Als je toch op afstand gaat werken dan kun je ook nog bikewheels in Goor overwegen. Kleine eenmanszaak met betere prijzen dan wheeltec en handgespaakt (voor mijn config tenminste) en recent terug geweest met een lager die niet helemaal lekker was. Die is gratis vervangen terwijl ik wachtte.
Top tent wat mij betreft!
Recente ervaringen Wheeltec
-
- Pro Biker
- Berichten: 1406
- Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
- Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter
BikeWheels maakt inderdaad mooie wielen, hij heeft het wel razend druk!
Verder goede ervaringen met wielen die Jelle van Justpedal heeft gebouwd.
Verder goede ervaringen met wielen die Jelle van Justpedal heeft gebouwd.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92
"NO"
vrijwilliger Mountainbike Museum
"NO"
vrijwilliger Mountainbike Museum
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5247
- Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
- Mijn mountainbike: wil naar buiten
Vroeger spaakte Ernie altijd mijn wielen. Altijd top en eerlijk advies. Hij had liever iets minder omzet en goede wielen ipv voor de extra omzet gaan met het risico dat het niet goed zou gaan.
Bij hem een jaar of 6 geleden de cursus/opleiding gevolgd, en vanaf toen zelf mijn wielen gebouwd. Af en toe vraag ik hem nog voor advies, en altijd behulpzaam. Inderdaad doet hij het rustiger aan en bouwt hij nog af en toe wielen als je zelf de materialen aanlevert.
Eén keer een set laten bouwen bij Wheeltec, omdat zij de enigen waren die de door mij gewenste velgen hadden liggen. Op zich ook goed gebouwd. Naafconfiguratie bleek niet wat ik besteld had, daar kwam ik gelukkig zelf achter voordat ik in de auto stapte (1,5 uur rijden). Was snel opgelost door het wisselen van doppen, dus dat ging gelukkig goed.
Ik vond communicatie e.d. prettig.
Als ik punten moest geven: Wheeltec een 9 en Ernie een 11 .
Beschikbaarheid van onderdelen is nu wel een dingetje. Dat zou ook nog mee kunnen wegen in je beslissing, maar dat zou voor mij niet doorslaggevend zijn. Met name naven is een issue.
Had een DT 350 naaf in bestelling staan voor een wielset van een forumlid, en levering ging van begin augustus naar september en vervolgens februari 2022 .
Ciao,
Jan
Bij hem een jaar of 6 geleden de cursus/opleiding gevolgd, en vanaf toen zelf mijn wielen gebouwd. Af en toe vraag ik hem nog voor advies, en altijd behulpzaam. Inderdaad doet hij het rustiger aan en bouwt hij nog af en toe wielen als je zelf de materialen aanlevert.
Eén keer een set laten bouwen bij Wheeltec, omdat zij de enigen waren die de door mij gewenste velgen hadden liggen. Op zich ook goed gebouwd. Naafconfiguratie bleek niet wat ik besteld had, daar kwam ik gelukkig zelf achter voordat ik in de auto stapte (1,5 uur rijden). Was snel opgelost door het wisselen van doppen, dus dat ging gelukkig goed.
Ik vond communicatie e.d. prettig.
Als ik punten moest geven: Wheeltec een 9 en Ernie een 11 .
Beschikbaarheid van onderdelen is nu wel een dingetje. Dat zou ook nog mee kunnen wegen in je beslissing, maar dat zou voor mij niet doorslaggevend zijn. Met name naven is een issue.
Had een DT 350 naaf in bestelling staan voor een wielset van een forumlid, en levering ging van begin augustus naar september en vervolgens februari 2022 .
Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
-
- Extreme Biker
- Berichten: 546
- Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Scott Spark RC900
Gisteren mijn nieuwe wielen opgehaald, lucky jack 30/28 mm met dt naven en platte spaken. Voortreffelijk wielsetje en goed geholpen, veel uitleg en kennis van producten. Zeker niet goedkoop en ze hebben ook wel wat lange wachttijd, maar dat is het waard, geen twijfel..! Inmiddels gereden en mijn fiets is enorm vooruit gegaan, strakker, sneller en 1kg lichter…
Crashmax
1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29978
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
1 kg winnen op je wielen is wel heel knap
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 546
- Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Scott Spark RC900
Het is afgerond, maar ze komen ergens op 1325 gr, ik had syncros silverton 2.5 in mijn scott en die wegen ergens rond 2200. Maar ik ben niet zo gefocused op gewicht, ik wilde graag naar een brede velg voor comfort en daarnaast vind ik carbon voelbaar strakker en directer sturen. En ik vind het ook mooier staan in de fiets, dat mag best een rol spelen..
Crashmax
1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
- Koban
- Pro Biker
- Berichten: 1128
- Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
- Mijn mountainbike: twee wielers
- Contacteer:
Op website van wheel-tec staat ook het +/- gewicht van een set. Gewicht wat men vermeld is met DT350 naven. Kies je bijvoorbeeld voor 240 EXP dan geven ze aan dat er nog 72gram af gaat.
Zelf setje laten spaken van zo’n 1250gr. Voor 1350,- FliteX-SLS met 240 EXP SP naven.
Zelf setje laten spaken van zo’n 1250gr. Voor 1350,- FliteX-SLS met 240 EXP SP naven.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
-
- Extreme Biker
- Berichten: 546
- Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Scott Spark RC900
Je kunt het idd op de site van wheeltec allemaal op dat pdf document zien staan. Het zijn gewoon de standaard 350, dus kan allemaal nog wat lichter. Als je het zelf na gaat meten dan zal het vast altijd wel een beetje afwijken, maar ga er toch gemakshalve vanuit dat zij dit vrij accuraat vermelden. Maar blindstaren op gewicht zou niet moeten, gebruik, breedte, gewicht berijder, risico’s.. je moet alles meewegen, maar daar helpen ze je daar goed mee. Ik kom niet in de buurt van het max gewicht dat ze aangeven, dus voelt veilig.
Crashmax
1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5247
- Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
- Mijn mountainbike: wil naar buiten
Wielen en gewichten is altijd een dingetje.
Vaak is men enorm opportunistisch. Een set
DT350 naven weegt 375g (SP/CL)
64 Sapim D-lights wegen 360g
64 alu nippels wegen 22g
Als je dan een set wilt bouwen van 1325g houd je 568g over voor 2 velgen 284g per velg. Die heb ik nog niet kunnen vinden in 25-27mm interne versie.
Ik heb zelf een set gebouwd met DT180 naven, CX-ray spaken en 22mm interne velgen van 270g en kom dan op iets meer dan 1200g.
Ciao,
Jan
Vaak is men enorm opportunistisch. Een set
DT350 naven weegt 375g (SP/CL)
64 Sapim D-lights wegen 360g
64 alu nippels wegen 22g
Als je dan een set wilt bouwen van 1325g houd je 568g over voor 2 velgen 284g per velg. Die heb ik nog niet kunnen vinden in 25-27mm interne versie.
Ik heb zelf een set gebouwd met DT180 naven, CX-ray spaken en 22mm interne velgen van 270g en kom dan op iets meer dan 1200g.
Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
-
- Extreme Biker
- Berichten: 546
- Lid geworden op: zo 29 juli 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Scott Spark RC900
Volgens Wheeltec zijn de Duke Carbon velgen tussen de 270 en 330 gram afhankelijk van breedte, startend bij 24 en eindigend bij 30. Dus vooralsnog klopt hun en jouw berekening bijna volledig. Zij rekenen met 56 spaken, wellicht zitten daar de laatste grammetjes..Jan the Man schreef: ↑do 22 juli 2021, 10:01 Wielen en gewichten is altijd een dingetje.
