Vittoria Mezcal en Barzo, welke voor en welke achter?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

BBC heeft dit jaar een wat onvoorspelbaardere ondergrond. Oorzaak: ‘de watersnoodramp’.
Veel gemene diepe uitgespoelde geulen zijn inmiddels hersteld, en sommige hollewegen zijn tgv dat herstel bijna geheel gladgestreken zo vlak. Paden die minder waren aangedaan kunnen echter soms extra stenig en grindterig zijn doordat het zand dat eerst boven in het pad lag nu beneden ligt. Op het vernieuwde 100km parcours zit een enkele steile bostrail klim die velen al niet fietsend boven komen onder droge omstandigheden (we wachten nog op de definitieve vergunning), als het dan nat is kun je helemaal alle tractie gebruiken die er maar is (maar een stukje lopen mag ook). Als het rond de BBC heeft geregend kan dat weer extra lange modderstromen geven op plekken waar nog veel zand ligt.
Maar de slechts deels opgevulde slijtgeulen die je nog her en der vindt zijn het geniepigst en linkst op de afdalingen, zeker als je niet voorop rijdt met vrij zicht. De organisatie gaat daar alle deelnemers ook nog wel op attenderen.

Mijn tip zou zijn, zeker als je niet voor de eerste 3 plekken strijdt maar tourrijder bent: kies liever iets met een tik meer grip en lekbestendigheid. Overal alert blijven bergaf. En bij voorkeur tubeless rijden.

Zal dit stukje ook nog posten in het BBC topic zelf, wel handig.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

erwin.burgers schreef: di 7 september 2021, 22:31
g60 schreef: di 7 september 2021, 19:12
Vandaar dat mn blauwe fisher door midden ging.. :wink:
Haha.... denk dat ik de verkoper alsnog ga sue-en voor het verkopen van een inferieure fiets :lol:
:lol: :lol: suc6 :winkie:
life starts @ 150bpm...
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

aurelius schreef: wo 8 september 2021, 07:55
Mijn tip zou zijn, zeker als je niet voor de eerste 3 plekken strijdt maar tourrijder bent: kies liever iets met een tik meer grip en lekbestendigheid. Overal alert blijven bergaf. En bij voorkeur tubeless rijden.

Zal dit stukje ook nog posten in het BBC topic zelf, wel handig.
I rest my case.... :bier:
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Plaats reactie