Qr naar thru axle en andersom

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

mwouters91 schreef: wo 25 augustus 2021, 21:34 ...Als jij mij dan gewoon die suntour verkoopt (schoonvader heeft deze ook toevallig in zijn cube stereo zitten) ben ik klaar :D. Die was inderdaad wel heel gemakkelijk aan te passen van 130 naar 150...
Die zit in de fiets van mijn vriendin, denk niet dat zij blij is als ze alles op het achterwiel moet gaan rijden ;-)
Die heb ik van 120 naar 130mm gezet door er een spacertje uit te halen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

kermit schreef: do 26 augustus 2021, 10:31
mwouters91 schreef: wo 25 augustus 2021, 21:34 ...Als jij mij dan gewoon die suntour verkoopt (schoonvader heeft deze ook toevallig in zijn cube stereo zitten) ben ik klaar :D. Die was inderdaad wel heel gemakkelijk aan te passen van 130 naar 150...
Die zit in de fiets van mijn vriendin, denk niet dat zij blij is als ze alles op het achterwiel moet gaan rijden ;-)
Die heb ik van 120 naar 130mm gezet door er een spacertje uit te halen.
Dat is dan weer jammer haha.
Zojuist in ieder geval een andere adapter besteld om de remmerij dit weekend alvast over te zetten.
Wat er met de wielen gaat gebeuren, ga ik inderdaad eens goed over nadenken, maar als ik dergelijke bedragen zie voor vorken, dan wordt het (uiteindelijk) een no brainer, en gaat er gewoon een ander vork in. 8)

Voor de waarde van de deedar is dat denk ik ook weer de beste oplossing, aangezien alleen de remmen uitgewisseld, en daarme een stuk gedowngrade worden.
mwouters91
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 21:41
Mijn mountainbike: Cube LTD race 2014

kermit schreef: do 26 augustus 2021, 10:31
mwouters91 schreef: wo 25 augustus 2021, 21:34 ...Als jij mij dan gewoon die suntour verkoopt (schoonvader heeft deze ook toevallig in zijn cube stereo zitten) ben ik klaar :D. Die was inderdaad wel heel gemakkelijk aan te passen van 130 naar 150...
Die zit in de fiets van mijn vriendin, denk niet dat zij blij is als ze alles op het achterwiel moet gaan rijden ;-)
Die heb ik van 120 naar 130mm gezet door er een spacertje uit te halen.
Welke maat vork is trouwens aan te raden voor mijn Giant? Het is een 27,5+ frame met een 27.5x2.6 die erop ligt. Volgens mij kun je dan toch een 29" vork nemen?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Met een 2.6 denk ik dat een normale 27.5" vork wel voldoet, zeker een boost.
Wil je nog breder (2.8~3.0) wordt het kritischer.

In mijn e-bike rijd ik met 27.5" x 2.8 banden en daar zit een 29er boost vork in (DVO Diamond). En daar is ruimte genoeg over voor een hoop modder :)
Dat zou overigens ook nog wel in de 27.5" DVO boost passen, maar uiteraard met wat minder clearance. De fiets had af fabriek ook al een 29er boost vork.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie