Advies gevraagd setje 2.4" trail banden

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Ook Peter schreef: za 19 juni 2021, 18:59 Veel meer dan een Forekaster of Ardent aan profiel heb je toch niet nodig?
:~
Ride a bike!
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

paulus1981 schreef: za 19 juni 2021, 17:21 Wat voor type zijn die DHF&DHR 2.8" set/ (exo, exo plus, dd of?), want als dat een exo set is, en voldoende is gebleken, snap ik de adviezen voor zwaardere casing's dan dat niet..
EXO+
Ook Peter schreef: za 19 juni 2021, 18:59 Als je je zorgen maakt over stenen en beschadiging van de buitenband dan kom je bij de DH casing uit. Anders zou een EXO+ nog te overwegen zijn. Veel meer dan een Forekaster of Ardent aan profiel heb je toch niet nodig?
Achteraan hoef ik geen heel zwaar profiel, vooraan wel iets dat niet al te snel uitbreekt
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Zonder duidelijk beeld wat je er nu echt mee wilt doen, gaat dit nooit convergeren... "Het buitenland" is een nogal breed begrip en "Noorwegen" gaat daar waarschijnlijk ook niet veel aan veranderen.
Rsw85 schreef: za 19 juni 2021, 16:53Schwalbe komt met de Wicked Will, lijkt mij interessant voor TS
Misschien als de aan te kopen achterband versleten is, beschikbaarheid wordt opgegeven als voorjaar / eerste kwartaal van 2022.
Ook Peter schreef: za 19 juni 2021, 18:59Veel meer dan een Forekaster of Ardent aan profiel heb je toch niet nodig?
Da's nogal afhankelijk van wat je ermee wilt doen. Persoonlijk zou ik die al geen eens in overweging nemen voor Belgie...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

cheeta schreef: za 19 juni 2021, 20:37 Zonder duidelijk beeld wat je er nu echt mee wilt doen, gaat dit nooit convergeren... "Het buitenland" is een nogal breed begrip en "Noorwegen" gaat daar waarschijnlijk ook niet veel aan veranderen.
Tsja, punt is dat ik niet zo goed weet wat me daar te wachten staat. Ik heb iig voor enkele dagen een shuttle service gereserveerd in Nesbyen, dus dan ligt de nadruk op omlaag, maar ik zal daar ook best een ochtendje zelf mijn hm's willen gaan maken. Daarbij voert onze reis ook richting bijvoorbeeld Dovrefjell, en daar schijnt het rijden niet zo heel spannend te zijn, maar wel heel fraai. Vinnik ook leuk. Kortom, ik zoek een mooi compromis tussen grip, stevigheid en rolweerstand. Ondergrond zal bos en rots zijn
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Pollekes
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 08:42
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer en Canyon Stitched (Beide van m'n dochter)

Mijn dochter is super enthousiast over haar setje Michelin Wild Enduro.
Veel grip, rolt best goed en slijt niet heel hard.
Ze heeft voor haar vakantie in Morzine alvast een extra set besteld.
Training is like fighting with a gorilla.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Nou zijn we in Nederland best wel gewend aan babynopjes, en ik vermoedt dat dat je beeldvorming nogal vertroebeld.
Je referentiekader met Noppen was ook meteen 2.8, tja ik snap dat je dat niet wil, maar dat is echt voor een groot deel de 2.8.
ff ter vergelijk, een Rekon in 2.8 voelt qua rolweerstand ongeveer gelijk aan een DHR2.4. (daar kwam ik achter toen ik mijn Roscoe met Rekon 2.8 eens als Mullet probeerde).

Zo,n DHR2.4 of DHF2.5 vind ik buiten NL ook niet zulke extreme banden, een Shorthy of Assegai bijv heeft meer grip en je raad het al behoorlijk meer rolweerstand, die zou ik nou niet nemen als allrounder.

