ik lees verschillende verhalen over het aangrijpen en doseerbaarheid van de Hopes. Zou ze graag eens "voelen". Wellicht iemand in de buurt van Bergen op Zoom / Goes met dit setje waar ik het gevoel van Hope eens op kan doen? Of iemand betere alternatieven?

Met vriendelijke groet,
Dennis
Herken wel wat je schrijft. Zelf net nieuwe set MT7 raceline. Eerst ontluchten gedaan met spuit op de remhendel etc... kreeg het maar niet lekker. Naar paar keer remhendel in knijpen leek er wel weer lucht in te zitten. Nu een bleedkit (van Ali....) waar verloopje in zit voor een Shimano tonnetje. Het ontluchten met behulp van tonnetje gaat stuk makkelijker en sneller. En geen last meer van sponsige remmen en lucht.

Afbeelding
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Ik ben zo blij dat ik van die MT7's af ben. Heeft me teveel tijd gekost. Volgens het Magura-service center was alles in orde....

Nu Hope E4's en die passen me perfect. Nog meer remkracht dan, mijn, MT7's ook. Zou niet moeten, is wel zo.

Bestel wel meteen een ontluchtsetje erbij. :)
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Heb met verschillende Hope sets gereden en ook met de MT7.
Hope's zijn betrouwbaar en remmen goed, maar de modulatie van een MT7 is toch echt wel beter. Wil je meer remkracht op een MT7 (meer het aan/uit gevoel) dan kun je nog uitwijken naar andere remblokken (ook van Magura) die geven gelijk een wereld van verschil, maar voor street trial (en daarbij moet je het wiel echt vollledig kunnen blokkeren) voldoen de MT7 met standaard blokken prima en geven genoeg modulatie om ook dingen als stoppies of manuals goed te kunnen beheersen.

Wel één heel groot nadeel van de MT7 (had ik overigens ook met de MT trail sport) is dat de ontluchtingsschroef op de klauw niet heel goed afsluit. Uiteindelijk een koperen revet tussen gedaan en daarmee is het probleem definitief opgelost.
Mr X-wing
All rounder
All rounder
Berichten: 63
Lid geworden op: do 11 november 2004, 22:32
Mijn mountainbike: Stumpjumper Marathon 29

Thx allemaal voor de reacties. Afgelopen weekend een nieuw setje E4/X2 met Tech 3 hendels gemonteerd inclusief nieuwe floating schijven. Rib uit mijn lijf, maar wat een verademing. Voelt stevig aan, goed te doseren en bovenal was het ontluchten met de bleeding kit een makkie.

Hier gaan we de komende jaren veel plezier aan beleven. Bye Bye Magura.
Specialized Stumpjumper Marathon 2015
Plaats reactie