niet meer nodig , al besteld

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

Net geconstateerd dat de slag in mijn achterwiel veroorzaakt wordt door een scheur in de velg , de spaaknippel is er compleet uitgescheurd en heeft een gat achtergelaten dat ongeveer de dubbele grootte van de nippel heeft :roll:

Ik ben van plan om het wiel opnieuw te laten inspaken met een andere velg maar heb geen idee wat een betrouwbare , niet al te dure ( onder de 100 euro) velg is. iemand een goede suggestie? Ik weeg ongeveer 93 kg.

De kapotte velg is een 5 jaar oude 29" Ryde Trace 29 mm , (binnenbreedte velg ongeveer 25 mm) iets met ongeveer dezelfde breedte en gewicht ( rond de 450gram) zou prettig zijn.
Laatst gewijzigd door theemutz op zo 4 juli 2021, 15:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 723
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

https://www.rad15.bike/velgen/ozone-30
Ene LarsTB heeft hier wel ervaring mee :winkie:
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

Bedankt voor je reactie. Ik heb de specs van de huidige velg eens opgezocht en het blijkt dat die 29 mm betrekking heeft op de buitenbreedte, de binnenmaat is iets van bijna 25 mm. Dan komt de Ozone 24 eerder in aanmerking, maar die is geschikt voor een rijdersgewicht van max 90 kg en kost over de 100 euro.

edit: Heb al wat besteld, geen advies meer nodig
Plaats reactie