Vaak is men enorm opportunistisch. Een set
DT350 naven weegt 375g (SP/CL)
64 Sapim D-lights wegen 360g
64 alu nippels wegen 22g
Als je dan een set wilt bouwen van 1325g houd je 568g over voor 2 velgen 284g per velg. Die heb ik nog niet kunnen vinden in 25-27mm interne versie.
Ik heb zelf een set gebouwd met DT180 naven, CX-ray spaken en 22mm interne velgen van 270g en kom dan op iets meer dan 1200g.
Ciao,
Jan
Maar nogmaals, ik heb ze niet nagewogen en ik hecht vooral heel veel waarde aan de stijfheid van de wielen. alles onder de 1500 is denk ik al mega licht...
Crashmax
1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
1995: Univega AL703
2002: Klein Attitude Race Disc
2011: Cannondale Scalpel Alu
2019: Cannondale Scalpel Carbon Custom
2021: Scott Spark RC AXS & Duke wielen, love it..
Vorige maand een set aangeschaft en zeer tevreden ermee. Garantie is zoals de website vermeld, ik heb dit gelukkig nog niet hoeven te controleren .
Set rijd lekker en ziet er erg strak uit. Voor mij een aanrader.
Set rijd lekker en ziet er erg strak uit. Voor mij een aanrader.
Canyon Lux CF SLX 9.0 Pro Race
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5597
- Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
- Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14
Ik rijd al een aantal jaar met 3 sets van Wheeltec, nog geen gezeur mee gehad.
Aardige lui, goede en vooral heldere communicatie en veel opties voor wat betreft kleuren en stickers.
Aardige lui, goede en vooral heldere communicatie en veel opties voor wat betreft kleuren en stickers.
Hoe zit het daar met after service?mfacey schreef: ↑wo 21 juli 2021, 09:37 Als je toch op afstand gaat werken dan kun je ook nog bikewheels in Goor overwegen. Kleine eenmanszaak met betere prijzen dan wheeltec en handgespaakt (voor mijn config tenminste) en recent terug geweest met een lager die niet helemaal lekker was. Die is gratis vervangen terwijl ik wachtte.
Top tent wat mij betreft!
Ik zie bij Wheel-tec bijvoorbeeld levenslang cash replacement, -30% op DUKE en -50% op zijn huismerk carbon wielen.
Bij handgespaakt is dat ook -30%, maar dan maar 2 jaar ipv levenslang.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 317
- Lid geworden op: za 6 februari 2016, 21:47
- Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Pro 29 (2019), Cube LTD Pro 29er (2016)
Brian van bikewheels zegt dat hij bij normaal gebruik nog nooit een spaakbreuk oid heeft gehad. Ik had een niet zo lekker lopende lager in mijn i9 naaf en die werd gratis vervangen ondanks dat dat een slijtage onderdeel is. Denk dat er veel met garanties geslingerd wordt omdat de concurrentie inmiddels groot is.
Voor mij wegen de vakkundigheid waarmee je geadviseerd wordt en ook het wiel wordt opgebouwd zwaarder dan de ogenschijnlijk betere garantie. Bij Bikewheels weet je 100% zeker dat Brian je wiel zelf bouwt. Weet je bij Wheeltec ook wie de boel in elkaar schroeft?
Overigens denk ik je bij bikewheels, wheeltec en handgespaakt in alle gevallen prima wielsets krijgt. Gewoon kiezen waar je het beste gevoel bij hebt.
Voor mij wegen de vakkundigheid waarmee je geadviseerd wordt en ook het wiel wordt opgebouwd zwaarder dan de ogenschijnlijk betere garantie. Bij Bikewheels weet je 100% zeker dat Brian je wiel zelf bouwt. Weet je bij Wheeltec ook wie de boel in elkaar schroeft?
Overigens denk ik je bij bikewheels, wheeltec en handgespaakt in alle gevallen prima wielsets krijgt. Gewoon kiezen waar je het beste gevoel bij hebt.