SRAM derailleur op XT cassette

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Neggy
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 602
Lid geworden op: zo 27 november 2005, 01:00
Mijn mountainbike: CANYON Lux Trail CF6

Omdat ik naar een GRIPSHIFTER wil, wil ik mijn SHIMANO XT achterderailleur vervangen door een SRAM GX EAGLE. Alles 12 speed. Nu is echter de vraag : Moet ik dan ook mijn 12- speed XT cassette omwisselen voor een SRAM ? Iemand ervaring hiermee ?
Wat binne we mooi fut niet ?
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1122
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Dat werkt prima ;-) Gebruik zelf axs xx1 derailleur. Samen met XTR cassette, ketting en AB HG+ ovaal kettingblad. Mixen van cassette, ketting en kettingblad zou ik persoonlijk niet doen. Hier wel mee geëxperimenteerd, maar schakelde minder soepel. Cassette, ketting en kettingblad HG+ en derailleur/shifter werkt super…
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Marke
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: di 1 september 2009, 20:38

Oude sram derailleurs zijn officieel voor 10-50. Nieuwe voor 10-52.

Misschien iets om rekening mee te houden,ook al gaat het met de oude waarschijnlijk ook wel.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1122
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

10-52 SRAM derailleur werkt prima samen met 10-51 Shimano cassette. B tension kun je afstellen met de SRAM b gap tool. Deze heb ik zelf gebruikt.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Koban schreef: za 2 oktober 2021, 09:56 Dat werkt prima ;-) Gebruik zelf axs xx1 derailleur. Samen met XTR cassette, ketting en AB HG+ ovaal kettingblad. Mixen van cassette, ketting en kettingblad zou ik persoonlijk niet doen. Hier wel mee geëxperimenteerd, maar schakelde minder soepel. Cassette, ketting en kettingblad HG+ en derailleur/shifter werkt super…
Ik een XT cassette en ketting met een Sram GX AXS derailleur en een Sram Eagle voorblad. Schakelt super.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Neggy
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 602
Lid geworden op: zo 27 november 2005, 01:00
Mijn mountainbike: CANYON Lux Trail CF6

Heel veel dank voor de reacties. Ik ga een SRAM GX Eagle 520 % derailleur en een 12 speed Gripshifter bestellen. :-D
Wat binne we mooi fut niet ?
Plaats reactie