Trouwens een mooi maar schaars compromis als je ze ergens kan vinden (ik kon dat niet) WTB Vigilante2.3 , NIET de 2.5 want dat is echt een andere band, maar de Vigilante 2.3 is op een 30mm velg 2.4 breed, rolt ongeveer als de oude Nobby nic met meer grip, die heb je in een stevige en een lichte casing. de lichte is redelijk gelijk aan een Maxxis DHR Exo, de stevige aan DD. Dan hebben ze ook nog fast roling voor achter en high grip voor voor.
Enige nadeel: niet te vinden.
Heb je wel een voorband dan is een Trailboss in 2.4 in tough casing fast rolling ook een goed alternatief (Vigilante/trailboss rijd miss Jurf met dr Ebike).

Vorige zomer heb ik in de Alpen bikepark gereden met een setje Vitrtoria: Aggaro achter en Martello voor. De normale casing bleef daar ook heel op de rode routes.
Ze zien er uit als belachelijk veel nop, maar rollen verassend goed, beter nog als de DHF/Aggressor combo.
Enige nadeel vond ik dat ze niet al te best met blub overweg konden en wij hadden daar vrijwel constant regen...
Bij Holland Bikeshop hebben ze normaliter die goed op voorraad.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Jurf schreef: za 19 juni 2021, 21:46 (...)
Enige nadeel: niet te vinden.
(...)
Dat blijkt nogal een dingetje ja... :-?
Van alle hier gesuggereerde banden (dank allen daarvoor!) lijkt alleen Magic Mary / Nobby Nic redelijk verkrijgbaar. Op zich wel een optie. Ik heb met 2x NN in de Dolomieten prima ervaringen, maar dat was nog op de hardtail XC bike.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
fedaia
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 14 augustus 2013, 15:14

38x10 schreef: za 19 juni 2021, 21:05Tsja, punt is dat ik niet zo goed weet wat me daar te wachten staat. Ik heb iig voor enkele dagen een shuttle service gereserveerd in Nesbyen, dus dan ligt de nadruk op omlaag, maar ik zal daar ook best een ochtendje zelf mijn hm's willen gaan maken.
Heb je al op Youtube gekeken? Staan veel filmpjes van Nesbyen. Geeft wel aardige indicatie van de ondergrond.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Makkelijk schreef: vr 18 juni 2021, 21:26 Jammer dat Rekon er niet is met EXO+.

Ik ben sinds kort behoorlijk tevreden met Nobby Nic SuperTrail Speedgrip achter en Hans Dampf SuperTrail Soft voor. Misschien was een Magic Mary SuperTrail Soft nog wel iets beter geweest binnen het Schwalbe gamma. Agressor is ook een fijne band met DHF voor. Rolt wel iets zwaarder.
Vandaar dat ik bij Veetire bem gaan shoppen voor de RailEscape DCC synthesis 29x2.4 als achterband voor terrein buiten de aangelegde NL routes. (En voorop de Flow Snap 2.35)
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Als je in Scandinavië buiten wandel-/fietspaden wil rijden dan zou ik voor een stevige band gaan. Meer dan de EXO+ in ieder geval. Voor wat profiel betreft heb je niet veel nodig, meeste is steen en daarop vind ik zacht compound fijner. Maar dat is zwaarder trappen :-?
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Nou, de kogel is door de kerk. Maxxis banden vinden in de juiste breedte, met de juiste bescherming en het gewenste loopvlak en op voorraad is niet te doen met de ongeveer 100.000 mogelijke combi's (waarbij de juiste combi er steeds net niet tussen zit) Ik ben uiteindelijk voor de tip van Makkelijk gegaan. Magic Mary vooraan, Nobby Nic aan de achterkant, beiden in de supertrail versie, maar dan allebei in soft compound. Volgens mij een prima compromis waarmee ik in veel omstandigheden uit de voeten zou moeten kunnen. Neem aan dat het hiermee wel goed gaat komen. :bier:
Dank allen voor de adviezen!
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Plaats reactie