Lichte 20" V-brake velgen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Biker_Jesse
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
Mijn mountainbike: Bird Zero TR

Bestaat dit? Al die kinderwielen zijn zo zwaar dat ik overweeg om zelf een setje wielen te spaken. Lichte naven zijn wel te vinden, maar velgen lijkt een ander verhaal. Het lichtste dat ik tot nu toe ben tegengekomen is een velgje met een geclaimd gewicht van 340 gram. Ik ga dinsdag eens bellen of dit klopt.

Iemand een tip? Specificaties:
20 inch wielmaat
V-brake
Bij voorkeur 32 gaats
Gewicht zo laag mogelijk
Betaalbaar :oops:
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."

Garage sale: heel veel spullen voor weinig :bier:
Frameset met vork te koop (ook voor weinig) :bier:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De spaken max 2x kruisen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4130
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Misschien dat hier wat tussen staat?

Dit lijkt wel een mooie:
https://shop.ginkgo-veloteile.de/Laufra ... 9r98e6tqia

Voor de juiste spaken kan je daar ook terecht.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 15 augustus 2021, 21:06 De spaken max 2x kruisen.
+ een deel van de spaken weglaten.

Op het forum van mtb-news.de zijn prachtige exemplaren te vinden van weightweenie kinderen mtb’s.
Biker_Jesse
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 1 augustus 2006, 10:55
Mijn mountainbike: Bird Zero TR

Dank voor de tips!
ThaSingleTrackMastah schreef: zo 15 augustus 2021, 21:06 De spaken max 2x kruisen.
Had ik ook al aan zitten denken. Voorwiel wellicht zelfs radiaal, achterwiel drive side 2x kruis en non drive side radiaal. Zou best moeten kunnen voor zo'n licht ventje toch?
baron062 schreef: ma 16 augustus 2021, 07:19 Misschien dat hier wat tussen staat?

Dit lijkt wel een mooie:
https://shop.ginkgo-veloteile.de/Laufra ... 9r98e6tqia

Voor de juiste spaken kan je daar ook terecht.
Kijk, die shop kende ik nog niet! Had ik ook niet gevonden. Die velg die je linkt is inderdaad wel heel erg licht! Ik zou er alleen wel graag wat bredere (1.75 tot 2.0 inch) banden op kwijt willen kunnen i.v.m. grip en comfort. Dan is 13 mm wel smal. Ik vond dit wel een mooi velgje. 295 gram, tubeless ready, 21mm binnenbreedte. Alleen: disc only. Kan me uit vroeger tijden nog wel herinneren dat weight weenies de eerste ZTR disc velgen reden met velgremmen, maar of dat goed remde?

Dit is nog wel een interessant alternatief met 21mm binnenbreedte, 335 gram, tubeless ready en frans ventiel. Niet extreem licht, maar wel breed en tubeless scheelt ook een boel denk ik :)
Jurriaan schreef: ma 16 augustus 2021, 07:33
ThaSingleTrackMastah schreef: zo 15 augustus 2021, 21:06 De spaken max 2x kruisen.
+ een deel van de spaken weglaten.

Op het forum van mtb-news.de zijn prachtige exemplaren te vinden van weightweenie kinderen mtb’s.
Interessante pagina, kende ik niet. Thanks! Mijn Duits is niet top, maar ik kom een heel eind. Ga er eens verder rondneuzen :bier:
"Circles turning circles. Man's most efficient machine."

Garage sale: heel veel spullen voor weinig :bier:
Frameset met vork te koop (ook voor weinig) :bier:
SHJN
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 20 april 2020, 21:41

In de fiets van mijn dochter zitten, volgens de specificaties, 20” wielen van ca 1150gr
https://www.vpace.de/produkt/max20-kinderbike/

Je zou ook eens bij Federleight kunnen kijken.
https://www.federleicht-bike.com/de/bi ... 20-er.html
Plaats reactie