andere crank twijfel over lagers

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
the_ur
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 8 maart 2018, 10:22

Kenners,

Ik heb een Trek procaliber 9.8sl. Ik wil de standaard crank (Stylo Carbon Eagle) vervangen voor een Sram X01 crank voor pf of bb30.
- Bij de specs van het frame staat PF92.
- Bij de specs van de nieuwe crank zie ik alleen BB30, PF30-68-73 mm

Weten jullie zo welk lager ik kan bestellen (of ie meer info nodig)? Ben al eens eerder de fout in gegaan en dat wil ik voorkomen 8) . Ook al even contact gehad met Futurum maar die gaven een 'net-niet' antwoord.

Dank alvast!
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2477
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Beetje google'n kom je heel ver ;

https://www.parktool.com/blog/repair-he ... erminology
Uitleg over de " bottum brackets "
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

the_ur schreef: vr 18 juni 2021, 10:44 Kenners,

Ik heb een Trek procaliber 9.8sl. Ik wil de standaard crank (Stylo Carbon Eagle) vervangen voor een Sram X01 crank voor pf of bb30.
- Bij de specs van het frame staat PF92.
- Bij de specs van de nieuwe crank zie ik alleen BB30, PF30-68-73 mm

Weten jullie zo welk lager ik kan bestellen (of ie meer info nodig)? Ben al eens eerder de fout in gegaan en dat wil ik voorkomen 8) . Ook al even contact gehad met Futurum maar die gaven een 'net-niet' antwoord.

Dank alvast!
Waarom wil je dat? Stylo en Sram zijn hetzelfde en verschil in gewicht en specs zal minimaal zijn.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
the_ur
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: do 8 maart 2018, 10:22

[/quote]

Waarom wil je dat? Stylo en Sram zijn hetzelfde en verschil in gewicht en specs zal minimaal zijn.
[/quote]

Stylo geeft al heel lang problemen. Blijft loslopen zelfs na vervangen schroefdraad.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Heb zelf een stylo (carbon) gehad, bij mij nog nooit los gelopen.
Draai je 'm wel hard genoeg aan? 54nm is best veel. Ik schrok de eerste keer met aandraaien zo erg dat ik 2x mijn momentsleutel gecontroleerd heb of ik wel het juiste aanhaalmoment ingesteld had.😅
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Plaats reactie