Welke band voor 27,5 mtb

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gesloten
joost.groot10
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 11 januari 2017, 21:48
Mijn mountainbike: Maronne Agile 650b

Welke band bevelen jullie aan voor een MTB met 27,5 inch wielen. Rij nu al jaren met voor Schwalbe Nobby Nic en achter Schwalbe Racing Ralp. Ik rij voornamelijk in omgeving met bos en zanderige ondergronden. Ik zie veel Maxxis en Vittoria banden om me heen. Maar heb daar totaal geen ervaring mee.
Ben benieuwd naar jullie reacties

Met sportieve groet
Joost
ofv
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: wo 4 september 2019, 09:26

Ik heb sinds november 27,5 racing Ralph achter en racing Ray voor. Bevalt mij goed. Kwam van Maxxis af.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Wat is de reden waarom je andere banden wilt?
Maxxis Forekaster (voor) en Maxxis Rekon (achter) bevalt me bar goed als combi voor UH achtige rondjes in winter en zomer.
Wat mij betreft een fijn setje met een goeie verhouding grip-rolweerstand.
Als je de Rekon te grof vindt dan kan de Rekon race of Ardent heel goed.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
joost.groot10
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 11 januari 2017, 21:48
Mijn mountainbike: Maronne Agile 650b

Jan Willem schreef: vr 23 juli 2021, 08:25 Wat is de reden waarom je andere banden wilt?
Maxxis Forekaster (voor) en Maxxis Rekon (achter) bevalt me bar goed als combi voor UH achtige rondjes in winter en zomer.
Wat mij betreft een fijn setje met een goeie verhouding grip-rolweerstand.
Als je de Rekon te grof vindt dan kan de Rekon race of Ardent heel goed.
Ik heb me nog nooit egt verdiept in banden. maar zie op dit moment een hoop fietsen rond rijden op andere merk banden zoals ik hier boven beschrijf. dus was benieuwd naar ervaring van mensen. misschien eens een overstap waard. Aangezien mijn banden aan vervanging toe zijn.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3164
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Er staat in dit gedeelte van het forum een topic (met punaise) over ervaringen met banden. Wellicht kun je die eens doorlezen. Dan heb je genoeg gebruikersinformatie over allerlei banden.

Ik denk dat de optie die Jan Willem je voorstelt een goede keuze is als je een andere merk wilt proberen.
Veel hangt ook af van je rijstijl natuurlijk, maar je merkt pas echt verschil tussen banden als je een top-rijder bent. (vergelijk het maar met een F1 coureur die precies het verschil merkt tussen harde, medium en zachte compound banden op zijn racewagen en een gewone sterveling die ene nieuwe set winterbanden wilt.)
joost.groot10
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 11 januari 2017, 21:48
Mijn mountainbike: Maronne Agile 650b

Meegs schreef: vr 23 juli 2021, 10:30 Er staat in dit gedeelte van het forum een topic (met punaise) over ervaringen met banden. Wellicht kun je die eens doorlezen. Dan heb je genoeg gebruikersinformatie over allerlei banden.

Ik denk dat de optie die Jan Willem je voorstelt een goede keuze is als je een andere merk wilt proberen.
Veel hangt ook af van je rijstijl natuurlijk, maar je merkt pas echt verschil tussen banden als je een top-rijder bent. (vergelijk het maar met een F1 coureur die precies het verschil merkt tussen harde, medium en zachte compound banden op zijn racewagen en een gewone sterveling die ene nieuwe set winterbanden wilt.)
Bedankt voor je tip zal forum topic even opzoeken en door lezen
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi zo, dan zijn we hier klaar.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gesloten