Duke Lucky Jack vs Duke Crazy Jack

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

"Wedstrijd"situaties zijn natuurlijk wel anders dan met een paar vrienden een ritje maken.

Maar het is imo een eenvoudig dilemma: wat vind je het belangrijkste, 150 gram minder velgen of wat meer reserves. Je gaat hier geen garanties krijgen dat die lichte set niet kapot gaat. En ook niet dat de "zware" set niet kapot gaat overigens.
Blijft over zelf inschatten en bepalen hoeveel risico je wilt nemen.

Wat ik al zei, aangezien de "zware" optie nog steeds een mooi licht wielsetje oplevert zou ik zonder verder na te denken voor die set gaan. Maar ik ben ts niet, als die 150 gram belangrijker vindt wordt het de lichtste set.
Iedereen heeft andere criteria en alleen al het feit dat hij hier de vraag stelt geeft aan dat gewicht voor hem belangrijker is dan voor mij (tot op zekere hoogte, ik wil ook geen wielen van 2,5kg. Maar rond de 1.500 gram is imo gewoon licht...).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4286
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Ik heb zelf een setje van 1220 gram voor XC gebruik met 82kg.
Echt heel stijf en sterk, maar ik rijd ook niet veel meer met de MTB, dus lange duurtest heb ik niet.

2000km en nog geen enkel probleem, maar dat zou ook wel ernstig zijn :-)

Ik denk niet dat een zwaardere carbon velg met jouw gewicht langer heel blijft. Hooguit iets stijver, maar deze set is al stijver dan mijn ryde 25mm alu setje, dus hoe stijf moet het........

Zolang de velg de grond/wortel/steen niet raakt blijft het wel heel.
Maar als je wat extra zekerheid wil neem gewoon de wat zwaardere.
Plaats reactie