voorderailleur trek 6300 upgraden

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
avd88
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 25 augustus 2021, 13:54

Een tijdje geleden heb ik een trek 6300 gekocht, de fiets bevalt prima echter ben ik niet helemaal te vreden over de shifters en front derailleur

Dit is wat er momenteel op zit:
Achter
10-speed casette (HG62)
XT M780 derailleur

voor:
3 speed Deore (geen verdere serie benoemd)
crank M522

Het liefst zou ik het front derailleur ook vervangen door een XT serie echter lijkt die combinatie niet (meer) te bestaan met de 10-speed achter casette/derailleur. Volgens de compatibility guid van shimano, ik zou dan op zijn hoogst een slx versie (FD-M7000), echter dan wel met een SLX shifter. Zie ik dit goed of is er wellicht nog een combinatie met XT (het gaat mij met name om de shifter) waarbij ik die achter casesset met derailleur niet hoef te vervangen?

Tevens zou ik de shifter van het achter derailleur willen vervangen door een XT variant, echter komt de M780 niet meer voor in de compatibility guide, er lijkt ook hier geen 10 speed xt meer te zijn. Weet iemand met welke ik upgrade ik voor naar een betere standaard kan met XT shifters?

Is er wellicht ook nog ergens een overview vanuit shimano wat vervangings onderdelen zijn voor oudere series?
Plaats reactie