Direttissima Trickstuff

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Zijn er hier op het forum gebruikers?
Ervaringen heb ik veel gelezen, echter ben ik wel heel benieuwd naar het gevoel. :D

Ik bedoel, rationeel is aanschaf natuurlijk niet te verkopen aan mijzelf :lol:
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Dutch schreef: do 21 oktober 2021, 10:07 Ik bedoel, rationeel is aanschaf natuurlijk niet te verkopen aan mijzelf :lol:
Tuurlijk wel. Elke andere remset past niet bij je vork, dus je moet haast wel.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2134
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Volgens mij rijdt Ironhorse Eric met Trickstuff.
Hij is hier nooit zo actief tot er weer mooie spulletjes te showen zijn dus een pm sturen kan je misschien verder helpen.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Er is maar 1 reden voor mij om een setje niet uit te proberen............. :winkie:
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 660
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Dutch schreef: do 21 oktober 2021, 10:07 Zijn er hier op het forum gebruikers?
Ervaringen heb ik veel gelezen, echter ben ik wel heel benieuwd naar het gevoel. :D

Ik bedoel, rationeel is aanschaf natuurlijk niet te verkopen aan mijzelf :lol:
Yo-eddy heeft ze ook volgens de speclist in de openingspost.

viewtopic.php?f=14&t=150817
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Moet je wel anderhalf tot twee jaar willen wachten. :-{
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5573
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Elvander schreef: do 21 oktober 2021, 11:20
Hij is hier nooit zo actief tot er weer mooie spulletjes te showen zijn dus een pm sturen kan je misschien verder helpen.
:lol: :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5495
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ironhorse en ik hebben beiden een setje inderdaad, Ironhorse heeft ook Maxima's in bestelling (juni '22 :winkie: ).

Echt bijzonder goede en mooie remmen, een dikke upgrade t.o.v. Hope (hoewel je ook de TECH4 kan afwachten, die er veelbelovend uit zien)

Prijs is hoog en levertijd van Trickstuff is belachelijk maar heb nooit zulke bizar goede remmen gehad, qua power en modulatie, zeker geen spijt van :-q

Je mag altijd eens testen hier hoor.

Verder, gewoon bestellen als extra luxe en "omdat het kan" , niet omdat je snel een setje remmen nodig hebt :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5495
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Azurri schreef: do 21 oktober 2021, 11:24 Er is maar 1 reden voor mij om een setje niet uit te proberen............. :winkie:
ik kreeg ooit een setje om te testen vd jongens van Trickstuff na een goed gesprek op Euro Bike ...... daar krijg je inderdaad "spijt" van :winkie:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1268
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Duizend piek voor een remset, geen geld. Zou meteen voor de Maxima gaan, als je toch geld uitgeeft.

Poor man's Trickstuff kan ook nog, met Magura klauwen en Direttissima hendels. Of helemaal een sloeberalternatief: Hayes Dominion A4. Zien er niet uit, wegen een ton, zijn vreselijk slecht afgewerkt met ook nog eens extreem slechte kwaliteitscontrole, maar als je een goeie hebt is het hendelgevoel wel erg goed en onwaarschijnlijk licht (net als bij Trickstuff een glide ring om de MC en kogellagers op het draaipunt) en remmen ze hard :tong
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

@Roy, thx had jou post idd gelezen. Helaas wel echt uit de buurt, maar mocht ik Schoorl gaan rijden pb ik om te komen voelen (aan je remmen)

@klitse, dat zeg ik, niet rationeel :bier:

@de Ironhorse noemers, doe mij dan Roy maar :-q

@knakkert, 1,5 jaar wachten is toch geen probleem? Als ik zwart bestel kan het dan vast wel passen bij het dan geldende frame :-q

@DaanJ, waarom Maxima boven Direttissima verkiezen? Ik heb nu E4 en geen V4 behoeften.
(Maar serieus, waarom zou ik dat willen?)
Andere oplossingen zijn geen optie, ja het kan als ik andere concessies doe maar dat zijn geen opties :lol:
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1268
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Dutch schreef: do 21 oktober 2021, 23:33 @DaanJ, waarom Maxima boven Direttissima verkiezen? Ik heb nu E4 en geen V4 behoeften.
(Maar serieus, waarom zou ik dat willen?)
Mijn persoonlijke mening is hoe meer remkracht hoe beter. Je komt gewoon frisser beneden na een lange afdaling als je minder hard hoeft te knijpen. Als je eenmaal heel veel power gewend bent, wil je niet meer terug. En ik ben zelf ook niet de lichtste natuurlijk.

Maxima's zijn nog steeds behoorlijk licht (enkel zwaarder door de verplichte staalflexleiding), dus tenzij de weightweenie sterk aanwezig is, hoef je het daar niet om te laten.

Daarom zou ik altijd de Maxima nemen. Maar goed, vanuit de Hope E4 is ook de Direttissima een enorme vooruitgang.

Check ook, voor semi-gefundeerde powergrafieken: https://brakes.ddzyne.nl/
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2940
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

grappig, ik ken toch wel een aantal remmen uit de grafiek, maar in mijn beleving staan er een paar op de verkeerde plek
Bird Aeris 9 blurple
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16798
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Is het niet zo dat de (gecombineerde) overbrenging alleen ook niet alles zegt.
Doseerbaarheid, "gevoel" in de hendel, is ook een niet onbelangrijk dingetje, volgens mij kun je dat niet in die tabel terugzien.

Maximale power genereren is niet zo moeilijk, maar het moet ook doseerbaar naar de grond overgebracht kunnen worden (en ik geloof best dat die Trickstuffs erg goed zijn, daar kan ik niet over oordelen).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
paulus1981
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2016
Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox

Nu heb ik 2 setjes formula cura4, die ik afwisselend met trickstuff power blokken en schijven gebruik of met formula exemplaren.

De trickstuff blokken slijten veel harder maar remmen echt fijner; ze remmen harder en happen minder. De trickstuff zijn dus mijn blokken to-go voor het voorwiel waar voor t achterwiel de meerwaarde beperkt is.

Moraal van het verhaal, wil je gewone remmen wat opwaarderen dan zou je de trickstuff blokken eens kunnen proberen :)

(En je afvragen hoeveel van de meerwaarde van de trickstuff in blokken / schijven zit)
Plaats reactie