Aliexpress merk (?) onderdelen

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

volgens mij is bijna alles met fake van Ali af , er word daar hard gewerkt om namaak merken te weren , het is allemaal wel te krijgen maar open en bloot met namaak merk te adverteren is toch 95% terug gebracht,
het product oogt hetzelfde maar er staat bijv geen oakley meer op.
en ja als je gaat zoeken staat er her en der nog wat op, maar wat betreft shimano denk ik dat het echt is , prijzen zijn niet schokkend
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

Vanwege slechte verkrijgbaarheid maar een nieuwe set (cassette, ketting, voorblad) op AE besteld. Het was met een week al bezorgd!
Toch te gretig geweest met bestellen, het voorblad past niet. Op wat voor fiets past een 104BCD, 36 tands? Misschien heeft iemand anders er nog wat aan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29980
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Past op iedere fiets, zolang er maar een crankset op zit met 104BCD.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 10 december 2021, 12:05 Past op iedere fiets, zolang er maar een crankset op zit met 104BCD.
Dat snap ik wise-ass :tong
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16850
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

En dan moet er ook nog ruimte voor een 36 zijn, er zijn toch wel frames waar dat niet gaat lukken ook al zit er een 104 bcd crank op ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

Okee ik heb me dus een raar formaat aangeschaft?
De set was bedoeld voor XT M8000 dus had niet verder gekeken. Maar mijn crank heeft zo'n ongelijke verdeling van de montageboutjes, terwijl dit voorblad 90 graden hoeken heeft. En ook 96mm ipv. 104mm steek trouwens.. :roll:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16850
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Op zich niet, 104 bcd was heel lang aardig standaard. Tot Shimano met die asym boutgaten kwam en een hoop anderen allemaal met eigen direct mount bevestigingen :roll:
104 bcd heeft dacht ik een 30 blad als kleinste optie, en dat heeft dan een paar (soms ingebouwde) vulringen nodig om ervoor te zorgen dat de ketting niet over de vier "pootjes" van de crank loopt. Met een direct mount of kleinere bcd kun je nog kleiner gaan dan 30.

Maar jouw blad past in principe op alle wat oudere Shimano cranks en nog een hele hoop anderen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

Zoiets vermoedde ik, thanks.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29980
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dat snap ik wise-ass :tong
De pot verwijt de ketel...
Jij had van tevoren niet in de gaten dat je 96 asym. moest hebben voor je 8000 crank :kiss:

Maar 96 asym heeft Ali ook, rond en ovaal. Kost alleen meer dagen wachten dan euros.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Tarwetijger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 11 mei 2020, 21:40
Mijn mountainbike: Olympia Iron '22

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 10 december 2021, 16:29
Dat snap ik wise-ass :tong
De pot verwijt de ketel...
Jij had van tevoren niet in de gaten dat je 96 asym. moest hebben voor je 8000 crank :kiss:

Maar 96 asym heeft Ali ook, rond en ovaal. Kost alleen meer dagen wachten dan euros.
:lol: Ik heb nu een original shimano voorblad besteld bij een NLse webshop. :bier:
Plaats reactie