krakende vorkkroon

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Rene.urbex
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 14 oktober 2018, 22:23
Mijn mountainbike: Lapierre Zesty XM427

ik ga eerst nog even contact opnemen met Reefo's, kijken of hij hier iets zinnigs over kan zeggen.
als ik daar niet veel wijzer word ga ik denk ik de loctite manier maar eens proberen, of die Loxeal want dat is idd wel een stuk goedkoper.

wordt vervolgd :D
Rouge baste
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 7 september 2016, 14:53
Mijn mountainbike: Specialized Camber Comp FSC 2017

Deze ga ik ook eens volgen. Mijn fiets met Rockshox Revelation vork heeft onlangs bij de fietsenmaker gestaan omwille van een extreme kraak. Deze zou volgens de fietsenmaker uit de vork komen, reparatie €450,-. Ik had hier wel mijn twijfels bij maar kon toen ook niets anders vinden.
Ik betaal dan liever wat extra voor een nieuwe vork en deze heb ik na een flinke zoektocht (geen boost en dus weinig meer te vinden) gevonden in Duitsland voor €405,- en heb deze gelijk besteld.
Afgelopen zaterdag toch zelf nog naar mijn fiets gekeken en het echte probleem gevonden, de linkercrank kraakt en deze is ondertussen vervangen.

Mijn vork kraakt wel minimaal maar te weinig om te vervangen dus de nieuwe vork gaat terug. Ik denk de locktite oplossing hier ook toe te gaan passen, mocht helpen is het in ieder geval mooi meegenomen.
Plaats reactie